arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۷
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

واکنش مطهری به گمانه زنی ها در مورد وزیر شدنش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، اعتدال و عقلانیت را نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: انتخابات همه شبهه ها را از بین برد و مشروعیت نظام را تثبیت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ دكتر "علي مطهري" در گفت و گو با العالم اظهار داشت: در شعارهاي آقاي روحاني، مساله اعتدال و تغيير، نمود بيشتري داشته است به طوري كه ايشان گفته اند كه راه اعتدال را در پيش خواهند گرفت و تغييراتي ايجاد خواهند كرد. اعتدال به معني ميانه روي و راه وسط پيشه كردن هم در حوزه اقتصاد، هم در حوزه سياست خارجي و هم در حوزه فرهنگ است. زيرا در سال هاي اخير، دچار برخي افراط ها در اين سه حوزه بوده ايم.

وي افزود: در دولت آينده، بناست عقلانيت در مقابل تصميم هاي احساسي و عاطفي، اهميت بيشتري پيدا كند.

مطهری که میهمان یکشنبه شب برنامه "من طهران" شبکه العالم بود، ادامه داد: به باور من در سال هاي گذشته، از همه ظرفيت هاي سياست خارجي ايران استفاده نشده است. در روابط با كشورهاي عربي و به ويژه كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و منطقه خاورميانه و همين طور در رابطه با غربي ها. در رابطه با كشورهاي چين و روسيه نيز مي شد اقدامات بهتري انجام داد. گاهي هم استفاده از ادبيات نادرست، موجب وارد شدن آسيب هايي به كشور شد.

تلاش برای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ، براي اهل فرهنگ و هنر جايگاهي كه شايسته آن هستند، لحاظ نشده است و از اين نظر آسيب هايي به كشورمان وارد شده است.
وي تاكيد كرد: اين آسيب ها بايد برطرف شوند و ان شاء الله تغييرات مورد نظر جناب آقاي روحاني قاعدتا در همين زمينه ها خواهد بود.
وي افزود: به عنوان مثال يكي از عوامل نارضايتي بخشي از جامعه ما، نوع برخوردي بود كه بعد از انتخابات سال 88 در كشور با منتقدان صورت گرفت. گاهي تندروي هايي شد، گاهي خشونت هايي شد و فصل سوم قانون اساسي ما كه شامل حقوق ملت است،در مواردی ناديده گرفته شده و به آن درست عمل نشده است.
اين نماينده مجلس در ادامه خاطر نشان كرد: رئيس جمهور جديد مي تواند به پشتوانه آراي مردم وارد اين حوزه شود و اين روش را تغيير دهد.




تاکید بر اجرای اصل 44
وي افزود: در خصوص تغيير در اقتصاد بايد گفت كه بر اساس قانون اساسي، اقتصاد سه جنبه دارد، جنبه دولتي، جنبه تعاوني و جنبه مردمي و خصوصي. و ما اصلي در قانون اساسي داريم تحت عنوان اصل 44 كه در آن تاكيد شده است كه فعاليت هاي اقتصادي بايد به مردم واگذار شود. ما هنوز در اين مجال به اهداف نهايي نرسيده ايم و رئيس جمهور مي تواند در اين جهت بسيار موثر باشد و اقتصاد كشور را تا حد زيادي به مردم بسپارد و رقابتي سالم ايجاد كند و باعث پيشرفت اقتصادي كشور شود.
دكتر مطهري در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نيز بايد گفت، فرهنگ و هنر بايد به اهل فرهنگ و هنر سپرده شود و دولت صرفا زمينه ساز و ناظر بر اين حوزه باشد و به اهل فرهنگ و هنرمندان اعتماد كند تا امكان پيشرفت كافي حاصل شود. مثلا در حوزه سينما، ايران در همين گذشته نزديك رتبه خوبي در منطقه داشت اما اين جايگاه اكنون كمي تنزل يافته است. اين حوزه ها مي تواند فعال تر شود.

