arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

بی تحرکی و زندگی ماشینی عامل اصلی فشار خون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر اجرایی سمينار تشخيص و درمان فشار خون گفت:بین 11 تا 12 قرار گیرد حد تعادل فشار خون قرار گرفته و عامل اصلی فشار خون بی تحرکی و زندگی ماشینی است.

دکتر رضا گل پار، دبیر اجرایی سمینار یک روز تشخیص و درمان فشار خون در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در واقع اگر مردم به فشار خون  اهمیت ندهند کلیه و کبد و بقیه ی اعضای بدن را از دست مي دهند.

 وی افزود:  در هفته ی سلامت این سمینار را تشکیل داده ایم تا به مردم آموزش دهیم چگونه با فشار خون مبارزه کنند.

وی خاطرنشان کرد:  فشار خون در بین افراد در سنین بالای 40 سال  بیشتر رواج دارد که در سال 90 الی 91 این بیماری بیشتر گریبان گیر نوجوانان کم سن و سال رواج یافته که البته  این فشا ر خون به علت بی تحرکی و زندگی ماشینی اتفاق می افتد.

 وی توصیه می کند:  توصیه ی ما پزشکان به مردم این است که از غذای پر چرب و پر نمک پرهیز کنند و یا اگر به این بیماری دچار شده اند این بیماری را درمان کنند و هر 6 ماه یک بار فشار خون و تست قند خون را چک کند.
 
همچنین گاهی اوقات فشار خون بالاست و افراد متوجه نشدند که فشار خونشان بالاست پس ما دوباره توصیه می کنیم در این هفته ی سلامت فشار خون و تست قند خون را تشخیص و درمان کند.

وی در پایان  ادامه داد:  اگر فشار خون افراد بین 11 تا 12 قرار گیرد در واقع در حد تعادل فشار خون قرار گرفته است.

نظرات بینندگان