arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۲
تعداد نظرات: ۷۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

درنگی بر مصاحبه اخیر احمدی نژاد؛ «تاریخی ترین جملات پوپولیستی» و «تحلیل فوتبالی رییس جمهور» تا « اثبات ارزانی در کشور با ارزانی سیم کارت»

جناب احمدی نژاد، عادت دارد در گفت و گوهای تلویزیونی خود، در مورد دهها مورد صحبت می کند، آمار می دهد و خود را موفق نشان می دهد. این دهها مورد، نه در مورد مسائل قطعی که در مورد مواردیست که، کارشناسان بایست خلاف و واقعیت آن را باید به بحث بنشینند. با این حال، تعداد مسائل بحث شده در مورد جناب ایشان آنقدر زیاد است که رسانه ها و تحلیلگران را مجال و فرصت بررسی آن نیست! آنقدر زیاد است که از دست آنان هم درمی رود و مجبور می شوند فقط چند مورد از سخنان ایشان را به بحث بگذارند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصطفی گوهربین، سرویس سیاسی «انتخاب»: تلویزیون را روشن می کنم، جناب احمدی نژاد رئیس جمهور محترم در آخرین روزهای خود، بار دیگر به تلویزیون آمده است. مقابلش دوباره همان مجری معروف «حیدری»، مجسمه وار نشسته و کوچکترین چالش و سئوالی در برابر سخنانش مطرح نمی کند. ظاهراً هماهنگی شده ، اما اینبار کمی جدی تر است، هر سئوالی که جناب مجری می پرسند، آقای رییس، فی الفور اولین کاغذ را از روی میز بر می دارند. یعنی حتی سئوالات بر همان اساسیست که باید!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» ؛ در مورد سخنان اخیر جناب احمدی نژاد - که گفت و گوی اخیرشان، بی شباهت به 20 دقیقه وقت اضافه ی صداوسیما به ایشان در سال 88 نیست - چند نکته به نظر می رسد:

یکم. جناب احمدی نژاد، عادت دارد در گفت و گوهای تلویزیونی خود، در مورد دهها مورد صحبت می کند، آمار می دهد و خود را موفق نشان می دهد. این دهها مورد، نه در مورد مسائل قطعی که در مورد مواردیست که، کارشناسان بایست خلاف و واقعیت آن را باید به بحث بنشینند. با این حال، تعداد مسائل بحث شده در مورد جناب ایشان آنقدر زیاد است که رسانه ها و تحلیلگران را مجال و فرصت بررسی آن نیست! آنقدر زیاد است که از دست آنان هم درمی رود و مجبور می شوند فقط چند مورد از سخنان ایشان را به بحث بگذارند!

نگارنده مطمئن است، این مسئله روش کارآزموده ی جناب احمدی نژاد است، ایشان نیک می دانند که بررسی و پاسخگویی به دهها مورد از سوی تحلیلگران ، رسانه ها ممکن نیست و اگر ممکن باشد افکار عمومی تاب شنیدن آن را ندارد!

دوم. روش ایشان در برخی موارد، حجاب واقعیت هاییست که حقیقتاً عیان است! سخن گفتن در مورد کاندیدا نداشتن جناب رییس جمهور برای انتخابات اخیر، آمار و ارقام خاص ، مقایسه ی ارزانی مملکت با سیم کارت ایرانسل و بسیاری از موارد مطروحه در سخنرانی اخیر ایشان، از مصادیقی است که به کرات طی 8 سال، شنیده شده، و قطعاً نه نیازی به شنیدن دوباره ی آن است و نه افکار عمومی تا این اندازه گرفتار جهل مرکبند که حقیقیت را نبینند!

با این حال، چنین وضعیتی قطعاً برای مخاطبان میلیونی تلویزیون، حقیقتاً آزاردهنده است.

سوم. جناب احمدی نژاد تغییرات مکرر در کابینه و دولت را چنین توجیه فرمودند : «یک مربی فوتبال هم ممکن است همان دقیقه ی اول یکی از بازیکنانش را از زمین بیرون آورد یا ممکن است 5 دقیقه مانده به پایان دیدار»

نخست آنکه مقایسه ی مدیریت کلانی چون دولت با یک مسابقه ی فوتبال، هم عجیب است و در عین حال، گویای خیلی چیزها!