تحقق همۀ ظرفیت های قانون اساسی
وي سپس با تاكيد بر اين كه تغييرات مدنظر آقاي روحاني در چارچوب قانون اساسي خواهد بود، اظهار داشت: هنوز ظرفيت هاي بسيار زيادي در قانون اساسي ما وجود دارد كه تحقق نيافته است. در هر صورت بايد تاكيد كنم اگر منظور از تغيير، اين باشد كه ساختار نظام تغيير كند يا مثلا اختيارات شوراي نگهبان كم شود، طبيعي است كه اين تغييرات، شامل اين مسائل نخواهد شد.

کابینه فراجناحی در دولت یازدهم
مطهری در رابطه با فراجناحي بودن دولت آقای روحانی و ترکیب احتمالی کابینه نیز اظهار داشت: محور شعارهاي آقاي روحاني بحث اعتدال است، صرف نظر از اصلاح طلب بودن يا اصولگرا بودن، اساساً ايشان هم قائل به ديواري بين اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان معتدل نيستند و به نظر شخص من، اساساً اين ديواركشي بين اصلاح طلبان و اصولگرايان، يك مرزبندي ذهني و انتزاعي است و مرزبندي واقعي نيست، اصولاً ما معتقد هستيم كه هم بايد اصلاح طلب باشيم و هم اصولگرا و اصولاً هر اصولگرايي، اصلاح طلب هم هست، زيرا ما معتقديم كه جامعه اسلامي بايد دائما درحال يك اصلاح مستمر باشد كه ما به آن امر به معروف و نهي از منكر مي گوييم و هر اصلاح طلبي هم، اصلاحات خود را براساس يك سري اصول و مباني قرار مي دهد؛ بنابراين، لاجرم هر اصولگرايي، اصلاح طلب است و هر اصلاح طلبي اصولگرا.

واکنش مطهری به گمانه زنی ها

مطهری در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن نام وی به عنوان وزیر ارشاد گفت: بله ، فعلا اين مسائل درحد شنيده هاست و در رسانه ها مطرح شده البته از طرف يكي از نزديكان ايشان به من گفته شد و در آن كارگروه تعيين وزرا، به هر حال اسم بنده هم مطرح شده و از من سوال شد كه آيا شما مي پذيريد يا نه، من به آن ها پاسخ دادم كه اگر نظر خود آقاي روحاني باشد و ايشان اصرار داشته باشد، بنده مي پذيرم، البته بايد با خود ايشان ديدار كنم و مواضع خودم را با ايشان روشن كنم و كاملاً به صورت شفاف وارد بشويم و البته اين مساله هنوز به طور جدي مطرح نشده است.

اعتدال و عقلانیت، نیاز امروز جامعه
وی افزود: نياز جامعه امروز ما، اعتدال و عقلانيت است و اين عكس العملي است به رفتارهايي كه دراين دوره هشت ساله وجود داشته و درنتيجه فكر مي كنم كه اين دسته بندي اصولگرا و اصلاح طلب، كم كم جاي خود را به دسته بندي جديد خواهد داد.

مطهري درباره رابطه هاشمی و روحاني نیز گفت: هاشمی از بزرگان انقلاب اسلامي بوده و مورد احترام مردم ايران است، از نظر نقش در پيروزي انقلاب اسلامي، هوش و ذكاوت سياسي و روش اعتدالي، عامل توازن در سياست داخلي و خارجي ايران بوده است.

آقاي روحاني ضمن اينكه مانند ديگران علاقمند به رفسنجاني است، روابطي با وي نيز دارند از قبل از انقلاب، دوره انقلاب، پس از پيروزي انقلاب در دوره جنگ، كه آقاي رفسنجاني فرمانده جنگ بودند، آقاي روحاني مسئوليت بخش پدافند هواي را به عهده داشتند و هميشه در كنار هاشمي بودند، لذا ارتباط و علاقه زيادي بين آنان است، در آينده روحاني از مشورت و هدايت رفسنجاني استفاده خواهد كرد.

