arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

كابينه چهل تكه كارايي ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد پورنجاتي، رييس كميسيون فرهنگي مجلس ششم در صفحه شخصي خود روي يكي از شبكه‌هاي اجتماعي در قالب يك گفت‌وگوي تلفني خيالي به رييس‌جمهور منتخب توصيه كرد: كابينه «چهل تكه « كارايي ندارد.

حتي اگر همه تكه‌هايش جداگانه ابريشم خالص باشد! وي در بند دوم سخنان خود خطاب به روحاني آورده است: كابينه، هرچند شركت سهامي نيست اما اگر بخواهد موفق شود، به ناچار بايد از الگوي «بنگاه اقتصادي» پيروي كند كه از بالا تا پايين، همه به بهره‌وري آن با نگاه و نگرش يكسان بنگرند و از بخشي نگري بپرهيزند.

 وي با اشاره به اينكه دولتي كه گرفتار چرخه معيوب جلب رضايت «هارت و پورت‌كنندگان» شود، هرگز نمي‌تواند به برنامه‌هايش جامه عمل بپوشاند خطاب به روحاني نوشت: تكليف‌تان را با اين قماش، در هر موقعيتي كه باشند، معلوم كنيد.

 پورنجاتي با ابراز نگراني از اينكه دولت روحاني نيز دچار «لكنت زبان» شود - شبيه دولت خاتمي و برخلاف دولت در حال ارتحال كنوني- از روحاني پرسيده است: چرا ارتباط رسانه‌يي شما با افكار عمومي، ناچيز و بي‌برنامه است؟ شما سخن نگوييد، ديگران كه ساكت نمي‌نشينند. ذهنيت مي‌سازند. واكنش انفعالي، بي‌فايده‌ترين شيوه ارتباط با افكار عمومي است.

نظرات بینندگان