ضمن آنکه به قول یکی از بینندگان «انتخاب» ، «مربی که 5 دقیقه آخر بازیکن می آورد، دو دلیل داره یا اینکه می خواهد وقت کشی کند و هدفش کار تاکتیکی نیست یا اینکه به در بسته خورده و تمام بازیکنانش را بیرون انداخته تا حداقل از شکست سنگین چلوگیری کند..جناب دکتر! شما مصداق کدامید»

چهارم. موضوع رد نشدن از چراغ قرمز یا خط ویژه - که در سخنان تلویزیونی ایشان نیز شنیده شد - برای نخستین بار در مستند انتخاباتی ایشان در سال 88 شنیده شد. او که در ماشین نشسته بود، در پاسخ به سئوال فیلمبردار - که ظاهراً از پیش طراحی شده بود - که پرسید «آقای دکتر ! ترافیکه ! اجازه میدید از خط ویژه بریم»... پاسخ احمدی نژاد شنیدنی و البته قابل انتظار بود. او با همان لبخند معروفش  گفت: ای بابا ! خط ویژه برا از ما بهترونه ! ما هم مثل مردم پشت چراغ می ایستیم . ( نقل به مضمون ) .

پاسخ این بخش از سخنان رییس جمهور را نیز یکی دیگر از بینندگان «انتخاب» در ذیل خبر «گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد»، این چنین داده است : «این یکی از تاریخی ترین جملات پوپولیستی جناب دکتر بود، یکی نبود بگه آخه جناب دکتر، رئیس جمهور هر دقیقه وقتش میلیونها و میلیارد ها تومن ارزش داره . خط ویژه که هیچی . با هلی کوپتر باید اینور و اونور بره . ...»

این ادعا از سوی جناب احمدی نژاد مانند این می ماند که سوار شدن ایشان بر هواپیما و هلیکوپتر را هم از آن «از ما بهترون» بگذاریم و بگوییم «لطفاً با ماشین به سفرهای استانی بروید...» گو آنکه خود جناب دکتر نیز، در همین برنامه تلویزیونی ، و در میان خیل عظیم «من اولین رئیس جمهوری بودم....» چنین فرمودند که «اولین رئیس جمهوری که هلیکوپترش به کابل برخورد کرد من بودم»

پنجم. جناب رئیس جمهور برای چندمین بار ، برای اثبات ارزانی در کشور ، ارزانی سیم کارت ایرانسل را مثال زدند که قبلاً «یک میلون تومان بود، الان شما 2500 تومان می دهید و سیمکارت می خرید!»

در این مورد نیز یکی از بینندگان نوشته است: «متاسفم که باز هم موضوع سیم کارتو مطرح می کنید، ولی نمی گویید که مدتهاست در کشورهای اطراف ما سیم کارت مجانیست! البته هیچوقت نگفت که سیم کارتهای همراه اول و کد یک و دو و... چرا همان قیمت سابق است !»

نکته ی مهمتر آنکه آقای احمدی نژاد در این بخش از بیاناتشان، دلیلی نمی بینند به رشد تکنولوژی اشاره کنند. با این اوصاف، احتمالاً آقای خاتمی رئیس جمهور اسبق نیز می توانند ادعا کنند که موبایل را ایشان به کشور آوردند ، در حالیکه اساساً در دوران اقای هاشمی، موبایلی وجود نداشت»....آقای هاشمی نیز می توانند ادعا کنند که تلویزیون رنگی را به کشور آوردند ، در حالیکه در دوران  شهید رجایی ، تلویزیون سیاه سفید بود!