انتخابات شبهه ها را از بین برد
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی درباره استفاده ايران از تقويت مشروعيت نظام در انتخابات براي گسترش روابط با دنيا نیز ابراز داشت: آقاي روحاني گفت كه انتخابات تمام شك و شبهه درباره مشروعيت نظام را از بين برد و باعث مشروعيت بيشتر نظام شد، لذا اين مشروعيت و ظهور دمكراسي در ايران، باعث شد دنيا مشاهده كند كه انتخابات پرشور ، سالم و آزاد در ايران شكل گرفت در نگاه مناديان حقوق بشر و دمكراسي و غرب، روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايران و بهبود روابط خارجي و روابط اقتصادي تاثيرگذار خواهد بود، ايران بايد از اين موقعيت جديد بهترين استفاده را ببرد، در جهت كاهش تحريمهاي اقتصادي و ايجاد اعتماد بين المللي و ايران نشان خواهد داد كه پيامش به دنيا، اسلام است.

دنیا، فلسفه انقلاب اسلامی را درک کند
مطهری در پایان، با اشاره به روابط ایران با کشورهای دنیا گفت: ايران به دنبال گسترش نفوذ و كشورگشايي نيست تا كشورهاي همسايه از ايران بترسند، ايران فقط به دنبال انتقال پيام انقلاب اسلامي است و حرفهاي تازه اي در عرصه هاي نظام خانواده، اقتصادي، روابط بين الملل، حقوقي و جزايي براي دنيا دارد تا بگويد راه سعادت بشر و دنيا، اسلام است؛ چون مكتب اسلام درباره تمام اين مسائل احكامي دارد، معتقديم اسلام بر سراسر جهان حاكم و حكومت واحد جهاني تشكيل خواهد شد، البته منظور اين نيست كه ايران مي خواهد بر تمام كشورهاي دنيا مسلط شود، مانند تسلط نظامي كه مقدور و عقلاني نيست، دنيا بايد پيام ايران و فلسفه انقلاب اسلامي را درك كند، بايد پيام انقلاب اسلامي به درستي به دنيا منتقل شود. ما داراي يك منطق قوي و آماده گفت وگو هستيم تا اين منطق كه منطق اسلام حقیقی است را به دنيا عرضه كنيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
178
832
آقای مطهری ما مواضع فرهنگی شما را قبول نداریم. امیدوارم اقای روحانی اصرار نکند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
145
241
آقای مطهری اگر وزیر شدین این نگاه تنگ نظرانه به فرهنگ را تغییر دهید و اسیر فشارها نشوید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
23
353
اگر ایشان از مجلس بروند دیگر چه کسی میخواهد جلوی بقیه آدم های سیاه بایستد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
187
387
آقای مطهری
لطف کنید واین پیروزی در حوزه ریاست جمهوری را به شکست در مجلس تغییر ندهید
وجودشما درمجلس بسیارلازم وضروری است

