arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

جبهه نجات ملي مصر: طرد احزاب سياسي با گرايش هاي اسلامي مطرح نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جبهه نجات ملی متشکل از لیبرال ها،لاییک ها، و چپگرایان مصر روز پنجشنبه طرد احزاب سیاسی با گرایش های اسلامی در مباحث سیاسی را رد کرد.
به گزارش انتخاب به نقل از رویترز از قاهره، جبهه نجات ملی مصر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ما بر باور و دیدگاه خود تاکید می کنیم که همه گروههای سیاسی حق دارند عقاید خود را آزادانه بیان کنند و حزب سیاسی مختص به خود را تشکیل دهند.
در بخش دیگر از بیانیه جبهه نجات ملی مصر تصریح شده است کنار گذاری یک حزب به ویژه گروههای سیاسی که دارای گرایش اسلامی هستند به طور کامل منتفی است.
جبهه نجات ملی در بخش دیگری از این بیانیه،بر موضع خود درباره برکناری محمد مرسی توسط ارتش تاکید کرده است.
جبهه نجات ملی در ادامه بیانیه خود می افزاید این چیزی که مصر در این مقطع زمانی شاهد آن است به هیچ وجه کودتای نظامی نیست. بلکه تصمیمی ضروری بود که فرماندهان نیروهای مسلح کشور برای حمایت از دموکراسی، حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور و برقراری ثبات اتخاذ کردند.
اندکی پیشتر عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر اعلام کرد اخوان المسلمین جزیی از ملت هستند و از آنها دعوت کرد در بازسازی کشور مشارکت داشته باشند.
محمد البرادعی که به عنوان نماینده جبهه نجات ملی مصری انتخاب شده است روز چهارشنبه حمایت خود را از اقدام ارتش اعلام و خاطر نشان کرد نیروهای مسلح کشور با اقدام خود، انقلاب را که اخوان المسلمین آن را مصادره کرده بودند دوباره به جریان انداختند.


نظرات بینندگان