arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

پرخطرترین سن ابتلا به اعتیاد 16 تا 27 سالگی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، گفت: پرخطرترین سن ابتلا به اعتیاد 16 تا 27 سالگی است بنابراین خانواده‌ها باید به رفتار فرزندان و نیازهای آنها توجه کنند.

"سید احمد هاشمی"، در حاشیه برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: خوشبختانه در سطح استان اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مصرف آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پرخطرترین سن ابتلا به اعتیاد 16 تا 27 سالگی است، تأکید کرد: در فضای کنونی که دسترسی نوجوانان و جوانان ما به انواع سایت‌های اینترنتی، ماهواره و ... آسان است و دشمن نیز همواره در جهت براندازی نظام خانواده‌های ما از هر ترفندی استفاده می‌کند، خانواده باید با توجه به رفتار فرزندان و اهمیت به نیازهای آنها از کج رفتاری و منحرف شدن آنها جلوگیری کند.

هاشمی گفت: باید با بها دادن به جوانان و تشویق آنها به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... از استعداد این قشر پر انرژی استفاده و آنها را از انزوا خارج کرد.

وی اضافه کرد: بیشترین معتادین ما را جوانان 18 تا 35 ساله تشکیل می‌دهند که این افراد در مراکز ماده 15(کمپ‌ها) تحت پالایش و مداوا قرار می‌گیرند.

هاشمی افزود: در شهر کرمان و شهرستانهای زرند، شهربابک، کهنوج و رفسنجان این کمپ ها دایر هستند.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده است، تصریح کرد: دلیل این امر افزایش موج لذت موادصنعتی نسبت به سنتی، دست‌یابی آسان و سهولت حمل و نقل آن و عدم تدارک بسترهای فرهنگی در جامعه برای مقابله با آن است.

همچنین در ادامه این همایش دکتر"رضا عباسی" دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل بهزیستی استان کرمان با ارایه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در کشف مواد مخدر و فعالیتهای بهزیستی در آگاه‌سازی و پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در جامعه، اضافه کرد: تاکنون فعالیتها و گامهای ارزشمندی در این مسیر برداشته شده است اما با توجه به قرار گرفتن کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به کشورهای شمال ایران باید با همت همه نهاد و مردم به سمت مبارزه با مواد مخدر پیش رویم.

عباسی از خانودها خواست تا با افزایش سطح آگاهی خود و اطلاع از شیوه‌های آگاه‌سازی فرزندان تلاش کنند تا کودکان و جوانان آینده‌ساز این مملکت را با ارایه آموزشهای لازم در برابر این بلای خانمان سوز مصون کنند.

نظرات بینندگان