اگرشمادرمجلس نباشیددار ودسته مصباح وپایداری یکه تاز می شوند وکسی هم جرات مقابله ندارد جز جنابعالی
لطف کنیددرمجلس بمونید توراخدا
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
268
سلام
من با احترامی که برای ازادمنشی و آزادگی شخص علی مطهری در این عصر بندگی قائل هستم ولی خواهش می کنم به دلایل مختلف از پذیرش وزارت ارشاد در دولت آقای روحانی خودداری کند.
من فکر می کنم بهترین و تاثیرگذارترین موقعیتی که علی مطهری می تواند به دولت آقای روحانی کمک کند همین نمایندگی مجلس است .
امیر از اصفهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
16
132
درود خدا بر شهید مطهری و فرزند خلف ایشان بنظر بنده حضور آقای مطهری در مجلس برکات بیشتری برای مردم نسبت به وزارت فرهنگ در پی خواهد داشت چون مواضع اصولی و عقلانی ایشان در مسائل کلی کشور همیشه با استقبال دوستداران این خاندان همراه بوده و موجب روشنگری درجامعه خواهد بود
مهمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
18
93
مردی نترس و دلیر که بدون هیچ واهمه ایی حرف حق را می گوید درود بر مطهری و فرزند دلیرش .
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
540
144
آقای مطهری شماو امثال شما نسبت به انتخابات قبلی شبهه داشتید و گرنه اتتخابات نظام اسلامی همیشه عاری از هرگونه شبهه و شک بوده است بیایید از صحبت های قبلی خود اظهار ندامت کنید و به ملت بگویید نظرات من و امثال من در مورد انتخابات درست و صحیح نبوده است
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
5
127
جناب مطهری با تمام ارادتی که به خلوص نیت شما دارم شما را از این کار منصرف می کنم. این وزارت خانه خیلی حاشیه دارد و شما در مجلس برای مردم بیشتر مفیدید تا دولت. نقدهای دلسوزانه شما بیش از کار اجرایی به انقلاب کمک می کند. موفق باشید
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
127
آقا لطفا سنگر مجلس را ترک نکنید، شما در نقش مدرس مجلس هستید وزارت پست بی ارزشی است
کشور به شما در سنگر مجلس نیاز دارد
ملت به شما نیاز دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
199
130
دكتر علي مطهري بهترين گزينه
براي رياست دانشگاه آزاد اسلامي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
7
169
مطهري بيرون امدنت ازمجلس بزرگترين ظلم درحق مردم وهمين اقاي روحاني است چون وجودتودرمجلسي كه دولت اينده رامخالفانش تهديدميكندبراي دفاع ازروحاني بيشترمثمرثمرخواهدبود
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
159
11
آقای مطهری از نمایندگان شایسته وشیر پاک خورده مجلس است وامیدوارم گزینه صلی تصدی وزارت اشاد دولت یازدهم بشد
یزدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
89
درود برفرزند شجاع اسطوری حکمت مطهرکه در مسلک خود رادمردی تربیت کرد که اینک الگوی موفقی از کارآمدی و تدبیراست، مردمی که در گفتن سخن حق ابایی ندارد وآنچه را که به آن آراسته است،خردورزی ،شجاعت و رادمردی است و علم او درکنار دیانتش نیز زیوری گرانبهات همان چیزی که شهید مطهری را گرانبها کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
