arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

وضعيت جسماني ماندلا همچنان بحراني است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماندلا ماندلا نوه نلسون ماندلا رييس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي روز پنجشنبه گفت که وضعيت جسماني ماندلا ثابت اما همچنان بحراني است.

به گزارش ايرنا، وي در نشستي خبري در شهر موزو در استان کيپ غربي گفت: ما از مردم آفريقاي جنوبي و نيز کساني که در سراسر جهان براي بهبودي نلسون ماندلا دعا و برايش آرزوي سلامتي کرده اند سپاسگزار هستيم.

ماندلا ماندلا گفت که اعضاي خانواده نلسون ماندلا رييس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي همچنان اميدوار به بهبود يافتن وي هستند.

وي عنوان کردند که پزشکان نظامي آفريقاي جنوبي براي بهتر شدن وضعيت جسماني نلسون ماندلا ۹۴ ساله که از هيجدهم خردادماه گذشته بدليل عود کردن عفونت ريه اش به بيمارستاني در پرتوريا منتقل شده است ، تلاش مي کنند.

براساس برخي از گزارش هاي منتشر شده، نلسون ماندلا با تنفس مصنوعي زندگي مي کند و کليه هايش نيز از کار افتاده اند و تلاش پزشکان براي بهبود بخشيدن به وضعيت جسماني اش تاکنون نتيجه روشني دربرنداشته است.

شمار زيادي از خبرنگاران داخلي و خارجي همانند روزهاي گذشته در بيرون از بيمارستاني که ماندلا در آن بستر شده است ، گرد آمده اند.

ماندلا آخرين بار در فروردين ماه گذشته بدليل عود کردن عفونت ريه اش در بيمارستاني در پرتوريا تحت مراقبت هاي ويژه پزشکي قرار گرفته بود.

ماندلا در نوزدهم اسفند ماه سال گذشته نيز به مدت يک شب در بيمارستاني در پرتوريا بستري شده بود اگرچه علت اين مساله را انجام برخي آزمايش هاي پزشکي اعلام کردند.

نلسون ماندلا در ماه دسامبر گذشته به مدت ۱۸روز به دليل عفونت ريه و بيماري کيسه صفرا در بيمارستاني در پرتوريا بستري شد.

تيم پزشکي ماندلا ، در آن زمان با توجه به بهتر شدن وضعيت جسماني اش ، به وي اجازه دادند که بيمارستان را ترک کند اگرچه به زادگاهش روستاي ?کونو? ديگر بازنگشت.

اين بيشترين مدت اقامت نلسون ماندلا رييس جمهوري پيشين آفريقاي جنوبي در بيمارستان، از سال ۲۰۰۱ ميلادي بود .

وي در سال ۲۰۰۱ ميلادي ، پس از آنکه پزشکان بيماري اش را سرطان پروستات تشخيص دادند ، به مدت هفت هفته در بيمارستان تحت درمان از جمله راديوتراپي قرار داشت.

وي همچنين در ژانويه ۲۰۱۱ ميلادي بدليل ابتلا به عفونت حاد دستگاه تنفسي اش در بيمارستاني در ژوهانسبورگ تحت درمان قرار گرفت.

پزشکان بيماري دستگاه تنفسي ماندلا را مرتبط با بيماري سل وي در زماني که در زندان بوده است، مي دانند.

ماندلا رهبر ضد نژادپرستي آفريقاي جنوبي، ۲۷ سال از عمرش را به دليل مبارزاتش عليه رژيم آپارتايد در زندان بسر برده است.

وي اولين رييس جمهوري سياه پوست آفريقاي جنوبي در بعد از سقوط رژيم آپارتايد در سال ۱۹۹۴ ميلادي بود.

ماندلا رهبر پيشين حزب حاکم کنگره ملي آفريقا ، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ ميلادي رييس جمهور آفريقاي جنوبي بود.

وي بعد از دوران رياست جمهوري اش ، به دليل کهولت سن و بيماري آخرين بار در جريان بازي هاي جام جهاني فوتبال در سال ۲۰۱۰ ميلادي در آفريقاي جنوبي، در انظار عمومي ظاهر شد.

ماندلا تا پيش از بستري شدن در بيمارستان درهشتم دسامبر گذشته، به همراه خانواده اش در زادگاهش در روستاي ?کونو ? واقع در استان کيپ شرقي زندگي مي کرد.

به رغم بحراني بودن وضعيت جسماني نلسون ماندلا، در حاضر خانواده اش بدليل بروز يک اختلاف خانوادگي رودروي يکديگر قرار گرفته اند.

نشست خبري ماندلا ماندلا در حالي امروز (پنجشنبه ) صورت گرفت که درخواست وي روز چهارشنبه گذشته از سوي دادگاه عالي کيپ شرقي براي جلوگيري از نبش قبر سه تن از فرزندان نلسون ماندلا در شهر موزو رد شد.

برخي از اعضاي خانواده نلسون ماندلا با طرح يک شکايت در دادگاه عليه ماندلا ماندلا ، بدنبال انتقال اجساد فرزندان نلسون ماندلا از شهر موزو به روستاي کونو هستند.

ماندلا ماندلا از سوي اعضاي خانواده اش متهم شده است که در سال ۲۰۱۱ ميلادي اين اجساد را بدون رضايت خانواده اش از کونو به موزو منتقل کرده است.

بستگان ماندلا مدعي شده اند که هدف نوه ماندلا از انتقال اجساد اعضاي خانواده، ايجاد يک موزه در شهر موزو و کسب سود از اين طريق بوده است.
ماندلا ماندلا هم اکنون رياست شوراي سنتي اين شهر را به عهده دارد.

نظرات بینندگان