بیش از این گفتن در باب این مصاحبه ، نه در حوصله ی مخاطبین است و نه مفید به فایده.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
14
376
بدون هرگونه جانبداری و یا خدای ناکرده توهین به کسی صراحتا"اعلام میدارم بنده اگر جای آقای احمدی نژاد بودم فقط از مردم عذرخواهی می نمودم و از خدای متعال طلب آمرزش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
12
277
ما که صدا و سیمای ضرغامی رو نگاه نمی کنیم شما ببینید و حرص بخورید. راستی آخر هفته احمدی رفته!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
9
252
میشه خواهش کنم دیگه مطلبی از ... نذارید. دیگه اعصابش نیست!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
176
از قيمت دلار و مسكن و اجاره و گوشت و لبنيات و خودرو و مواد غذايي دارو و برنج و .... و خيلي چيزها ي ديگه از اينكه روي بسته هاي مواد غذايي يك وزني زده ميشه اما وزن واقعيش چيز ديگه اي صحبت نكردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
THAILAND
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
159
صدا و سیما، زمین نمایشگاه در بزرگراه چمران، احمدی نژاد، مجری و میکروفن صامت. احتمالآ از هفته آینده بعنوان رئیس جمهور سابق مصاحبه ها ادامه خواهد یافت.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
8
170
کسیکه خوشو به نفهمی میزنه باید ولش کرد تا در همون جهل مرکب تا ابد الدهر بمونه اگه وجدان داشت دیگه در انظار حاضر نمیشد.
اسماعیل از بوشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
8
183
حرفهای رئیس جمهور در این هشت سال به نظر من یک نوع بی احترامی به شعور مردم ایران بود از خرید از سوپری محله ما گرفته تا هزاران مورد دیگر در همه دنیا مجریان چنین برنامه تلویزیونی مخاطب خود را با سوألهای کلیدی به چالش می کشند آیا این مجری محترم در این کشور زندگی نمی کند که وقتی رئیس جمهور می گوید سیم کارت 2500 تومان شده بهش بگوید آقای بی حساب شما وقتی دولت را تحویل گرفتی مرغ کیلوئی 1200 تومان بود حالا کیلوئی 7000 تومان برای این موضوع چه جوابی داری یا گوشت کیلوئی 10000 تومان بود حالا گوشت کیلوئی بالای 30000 تومان به نظر من سیم کارت هر چقدر می خواد باشه باشه آخه سیم کارت شکم منه سیر نمی کنه می تونم نخرم آیا می تونم گوشت مرغ و چیزهای دیگه که سر به فلک کشیده نخرم چرا در خصوص این مسائل با مردم حرفی نمی زنه به هر حال به نظر من این هشت سال دوران سیاه مردم کشور ماست دروانی است که تورم به اوج خود رسیده بیکاری بیداد می کنه اختلاس ، کلاهبرداری ، رشوه خواری ، دزدی و نا امنی اجتماعی به شکل فزاینده ای در جامعه به اوج خود رسیده اینها چیزهای است که مردم عادی کوچه بازار مثل من اون را به عینه داریم لمس می کنیم مگر غیر از اینکه اینست شاهکار دولت نهم و دهم که عده ای زیادی از مسئولین ما در بوجود آوردن چنین وضعیتی برای مردم مقصرند نه تنها احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
115
صحبت ها كاملا عوام فريبانه و ساده انديشي بود مردم مي بينند و قضاوت ميكنند ديگر اين گونه سخنان تاثيري ندارد
منداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
156
میخواسته چی بگه؟ بگه سکه از 90300تومان رسیده به بالای 1200000 تومان؟ یعنی1300درصد رشد .پول افغانی را در شرق کشور کیلویی میفروختن الان پول ایرانی را افغانها کیلویی می خرن؟ نمیدونم اینهایی که سنگشو به سینه میزنن چجور ادمایی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
130
نمی دونم چرا هر وقت آقای احمدی نژاد میاد مصاحبه تلویزیونی ، من خندم میگیره و به حرف های ایشان به مانند حرف های یک شومن میخندم .
چرا ایشان فکر میکنن مردم نمیفهمن - مگه این آقا مشاور ندارن ؟

