arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

گرمای بی‌سابقه هوا در مازندران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با توجه به گرمای بی‌سابقه چند روز اخیر در مازندران، مسئولان باید آماده خطرات احتمالی باشند و بر اساس گزارش هواشناسی این استان، هوای مازندران تا پایان هفته ابری می‌شود.

به گزارش فارس، در چند روز اخیر و با توجه به جو حاکم، هوای استان مازندران شاهد آسمان آفتابی و گرم است.
 
با توجه به اینکه بیش از یک هفته از فصل گرم تابستان را سپری کردیم، هوای گرم تابستان این روزها در حال خودی نشان دادن در آسمان استان مازندران است.
 
همچنین هوای استان مازندران با افزایش دمای بی‌سابقه هوا در 15 سال اخیر مواجه بوده است که همین موضوع می‌تواند خطراتی برای جنگل‌های شمال داشته باشد.
 
این گرمای بی‌سابقه در استان مازندران می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد تا خود را برای خطرات احتمالی مانند آتش‌سوزی در جنگل آماده کنند.
 
همه ساله میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های دنیا به علت گرمای بیش از حد هوا دچار حریق می‌شوند که گرمای هوای استان مازندران می‌تواند نمونه‌ای از همین موضوع باشد تا مسئولان استان مازندران با توجه بیشتر به این موضوع از هرگونه حریق در جنگل‌ها جلوگیری کنند.
 
این در حالی است که هواشناسی استان مازندران وضعیت هوای مازندران را تا پایان هفته صاف تا نیمه ابری در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش‌‌بینی کرد.
 
هواشناسی مازندران وضعیت دریا در مازندران را موج ملایم از شب با افزایش موج و سرعت باد در مازندران را 3 تا 8 از شب تا 15 متر بر ثانیه اعلام کرد.
 
هواشناسی مازندران هوای امروز را صاف همراه با افزایش نسبی دما از شب با افزایش ابر، وزش باد و  احتمال رگبار پراکنده دانست.
 
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، وضعیت هوای مازندران فردا صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دما در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و رگبار پراکنده است.
 
همچنین مردم مازندران در روز پنج شنبه شاهد هوای صاف تا نیمه ابری در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده خواهند بود.
 
هواشناسی مازندران از هوای صاف تا نیمه ابری در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده در روز جمعه خبر داد.
 
بیشینه دمای هـوای امروز ساری با یک درجه افزایش نسبت به روز گذشته به38 درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب ساری نیز با یک درجه افزایش نسبت به شب گذشته به 22 درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
نظرات بینندگان