arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
انفصال از خدمات قضایی و دولتی قضات متهم در کهریزک؛

مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد

وکیل مرتضوی گفت :موکل خود را بی گناه می‌دانم و لایحه دفاعیه می نویسم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



مهر نوشت: قضات متهم در پرونده کهریزک به انفصال از خدمات قضائی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

به گزارش انتخاب، قضات شعبه 76 دادگاه کیفری پس از محاکمه قضات متهم در پرونده کهریزک سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دایم از خدمات قضائی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند.

قضات دادگاه همچنین متهم ردیف اول پرونده را در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع به 200 هزار تومان جریمه نقدی محکوم کردند.

متهم ردیف اول پرونده همچنین در خصوص اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامرانی با نظر اکثریت قضات تبرئه شد.

از سوی دیگر، وکیل مرتضوی گفت :موکل خود را بی گناه می‌دانم و لایحه دفاعیه می نویسم .

محمد اصلانی وکیل مرتضوی اظهار داشت :درخصوص اینکه سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دائم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند و همچنین قضات دادگاه را در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع به 200 هزار تومان جریمه نقدی محکوم کردند، اعتراض دارم.

وی ادامه داد: قطعاً به حکم اعتراض خواهیم کرد چرا که موکلم خود را بی گناه می‌داند همچنین ما لایحه دفاعیه نیز می‌نویسیم.حکم موکلم را قطعاً قبول نخواهم کرد و اعتراض می‌کنیم.

وکیل‌مدافع یکی دیگر از متهمین پرونده کهریزک در این رابطه گفت: به حکمی که از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده، اعتراض خواهیم کرد.

محمد اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: هرگونه محکومیتی که موکلم کسب کرده به آن میزان اعتراض خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حکم هنوز به دست من نرسیده است، اما بر اساس کسب خبر از منابع مختلف، گفته‌اند که چنین حکمی صادر شده است.

 همچنین وکیل خانواده مرحوم جوادی فر گفت : بنده به حکم دادگاه کهریزک اعتراضی ندارم.

محمد صالح نیک بخت وکیل مرحوم خانواده جوادی فر بابیان اینکه هنوز حکم دادگاه کهریزک به بنده ابلاغ نشده است اظهار داشت: من به تمام خواسته هایم رسیده‌ام چون بخشی از حکم به نفع بنده است هر چیزی که شکایت کرده‌ام حکمش صادر شده است

وی با اشاره به اینکه بنده اعتراضی ندارم،‌ ادامه داد :در تمام موردها که شکایت کرده ام حکم صادر شده است آنجایی که مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکی نبوده چرا که رضایت داده بنابراین بنده اعتراضی ندارم.

وکیل مرحوم خانواده جوادی فر گفت: این موضوع که اتهام گزارش خلاف واقع به 200 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده به این دلیل است که 74 ضربه شلاق به این مقدار که جزای نقدی تبدیل شده است ولی بنده اطلاع کافی ندارم.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم یکی دیگر از کشته‌شدگان حادثه کهریزک، گفت: حکم صادره در پرونده قضات کهریزک به نفع موکل من صادر شده است.

میرمجید طاهری گفت: حکم شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در پرونده قضات کهریزک امروز صبح به من ابلاغ شد و ما از حکم راضی هستیم؛ زیرا به نفع ما صادر شده و طرف‌های شکایت ما همگی محکوم شده‌اند.

وکیل‌مدافع روح‌الامینی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم دادگاه اعتراض خواهید کرد یا خیر؟، گفت: قاعدتا وقتی حکم به نفع ما صادر شده، موضوع اعتراض هم باید منتفی باشد. البته میزان مجازات در اختیار قاضی و دادگاه است و نمی‌توانیم بگوییم میزان مجازات چقدر است.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا حکم صادره درباره هر سه قاضی متهم در پرونده کهریزک است؟ گفت:‌ این حکم درباره تمام افرادی که در این پرونده بوده‌اند صادر شده است.



نظرات بینندگان