arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

اخوان المسلمين مصر: تسليم انتخابات زودهنگام رياست جمهوري نمي شويم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رهبر اخوان المسلمین مصر با اشاره به خواسته اصلی مخالفان نظام سیاسی در این کشور، گفت:« اخوان المسلمین هیچگاه تسلیم خواسته ای چون برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری نمی شود».

به گزارش انتخاب، رشاد بیومی در گفتگو با شماره امروز شنبه روزنامه الشروق مصر گفت:« اخوان المسلمین به طور کلی چنین خواسته ای را مردود می داند اما اگر ارتش از چنین خواسته ای پشتیبانی کند آن وقت قصه چیز دیگری است ولی امیدواریم کشور دچار جنگ و خون ریزی نشود».

وی تنها راه حل مشکلات اخیر مصر را مذاکره و گفتگو دانست و گفت:« در حال حاضر اختلاف اصلی میان اسلام خواهان و سکولارهاست اما آمریکا نیز در توطئه ای که با به کار گیری همه امکانات علیه محمد مرسی رئیس جمهوری کشور طراحی شده است نقش دارد».

وی بیانیه یکشنبه گذشته ارتش درباره تحولات اخیر کشور را مثبت خواند و گفت:« باید راه آشتی داخلی را در پیش گرفت زیرا هیچ عاقلی از خون ریزی خوشش نمی آید در نتیجه همه امید ما این است که کاری نکنیم که نتیجه اش بازگشت به نقطه آغاز باشد زیرا پیش از این به اندازه کافی از دخالت ارتش در سیاست آسیب دیده ایم».

به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره، عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع مصر روز یکشنبه گفته بود:« تلاش ارتش تاکنون این بود که در سیاست مداخله نکند اما وظیفه ملی و تاریخی ارتش این است که اجازه ندهد کشور در تنگنای درگیری ها و زد و خوردها طایفه ای و سیاسی گرفتار شود و نهادهای دولتی کشور فرو پاشد».


نظرات بینندگان