اگه امکان داره اسامی مشاوران آقای احمدی نژاد و هم اعلام کنین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
85
برای اثبات ... احمدی نزاد نیاز به ای همه استدلال نبود . کافی است انسان قدری... باشد ، در این صورت می تواند به ماست بگوید چقدر سیاه است . به شب روز و به روز شب بگوید . این از احمدی نژاد . شما بروید به دنبال اینکه فردی که اعمال و رفتار و کردارش با مبانی اعتقادی شریعت مقدس همخوانی ندارد چرا باید تحمل شود ؟
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
215
19
موچکرم از نقد احساسی، بی منطق و از روی کینه شما انتخاب جان. ما ندیدیم یک سایت بیاد با سند بگه که مثلا اینکه احمدی نژاد میگه درآمد حاصل از فروش نفت رو باید با قیمت طلا سنجید،،، حرف غیر منطقیست. باباجون بیاید ادعاهاشو مستدل نقد کنید. اینکه از طرف مردم حرف میزنید و میگویید خود مردم گرانی و تورم و... را درک میکنند، که نشد حرف. اتفاقا در زمان آقای هاشمی شورش های معیشتی داشتیم. در زمان خاتمی اعتصاب هر روزه فرهنگیان را داشتیم. ولی در زمان احمدی نژاد که شما سعی دارید ازش ویرانه نشون بدید، هیچ کدوم از این معضلات ایجاد نشد. میدونم که نظر من رو منتشر نمیکنی. چون تحمل حرف مخالف رو نداری
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
240
16
انتخاب خيلي حرص مي خوري چون جواب منطقي نداري.پس آب را بريز همان جا كه ميسوزه!
صبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
112
هر کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
مصطفي ناصح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
8
64
عالييي بود عالي
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
8
137
به هر حال تمام شد ...تمام شد ...خدا كنه مردم ديگه هيچوقت چنين دولتي . چنين وزرايي و ...رو تجربه نكنن .....آآآآآمين يا رب العالمين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
103
احمدی نژاد تمام شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
78
برای صدا وسیما که بد نشد. زمینهای نمایشگاه بین المللی را تصاحب کردند.
مطمئنم خرد جمعی مردم ایران به این باور رسیده که حرفهای بی پایه و اساس و عوام فریبی تا چه حد افزایش پیدا کرده و قضاوتهایشان را منوط به این حرفهای بی سند و مدرک نخواهند کرد.
شرمندگی نثار کسانی باشد که برای منافع شخصی و در نهایت حزبی از عملکرد دولت احمدی نژاد حمایت کرده و می کنند.
امیدواریم روزی در محکمه ای عادل پاسخگو شوند.
رهگذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
79
سوال رهگذرانه این است که آقای احمدی نژاد به چه دلیل نیاز وافری می بیند که به این شکل عملکرد دولت خود را توجیه کند.