66
ایشان در مجلس وزنه ای هستند که هرطرف این کشتی بروند آن طرف به طرز چشمگیری سنگینی می کند ، دریغ و صد حیف از نبود ایشان در مجلس....چه کسی می تواند جبران نبود ایشان را در مجلس نماید. سوال بیسابقه از رئیس جمهوری که کسی حریفش نشده بود و ......

اما کار مدیریت کلان فرهنگی کاری است که آدم اجرائی می خواهد و از بس که پیچیده است و گسترده، سابقه آدم را تباه می کند . کافی است یک کتاب یا فیلم یا کاریکاتور خاص پدید آید تا طیف های متعدد اجتماعی شمارا مورد هجمه قراردهند
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
196
اقاي مطهري شما به وزارت ارشاد نرويد،زيرا تعامل با قشر هنرمند ،كار مشكلي هست وبا توجه به مواضعي كه شما دارين ،صد در صد مشكل پيدا ميكنيد،واين حيف است، شما اكنون به عنوان وزنه اي در سياست مطرح هستين واينرا خراب نكنين
واين كلام كاملا دلسوزانه ميباشد
شما براي معاون پارلماني ويا همان مجلس بسيار مناسب هستيد
،بخصوص محلس كه مثل شما فقط خودتون هستين
ابوالفضل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
79
جناب آقای مطهری
بدون تعارف، انتقادهای اخیر شما به دولت، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ... در مجلس بسیار بجا و متین بود. همچنانکه که دفاع شما از جایگاه و شخص ولی فقیه، غبار تملق و قدیس سازی بسیاری از فرصت طلبان را زدوده است. لذا توصیه می کنم، ملت را از این نعمت محروم نکرده و همچنان در مجلس بمانید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
6
70
حیف است .در آن صورت کی در مجلس حرف حق بزند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
6
152
آقای مطهری برای وزارت ارشاد مناسب نیستند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
7
141
آقای مطهری ، اگرچه مردی آزادیخواه و درستکارهستند اما بعضی تفکراتشان برای وزارت ارشاد مناسب نیست ووضع از قبل بدتر خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
7
146
وااااااای خدا نکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
60
آقای مطهری ما در مجلس به شما نیاز داریم شما حداقل تا پایان این دوره مجلس در مجلس بمانید اگر شما آقای پزشکیان آقای محجوب و ... بقیه دوستان حامی آقای روحانی مجلس رو ترک کنید کار برای ایشان سخت می شود خواهش میکنم در حال حاضر حضور شما در مجلس ضروری است شما و محدود اصلاح طلبان در این مجلس صدای ملت هستید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
121
اشتباه نکنید شما هم برید دولت دیگه مجلس همش میشه بله قربان گو اگه می خواهید کمک کنید بدانید دولت اعتدال در مجلس هم نیاز به مهره دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
6
دولت آینده 9 فوروارد می خواهد و 5 دفاع:
نفت، توریسم، کشاورزی، صنعت، تجارت، تامین اجتماعی و دارو، فناوریهای نوین، فرهنگ اقتصاد محور، ورزش اقتصاد محور ، اینها مدیران اجرائی قوی می خواهند(امثال قالیاف،کرباسچی،رضائی،جاسبی،نیکزادو....)

