arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قیمت جهانی طلا تحت تاثیر دو عامل افزایش تقاضای فیزیکی و کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو در معاملات امروز چهارشنبه در نوسان بوده است.

قیمت طلا در ۲۸ ژوئن به ۱۱۸۰ دلار و ۵۰ سنت رسید که کمترین قیمت از آگوست ۲۰۱۰ تا کنون بوده است.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در سه ماهه دوم سال جاری ۲۳ درصد کاهش را پشت سر گذاشت و این در حالی است که بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است اگر وضعیت اقتصادی آمریکا به روند رو به بهبود خود ادامه دهد، این بانک احتمالا امسال سیاست خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد.

آمارهای منتشره در پنجم جولای احتمالا نشان خواهد داد که کارفرمایان آمریکایی در ماه گذشته افراد بیشتری را استخدام کرده اند. اسکات کارتر، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت، خرید فیزیکی طلا همچنان به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و سرمایه گذاران قیمت های پایین را به عنوان «فرصتی برای جهش» می بینند.

سان یونگانگ، تحلیلگر مسائل اقتصاد کلان در شانگهای گفت: «کاهش قیمت ها برخی ها را برای خرید طلا اغوا خواهد کرد، اما هرگونه کاهش یا افزایش قابل توجه ارزش طلا متوقف خواهد شد... سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار فرصت های شغلی در آمریکا هستند که تکلیف دور بعدی اقدامات محرک اقتصادی را مشخص خواهد کرد.»

نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته از ۷.۶ درصد در ماه می به ۷.۵ درصد کاهش یافت، به نحوی که بر اساس تحقیقی که توسط وزارت کار آمریکا انجام شده است، کارفرمایان در این ماه ۱۶۵ هزار شغلی جدید ایجاد کردند.


نظرات بینندگان