arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

وزیر اقتصاد: نگران توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز نگرانی از توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: باوجود تشدید تحریم‌ها حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ۷ سال گذشته دو برابر ۲۷ سال قبل آن افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسینی عصر امروز در مراسم اعلام رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی ایران در سال 2012 گفت: مقایسه تعداد طرح های سرمایه گذاری و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته نشان دهنده به ثمر رسیدن تلاش ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه جذب سرمایه خارجی در کشور 143 درصد رشد یافته است، اظهار داشت: از سال 57 تا نیمه 84 حدود 200 طرح سرمایه گذاری در کشور تصویب شد و در فاصله 84 تا بهار 92 این میزان به 631 طرح افزایش یافت.

حسینی سرمایه خارجی جذب شده در طی 27 سال از سال 57 تا نیمه 84 را حدود 13 میلیارد دلار اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان در فاصله 84 تا بهار 92 از 25 میلیارد دلار گذشته است افزود: میزان جذب سرمایه خارجی در 7 سال حدود 2 برابر 27 سال قبل از آن شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: با وجود بحران مالی جهانی از 2007 تا 2012 جذب سرمایه خارجی کشور حدود 143 درصد رشد یافت در حالی که جریان جابجایی سرمایه ها در جهان منقبض شده است.

وی با تاکید بر اینکه لبه تیز تحریم های اقتصادی از 85 تا کنون متوجه محدود ساختن سرمایه گذاری های ما بود، افزود: سرمایه گذاران برای جابجایی هر دلار سرمایه خارجی با مشکلاتی مواجه اند با این حال جریان وجود سرمایه خارجی به کشور ادامه دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نمی توان فکر کرد کشوری دارای اقتصاد فلج شده باشد اما تجارت خارجی، بورس و ترانزیت آن رشد کند. طی چند سال گذشته اقتصاد ایران وارد یک اصلاحات بنیادی شد.

حسینی گفت: برای آغاز اجرای اصل 44 قانون اساسی 54 آئین نامه و دستورالعمل تدوین و تصویب شد و 14 نهاد جدید ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه تعداد فعالان بازار سرمایه از 4 میلیون و 300 هزار به 7 میلیون و 200 هزار سهامدار افزایش یافت درباره توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ابراز نگرانی کرد و افزود: من یک بار دیگر ابراز نگرانی می کنم که مراحل تکمیل اجرای هدفمندی متوقف شده است.

نظرات بینندگان