arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
شورای آتلانتیک:

ایران با یک فیات هم می تواند به آمریکا ضربه بزند/تاثیر روحانی بر جنگ سایبری تهران و واشنگتن چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» نوشت: اغلب مردم وقتی به گزینه نظامی علیه ایران فکر می‌کنند حمله آمریکا به تأسیسات اتمی مهم ایران واقع در نطنز، فوردو، اراک و اصفهان را در نظر می‌آورند. آنها انتظار دارند ایران در پاسخ به این اقدام تنگه هرمز را ببندد، موشک‌هایش را به سمت اسرائیل پرتاب کند و یا حملاتی علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق یا افغانستان انجام دهد.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، ولی اگر پاسخ تلافی‌جویانه ایران به شکل حمله سایبری بدون نامی باشد که بورس سهام نیویورک را برای چند ساعت مختل کند شرایط به چه ترتیب خواهد شد؟ اگر حمله موجب قطع جریان برق در شهرهای بزرگ آمریکا، مختل شدن خطوط حمل و نقل هوایی یا تداخل با حملات نظامی بیشتر علیه ایران از طریق مخابره اطلاعات غلط به فرماندهان نظامی آمریکا بشود چه رخ خواهد داد؟

بسیاری از مقامات رسمی و کارشناسان آمریکایی حوزه فضای سایبری معتقدند ایران به احتمال قوی هنوز به موقعیتی نرسیده که بتواند چنین حمله تخریب کننده‌ای علیه آمریکا ترتیب دهد. آنها می‌گویند ایران در قیاس با آمریکا، متحدان غربی‌اش، روسیه و یا چین یک قدرت سایبری تراز سوم محسوب می‌شود. لیکن این موضوع یک نکته مهم را نادیده می‌گیرد و آن این که در تاریخ بحرانهای سایبری تنها تعداد معدودی از حملات بوده‌اند که به خودی خود قدرت تخریب زیادی داشته‌اند.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
نظرات بینندگان