آیا دلیلش جز این است که مردم ذره ای احساس مثبت در ارتقای رفاه خود نداشته اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وگرنه چه نیازی به این پاره کردن ها بود؟؟؟؟؟؟؟
بشارت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
53
خدایا نبود دو روز دیگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
167
10
امام (ره) آمريكا از دست ملت ايران عصباني باش و از اين عصبانيت بمير
من به عوامل سايت انتخاب:بلا تشبيه از دست احمدي نژاد عصباني باش و از اين عصبانيت بمير
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
86
مقالتون خيلي جالب بود. اصولا آدم فرهيخته و فهميده هر وقت پاي صحبتهاي احمدي نژاد ميشينه ، زجر ميكشه. احمدي نژاد اگه صداقت داشت از قيمت گوشت ، لبنيات ، مسكن و ساير مايحتاج اصلي ميگفت.
smm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
96
12
آقا جون
ما که موافق این داستانی که تعریف کرده و این رفتار رئیس جمهور نیستم.
ولی ان شاالله رئیس جمهور شمارو هم می بینیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
74
ای بابا آخه کسی احمدی نژاد رو جدی نمی گیره - نه خودشو و نه حرفهاشو و نه صدا و سیما رو
محمد
|
JAPAN
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
59
به دلیل شغلم خیلی با اداره جهاد کشاورزی در ارتباط هستم و البته به دلیل مدرکم خیلی از آنها به من به چشم دوست نگاه می کنند تا ارباب رجوع! اخیرا اتفاقی افتاد که فهمیدم بخشی از آمارهای اشتباه از کجا میاد توجه کنید که فقط بخشی از آمارها! بقیه خب همه می دونن که از کجا میاد
چند وقت پیش دوستان در حال رد کردن آمار زمین های موجود برای کشت گندم بودند آمار این زمین ها اینجوری حساب میشه که هر کشاورز که میاد سم ببره یه فرم پر می کنه بازرس تایید می کنه و سم دریافت میشه در دوره دوم سم پاشی هم آمارها جداگانه ثبت میشه و تاییدی میشه برای دور اول! جهادم این متراژهارو ثبت می کنه و به وزارت کشور تحویل میده اخیرا یکی از کارمندان به اشتباه اومده بود آمارهای دوره دوم رو با دور اول جمع زده و تحویل داده بود جهاد هم بررسی نکرده فرستاده بود جهاد کشاورزی تهران! (داستان مربوط به یکی از شهرستان های استان تهرانه) بعد که این گاف رو نشون من دادن گفتم بهتره بهشون بگین که چی شده وقتی تماس گرفتیم جهاد استان تهران گفت آمارهارو رد کرده و صداتونو در نیارید و اما آمار اشتباه اون استان چقدر بود؟ میزان 70 هزار هکتار گندم حدود 1360 هزار هکتار رد شده بود به این تریتیب این آمار میرسه دست وزرا بعد رئیس جمهور و اون ها هم بدون تحقیق می گن که بله با این وضع ما می تونیم در گندم خودکفا بشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
147
16
برو بچه . دهنتو اب بکش اسم احمدی را میاری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
48
واقعا جای تعجب دارد که چطور ایشان نیز از سنتی برای موجه جلوه دادن خود استفاده می کنند که خود در سال 84 با ستیزه با آن به ریاست جمهوری رسیدند.
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
152
15
کارهایی که احمدی نزاد در این کشور کرد بابای هفت جد و اباد شما خانواده و کل اصلاح طلب ها و مشارکتی ها و سازندگی و ..............هم در خواب نمی توانستند بکنند
هرچند اشکال و ایراد ما یسشتر از شما بهش داریم ولی منصفانه
در ضمن اون بیست دقیقه خیلی بعضی ها رو سوزونده
بسوزید و بسوزید
مهبد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
83
آقای اجمدی نژادحیلی وفت ها ازخط ویژه وچراغ قرمز رفتید(زین اسب وانواع واقسام خودرو های لوکس ولوازم آرایشی ولوازم لوکس خانگی)اما بیماران خا ص وسرطانی بعلت عدم تامین دارو وگرانی آنها یاجان سپردن وبازجر فراوان کشیدن وتنها مسکن آنها زین اسب سیم کارت2500تومانی و..........ودرمصاحبه های تلویزیونی به 75میلیون ملت شریف وشهید پرور وحماسه ساز ایران پوزخند زدید .الهم عجل ولیک فرج
محمدرضااحتشامي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
46
خود كرده راتدبير نيست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
9
44
تا وقتی احزاب تشکیل نشوند همین آش است و همین کاسه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
54
نان از سفره مردم رفت شما هنوز حرف بی فایده می زنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
17
! ! !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
8
41
سیم کارت موبایل ها ارز ن شد تا دختر و پسر ها باهم چت کنند و حالشو ببرن !!
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
44
افسوس برای وقتی که برای شنیدن این حرفها تلف می کنیم ...
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
38
..ملت ميفهمن...اما چهارسال اول شناختنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
26
پوپولیستی یعنی؟