برخی جاها ثبات می خواهد و مدیر متفکر، خردمند و آزمون پس داده: امنیت و اطلاعات، اقتصاد و بانک مرکزی(نیلی،نهاوندیان، یونسی،خود روحانی، ولایتی و....)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
46
بنظر من حیف هست که ایشون وزیر بشه . اگر آقای مطهری وزیر بشه کشور از وجود یک منقد شجاع و عادل محروم میشه . بهترین جا برای ایشان همان مجلس هست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
72
ملت ايران و اينهمه خوشبختي محاله !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
56
به شرطی شبهات را می برد که آقای روحانی اسیر فشارهای تندروهایی مثل احمد خاتمی و حسین شریعتمداری نشود.
ریفرمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
140
7
واسه وزیر شدن باید اصرا کرد؟
نهایت پرروییه بخدا:
من به آن ها پاسخ دادم كه اگر نظر خود آقاي روحاني باشد و ايشان اصرار داشته باشد، بنده مي پذيرم،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
6
63
وزیر ارشاد نه. وزیر ارشاد باید یه چهره ی فرهنگی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
8
63
صلاح این است که ایشان در مجلس باشند!
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
66
89
اگه خشک مقدس بازی درنیاری بهترین گزینه ای
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
11
49
اگر نمونه اعتدال دكتر مطهري است پس افراط يعني چه؟!!
سیدالمصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
55
ایشان همان بهتر که در مجلس بماند و بعضی وقتها چرت ها را پاره کند !!!! فردا در وزارت همین مجلسی ها ماستخورش را میگیرند و نمیگذارند کاری از پیش ببرد !!!! ایشان فقط برای مجلس خوب است و لاغیر !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
89
تذکر مطهری به صداوسیما برای پخش تصاویر نامناسب در مسابقات ورزشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
6
155
جان من نه قبول نكنن ، علي رغم ارادتي كه به شما دارم بدليل تفكرات بسته بدرد وزير فرهنگ نمي خوريد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
111
نظرات آقای مطهری در زمینه مباحث سیاسی و انتقاد از دولت قبلی قابل احترام است اما در زمینه فرهنگی ایشان جزو جناح رادیکال محسوب شده و با مشی اعتدال طلبی هیچ تناسبی ندارد. آقای روحانی با انتخاب ایشان به وزارت فرهنگ ما و خیلی از جوانان دوستار خود را ناامید نکن!!!!
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
101
درود بر مطهری. درود بر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
165
به نظر من آقای مطهری انسان خوبی است ولی به درد وزیر ارشاد شدن نمی خوره
عاشق روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
145
توجه توجه:
آقای دکتر روحانی عزیز. رئیس جمهور محبوب من
الحذر الحذر بنده به شما رای نداده ام که یک اصول گرا را وزیر ارشاد بکنی.. وضع امروز فرهنگ کشور دست پخت همین برادران اصول گراست.. آزموده را دوباره آزمودن خطاست. آقای مطهری هما کسی است که به یک اشتباه سهوی صدا وسیما در پخش تصاویر والیبال آنچنان واکنش نشان میدهند.. مطمئن باشید نمیتوان با آقای مطهری به آزادی بیان آزادی مطبوعات و رسانه ها و.. که بخش مهمی از وعده های شما هستند دست یافت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
112
علي مطهري فرد مناسبي براي وزارت ارشاد نيست.
وزير ارشاد بايد از اصلاح طلبا انتخاب بشه.
مينا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
123
من تعجب مي كنم از آقاي روحاني با شعار اعتدال چطور علي مطهري رو كه در بخش فرهنگ مخصوصا بسيار تندروست را مي خواهد وزير فرهنگ كند؟! پس كو اعتدال؟!!!
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
66
آقای مطهری جان برادر همه کشورها با همین بیان و عقیده مدعی تسلط بر جهان هستند.
خاطرات نویسنده سیاهپوست یاد نرود که:
"قبل از اینکه سفید پوستها وارد آفریقا شوند ما ههمه چیز داشتیم ، زمین ، کار ، سرمایه ....
ولی وقتی سفیدوستان وارد شند و دین جدید را معرفی کردند . مبلغان مسیحی انجیل را به دست ما دادند چشمانمان را بستیم تا به دین جدید ایمان بیاوریم چشممان را باز کردیم دیدم انجیل در دست ماست و تمام مال و اموالمان در دست سفید پوستان..."
ما باید طوری رفتار کنیم و در رسانه ها تبلیغ کنیم تا وقتی که صدایمان به گوش دیگران رسید با رضایت به منش و کیش ما روی بیاورند نه اینکه طوری رفتار کنیم که دخالت در امور خود تلقی کنند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
26
414
