arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

آمار دو میلیون شغل درست است اما برای چین و مالزی و اندونزی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور جلوگیری از ورود بی رویه کالاهای بی کیفیت خارجی و مشارکت دادن تشکلهای صنفی کارگری و کارفرمایی در زمان تدوین طرح‌های اشتغالزا را خواستار شد.

 

غلامرضا خادمی‌زاده به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: در طول سالهای گذشته دولتها به دلیل اینکه هیچگاه از فعالان بخش کارگری و تشکلهای کارگری و کارفرمایی در نوشتن طرح‌ها و اجرای آنها آنطور که باید استفاده نکردند، موضوع اشتغال به بیراهه رفت؛ بیشتر طرح هایی هم که ارائه شد تئوریک و بدون تجربه علمی و عملی یا انسجام و پختگی نوشته شد و به اجرا درآمد.

 

وی در عین حال با تایید آمارهای ایجاد اشتغال در کشور مدعی شد: آمارهایی که در خصوص ایجاد یک میلیون و دو میلیون شغل در کشور ارائه می شود کاملا صحیح است ولی بعضا این اشتغال برای کشورهای مالزی و اندونزی، چین و پاکستان و هند به وجود آورده شده و نیروی کار خودمان را نادیده گرفتیم.

 

به اعتقاد خادمی زاده در طول یک دهه اخیر با واردات برخی کالاهای بنجول و بی کیفیت چینی و تایوانی عملا برای این کشورها اشتغالزایی کرده و کمر تولیدکنندگان داخلی را شکسته‌ایم.

 

رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دولت یازدهم یا هر دولت دیگر اگر می خواهد غول بیکاری را از پای درآورد اولین کار داشتن عزم و اراده جدی و دومین کار مشارکت دادن بدنه کار و تولید و تشکلهای کارگری و کارفرمایی در تدوین و اجرای طرح های اشتغالزایی است.

 

خادمی زاده با بیان اینکه امروز بزرگترین میدان اشتغال در کشور در بخش حمل و نقل است، افزود: بخش حمل و نقل با شناخت میزان عرضه و تقاضا و جمع‌بندی امکانات می تواند بیشترین طرح‌های اشتغالزایی را در پی داشته باشد.

 

به گفته وی دولت آینده باید طرحی را پی ریزی کند که از ورود دو شغله‌ها به جریان کار جلوگیری کند و مانع از فعالیت افراد دو شغله ای شود که جای متقاضیان کار را اشغال کرده‌اند.

نظرات بینندگان