عوام گرایانه؟
یا
عوام فریبانه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
53
من که به محض مشاهده ایشون از سیمای ضرغامی شبکه رو عوض میکنم.....واقعا" اعصاب شنیدن ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
33
بگذارید برود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
37
این بابارو ولش کنید ما هر چی بگیم فایده نداره. نرود میخ اهنین در سنگ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
117
11
ای موجودات بی شرم و حیا!
چهارسال پیش پیروزی را کام مردم تلخ کردید و حالا که تمام مساعی دولت فعلی همکاری با دولت لب مرزی و سوار بر موجی شماست، تا می توانید میخواهید ناتوانیهای آتی خود را توجیه کنید، عمرا که روحانی انگشت کوچیکه احمدی نژاد در فعالیت و مردمداری باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
45
من نمی دونم این کابینه احمدی نژاد و خود احمدی نژاد این حرفهایی رو که میزنند خودشون باور میکنند یانه ؟ تو این هشت سال گذشته بزرگتری معضل زندگی من این بوده کمکم کنید توروخدا نذارید من بااین نادانی بمیرم.
سید عابدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
39
چرا تموم نمیشه
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
45
قشنگترازصحبتهای گوهربار جناب آقای احمدی نژاد حمایتهایی است که کماکان ازعملکرد وزحمات بیدریغ ایشان صورت می گیرد که کماکان مثل هشت سال گذشته ادامه دارد .......
شهروند 50 ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
34
اتفاقا این یک مورد هم (حالا با صرف نظر از محتوای درخشانش!) درست نیست :
«اولین رئیس جمهوری که هلیکوپترش به کابل برخورد کرد من بودم»
تا آنجا که من به خاطر می‌آورم یکبار بالگرد بنی صدر دچار حادثه شده بود.
محمد
|
GERMANY
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
43
خدایا تمام کن این دوره احمدی نزاد را!
بینشون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
40
درود بر شرف نویسنده این مقاله.امدی نژاد یک یک سیاست مدار پوپولیست به تمام معناست!!!
وعده الهی نزدیک است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
97
9
بکوری چشم تنگ انتخاب احمدی نژاد آقاست و از حرفاش لذت می بریم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
19
چرا اینقدر گیر دادید به این آدم. اون دیگه رفت. ما باید به فکر خودمون باشیم. اگر هی بخوایم از گذشته انتقاد کنیم خودمون عقب می مونیم و بقیه هم می آیند ما رو تخریب می کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
19
ساقیا بر خیز ودر ده جام را خاک بر سر کن غم ایام!را
ماه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
24
خدا اي نچند روز را هم به خير بگذرونه مردم راحت شن.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
12
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
18
اتفاقا" بنی صدر هم اولین رییس جمهور ایران بود که با هلیکوپتر سقوط کرد و سالم ماند و ........
رجایی هم اولین رییس جمهور بود که .....
.... هم اولین ..... بود که ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
7
43
تا آنجایی که ما یادمان هست پوپولیستی ترین (عوام گرایانه ترین یا شاید عوامفریبانه ترین ) حرف این جناب همانی بود که در اوایل ریاست جمهوری شان یا حتی در همان دوران تبلیغات انتخاباتی سال 84 گفتند که اگر قیافه ام به رییس جمهوری نمی خورد به نوکری یا کارگری برای مردم که می خورد و البته کسی نبود به این بابا بگوید اگر راست می گویی برو دنبال همین کارها و رییس جمهوری مسءولیت سنگینی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
6
44
انشاالله عصر یکشنبه جشن رفتنش را در خیابان ها با بخش گل و شیرینی برگزار خواهیم کرد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
5
38
تحمل کنید ، تنها دو روز تا پایان شنیدن جوک های آقای دکتر مونده!
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
31
آفرین که حرف دل ما رو می زنی! به خدا هر وقت احمدی نژاد میاد حرف می زنه تا مدت ها به خاطر این همه توهین به شعورم ، اعصابم خورد میشه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
30
ای کاش ایشان آمار اشاعه بی ادبی و اجرای ادبیات نامتعارف رو که از زمان تصدی شان به ریاست جمهوری ایجاد یا بیشتر شد رو هم ارائه می کردن...به جرات میگم در دوره ایشان ارزشهای دینی ما بیشتر به سخره گرفته شد نمونش قضیه حضور امام زمان در جلسات هیات دولت یا هاله نور ........ایشان که جزیی از خصایص گفتاری شان است ...لطفا انتخاب به شعور مخاطبین احترام بذار و منعکس کن...لطفا آزاده باش
سپهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
87
9
درود براحمدی نژاد مرگ بر شما امریکا دوستان
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
38
اصلا حرفهاي اين ادم ارزش جواب دادن نداره!
اوكه هيچوقت جرات نكرد بايك خبرنگار مستقل ايراني
مصاحبه كنه دريكي ازسؤال وجوابهاي سرپائي بعداز
جلسه هيئت دولت درپاسخ خبرنگاري كه پرسيد آقاي
دكتر!شما گفتيد سالي5/2 مليون شغل ايجاد ميكنيم
درحاليكه همين مشاغل فعلي هم دارد ازدست ميرود
گفت مانگفتيم 5/2 .گفتيم 5/3 شغل ايجاد ميكنيم!!!
خدا وكيلي ميشه از اين آدم توقع جواب منطقي داشت؟
falah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
75
9
نمی دانم چرا وقتی اقای احمدی نژاد امار فعالیت دولت نهم ودهم میدهند عده ای منفجر میشوند ، شما با این سیاه نمایی نمی توانید احمدی نژاد از مردم بگیرید ، ترس از محبوبیت احمدی نژاد کابوس شما شده با اینکه عمر دولت دهم تمام شده باز دست بر نمی دارید وباز مریض هستید .
منصور
|
FRANCE
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
31
هر چی ...بود تو امار تحویل مردم داد، یگی هم نیست بگه بابا این امار شما با وضع الان ما زمین تا اسمان فرق میکنه.
فقط اینو میگم که مملکت 50 سال افتلد عقب
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
26
واقعا که راست گفته اند سیاست یعنی.... چه راحت به هفتاد ملیون ....میگویند لعنت براین سیاست
عمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
63
10
وقتي درختي بر زمين مي افتد تبر زن هاي زيادي سر از خاك در مي آورند ، اين خصلت انسانهاي ضعيف است . اميدوارم كه اين بلا را بر سر رئيس جمهور منتخب نياوريد ، زماني مجيز گوي آقاي احمدي نژاد بوديد و الان توهين كننده به ايشان ، انشاءا... خداوند همه ما را به راه راست هدايت فرمايد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
22
همين قدش هم زيادي بود.
كسي به اين ....اهميتي نميده.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
30
من که اصلا به صحبتها و مصاحبه های ایشان گوش نمی کنم چون همش ....است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
24
خدایا این دو سه روز رو کوتاه کن . . .
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
23
واقعا عالی بود وبرای خودم وتمام ایرانیان متاسفم که رئیس دولتش برای پیش برد اهدافش و مظلوم نمایی ووضعیت مملکت خوب جلوه دادن از تهمت و ....استفاده کرد هروقت سخنانش توی رسانه ها می بینم احساس می کنم داره به شعورم توهین میشه احساس می کنم بی خود 4سال دانشگاه درس خوندم یعنی....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
4
20
درود بر آقاي گوهر بين که انصافا تحليل منطقي و درستي را داشتند و حرف دل مردم را در بياني دلنشين بيان کردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
2
17
واقعا صحبت کردن وفکر کردن به حرفهای ش فایده ای ندارد...
با اینکه خیلی دیر شده ولی خدارا شکر که دارد میرود..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
18
جمله اخر جالب بود هیچکی حوصله شنیدن افاضات این اقا را ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
17
حالا ایشان یک چیزی گفته مثل 8 سال گذشته شما چرا باور می کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
17
هرچی بگید هیچ فرقی نمیکنه خود تون رو خسته نکنید
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
25
شاید احمدی نژاد هشت سال این ملت را احمق فرض کرده باشد، ولی ما مسلما احمق نیستیم. اما حتی یک عقب مانده ی ذهنی هم می تواند تشخیص دهد که گرانی بیداد می کند. سفره های افطاری امسال را با سالهای پیش از ریاست جمهوری ایشان مقایسه بفرمایید لطفا!
تراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
3
24
حرفهاي احمدي نژاد توهين به شعور نخبگان وعوامفريبي مي باشد . چون آقاي احمدي نژاددرسال 88 ديدند كه مردم ايران به سيب زميني راي مي دهند لذا ازاين فرصت استفاده ميكنندو مردم رابااين حرفهايشان مسخره ميكنند .لياقت ماها امثال احمدي نژادهستند وبس.
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
8
15
از نقدعلمی وبی طرفانه حاوی آمار مستندانتخاب در رد اطلاعات غلط که باعث تنویرافکارعمومی ملی وحتی بین المللی شد،وبدور ازهرگونه شائبه توهین به رییس جمهوربود،کمال امتنان راداریم وتوفیقات روزافزون شماراخواستاریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
3
37
تازه بدبختیایی که اینا به سرمون آوردن داره آغاز میشه.... اینو ولش کن بذار بره
نظرات بینندگان