امیدوارم ایشان در مجلس بماند. وزارت ارشاد کسی را می خواهد که تا حدودی اهل تساهل و تسامح باشد.
پاسخ ها
sevil
| UNITED STATES |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بنظر من هم مجلس افراط گرای فعلی بیشتر به وجود ایشان بعنوان یک اصولگرای معتدل نیازمند است.
وزارت ارشاد وآموزش پرورش به یک فرد اصلاح طلب معتدل نیازمند است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
همین امروز آقای مطهری از صدا و سیما بخاطر پخش تصاویر نامناسب در زمان پخش بازی والیبال انتقاد کرده . حالا چه جوری ایشون میتونه گزینه مناسبی برای وزارت ارشاد باشد؟؟
امیر/قم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
موافقم...
دکتر مطهری عزیز در مجلس بیشتر می تواند مفید فایده واقع شود...!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
وزارت ارشاد کسی را می خواهد که تا حدودی اهل تساهل و تسامح باشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
موافقم ولی ایشان یک ازاده واقعی هستن و تعهد خودشونو به ازادی بیان نشان دادن ولی به درد وزارت فرهنگ نمیخوره
کامیار
|
AFGHANISTAN
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
43
184
انتقاد ایشان به صدا و سیما برای نشان دادن برخی تصاویر اخیر در فوتبال و والیبال هشدار دهنده است. ایشان نشان داده مواضع خشکی در مسایل فرهنگی دارد.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
91
144
وزير ارشاد بايد يك ادم روشنفكر باشه ..اقاي مطهري تو مجلس بمونه بيشتر به نفع دولته.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
235
109
ناشناس عزيز؛وزارت ارشاد آدمایی چون مطهری میخواد نه مانند عطاالله مهاجرانی كه اهل ... باشد؛تسامح يعني مطهري ها و تفريط يعنی مهاجراني ها؛دولت بايد اعتدال داشته باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
75
ایشان نمیتوانند با رسانه ها و هنرمندان تعامل خوبی داشته باشند،چون اصلا اهل نواندیشی و تساهل نیستند.
امیدوارم از افراد معتدل استفاده شود.
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
82
ایشان به درد وزارت فرهنگ و ارشاد نمی خورند یک چهره ملی تر می طلبد
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
122
خدا نکنه بیاد که هنر و فرهنگ به قهقرا میره...
نظرتاش به شدت متحجرانه و تندرو است و جالب برام که این موضع را تو گفت و گو انتخاب کرده است...
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
98
آقای مطهری انتقاد شما از صدا وسیما کاملا در پخش مسابقات لیگ والیبال کاملا تنگ نظرانه است... همین طرز فکرها باعث افزایش رویکرد مردم به شبکه های ماهواره ای شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
84
به هیچ وجه ایشان نمیتواند با اهل فرهنگ بسازد و موجب مأیوس شدن افرادی که با امید به دولت تدبیر و امید رأی دادند میگردد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
141
با احترامي كه براي ايشان قائلم معتقدم ايشان شايسته وزارت ارشاد نيستند.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
91
دکتر روحانی عزیز به عنوان کسی که به شما رای داده از شما عاجزانه تقاضا دارم وزارت ارشاد را به کسی واگذار کنید که جهان بینی روشن تری داشته باشد.
آقای مطهری فردی بااخالاق و متدین هستند اما در بحث فرهنگی "کلنگی" عمل می کنند.
انتخاب خواهشن کامنت مردم رو به آقای روحانی برسان.باتشکر
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
90
ضمن احترامی که برای آقای مطهری بدلیل مواضع شجاعانه ایشون در برخی مسائل کشور قائلم ؛تصور نمیکنم مورد مناسبی برای وزارت ارشاد باشند,وزیر ارشاد مورد نظر اکثریت رای دهندگان بایستی نگاه بازتر و نوتری به مسائل روز از جمله حجاب و تعریف آن داشته باشد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
58
آقای مطهری انسان منطقی و دلیر و صادق هستند و بهترین جایگاه برای ایشان همان مجلس است وزارت ارشاد از خیلی وزارتخانه هامهم می باشد آنجا منطق و دلیری و صداقت و دانش کافی نیست مثل وزارتخانه های اقتصاد و نیرو ...انجا بینش عمیق انسانی می طلبد وزیر ارشاد باید در اندازه های مثل خاتمی باید باشد.
فارض
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
10
4
بنظر من پست وزارت ارشاد براى اخوى كوچك ايشان -كوچكترين پسر شهيد مطهرى- دكتر محمد بسيار مناسب است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
31
من هم فکر میکنم با توجه به وضعیت کنونی نمایندگان مجلس اگه حتی یکی از افراد شایسته و شجاع اون کم بشه ضرر بسیاری متوجه مردم خواهد شد

