arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۲

ابراز نگراني " اشتون " از اوضاع مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: کاترين اشتون مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا امروز از تحولات اخير مصر به شدت ابراز نگراني کرد و آشتي ملي با هدف برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ؛اشتون تصريح کرد :اتحاديه اروپا به شدت نگران تحولات اخير مصر است.

مقامات نظامي بايد اقتدار مبتني بر قانون اساسي قدرت غير نظامي داخلي را به عنوان اصل حکومت دموکراتيک بپذيرند و به آن احترام بگذارند.

وي افزود:اتحاديه اروپا گفتگوي واقعي و مشارکت تمام گروه هاي سياسي معتقد به اصول دموکراتيک را خواستار است. اين مردم مصر هستند که بايد در مورد آينده خود از جمله دورنماي انتخابات آزاد و دموکراتيک با شرکت تمام گروه ها تصميم گيري کنند. آشتي ملي براي رسيدن به اين اهداف در آينده بسيار اهميت دارد.

اشتون در اين بيانيه خاطر نشان کرد :به همين دليل اتحاديه اروپا احترام کامل به حکومت قانون، حقوق بشر و حقوق اساسي به ويژه حق تجمع و آزادي بيان ،‌انديشه و عقيده را خواستار است. تمام رسانه ها بايد آزادانه فعاليت کنند و خبرنگاران نبايد به دليل عمل به وظايف خود مجازات شوند.

دولت موقت بايد تمام تلاش خود را براي دوري از بازداشت هاي سياسي و انواع ديگر اذيت و آزار به کار گيرد. تمام زندانيان سياسي بايد آزد شوند و به راهپيمايي هاي صلح طلبانه بايد مجوز داده شده و امنيت آن تامين شود. همچنين خشونت هاي جنسي نيز بايد خاتمه يابد.

اين بيانيه در پايان مي افزايد:اتحاديه اروپا به نظارت دقيق بر اوضاع بر اساس اين اصول ادامه مي دهد.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا همچنين در بيانيه خود از خشونت هاي اخير مصر ابراز تاسف و با خانواده قربانيان ابراز همدردي کرد. وي همچنين تحقيق مستقل ، دقيق و سريع را در اين مورد خواستار شد.

نظرات بینندگان