امیدوارم ایشون در همون مجلس خدمت کنند
حج جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
183
52
گزینه خوبی است
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
105
ایشان بعضا عقاید تندی دارند
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
2
16
دداوج برهه ای که ایشان لازم بودازاعتدال و ازادی وحقوق مردم دفاع کند.ازاحمدی نزاد حمایت کرد.ای کاش روحانی کسانی رابیاوردکه به حقوق مردم واقعااعتقادداشته باشند
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
136
90
بنظرم ایشان مناسب ورازت فرهنگ و ارشاد نیستند شاید آموزش و پرورش مناسبتر باشد
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
این نظر رو نه میشد مثبت زد نه منفی چون با دادن هر دو پست به ایشان مخالفم بنظرم ایشان در مجلس بهتر میتوانند از حقوق مردم دفاع کنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
همانطوری که کسی عقلا نمی تواند بپذیرد که برای وزارت بهداشت و درمان هرکسی حتی اگر پزشک هم نباشد می تواند وزیر شود آموزش و پرورش هم نمی تواند جایی باشد که هر کسی بدون تجربه در رده های مختلف مدیریت آموزشی بتواند در آن حتی در رده های مدیریت اداره آموزش و پرورش یک شهر یا استان یا کشور فعالیت کند.
لطفا اینگونه برای آموزش و پرورش مملکت که در حقیقت پایه اصلی تمام امور اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و... است نسخه نپیچید.
به نظر من طی 35 سال بعد از انقلاب مفیدترین وزیر آموزش و پرورش دکتر جاج بابایی بوده است چون از رده مدیریت یک مدرسه تجربه داشته وبه تدریج تمام مدارج مدیریتی را در سطوح شهر و استان و نمایندگی مجلس و اکنون وزارتی را به درستی و با شناخت و برنامه طی کرده است.
ایشان مناسبترین فرد برای وزارت آموزش و پرورش می باشند.
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
66
4
ایشان فراتر از هر وزارتخانه ای است . حقیقتاً ایشان نقش مدرس را در مجلس دارند و اگر وارد دولت شوند فراتر از امیر کبیر خواهند شد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
44
مجلس يكي دو نفر عاقل داره يكيش ايشونه پس بهتره كه در مجلس بمانند
آرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
45
با تمام احترامی که برای شخص ایشان قائل هستم ولی معتقدم برای پست وزارت ارشاد مناسب نیستند... ما یک فرد روشن فکرتر احتیاج داریم که بتواند تعادل را بین تمام سلایق جامعه برقرار کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
4
26
شما باید رئیس صدا و سیما بشی علی جان اگر هم نشدی تو مجلس بمونی بهتره چون وزارت ارشاد برات کمه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
26
امیدوارم ایشان در مجلس بماند. چون جز تنها نماینده های مردم در مجلس هستند
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
58
ایشان برای وزارت فرهنگ مناسب نیستند
به نظر می رسد مردم و کسانی که کابینه را انتخاب می کنند ، نباید این چند سال سخت را که بر اهالی فرهنگ و هنر گذشت فراموش کنند.برای جامعه که نیروی منحرف کننده به سمت راست است،باید نیروی اصلاحی به سمت چپ باشد و بالعکس.نمی توان از نیروی متمایل به راست(ولو هرچند معتدل ) برای اصلاح انحراف به راست استفاده کرد.
اینارو از کتاب بینش سال دوم دبیرستان گفتم،برداشت سیاسی نشود.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
31
10
صلاح کار خویش خسروان دانند
خود اقای دکتر روحانی بهتر میدونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
48
به عنوان یک دوست به آقای مطهری پیشنهاد می کنم در مجلس بماند و به عنوان ناظر دلسوز باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
18
مجلس به مدرس زمان دکتر علی مطهری بیشتر نیاز دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
56
امیدوارم درمجلس بماند نه اموزش وپرورش ونه ارشاد .امیدوارم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
51
ایشان در سنگر مجلس مفیدتر هستند . افراد شایسته تری برای تصدی این وزارت وجود دارد.
مواضع اقای مطهری در حوزه فرهنگ نزدیکتر به احمدی نژاد هست تا اقای روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
3
0
http://www.entiran.ir/
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
1
26
من سال هاست در وادی فرهنگ و هنر فعالیت می کنم.دیدگاه های ایشان را هم در زمینه فرهنگی مورد پسند دیدم ولی به نظرم ایشان نباید وزیر ارشاد شوند.عملکرد این بزرگوار در مجلس کارآمدتر است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
44
به نظر من هم ما يك نماينده شجاع مثل مطهري لازم داريم. در عين حالي كه ايشون خيلي مناسب وزارت ارشاد نيستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
37
حيف از ايشان، مجلس انسانهايي نثلزايشان كم ديده است ،وزارت ارشاد فايده اي برايش ندارد وحتما شخصيتشون را خدشه دار ميكند
اقاي مطهري حرف مردم را گوش دهيد وبه وزارت ارشاد نرويد
اسد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
40
یاری ایشان برای دولت -درسنگر مجلس موثر تراست
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
25
43
نماینده واقعی مردم بودن -آن هم در شرایط سخت -با هیچ منصبی قابل مقایسه ومعاوضه نیست.
نظرات بینندگان