arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

اولين گوشي قابل سفارشي سازي معرفي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرانجام گوشي Moto X موتورولا با قابليت سفارشي سازي معرفي شد، اين گوشي هر چند از نظر مشخصات سخت افزاري خارق العاده نيست، اما به لطف همکاري نزديک گوگل با موتورولا داراي قابليت هاي خاص و رقابتي است. از طرفي قيمت 199 دلاري آن مي تواند در انتخاب بسياري از کاربران تاثير گذار باشد.

اين گوشي به پردازنده X8 مجهز است. اين سيستم-روي-يک-چيپ توسط خود اين شرکت طراحي شده است و در دل آن يک CPU ساخت کوالکام از نوع Snapdragon S4 Pro با 2هسته 1.7 گيگاهرتز از سري Krait به همراه يک گرافيک Adreno 320 با 4 هسته مستقل وجود دارد. در اين سيستم-روي-يک-چيپ 2 پردازنده خاص موتورولا نيز وجود دارد که يکي از آن ها مسئول اجراي دستيار صوتي Google Now با صداي کاربر است که بدون مصرف زياد انرژي اين کار را انجام مي دهد و پردازنده ديگر نيز وظيفه مديريت حسگرهاي گوشي را برعهده دارد.

يکي از قابليت هاي جالب Moto X ، امکان دسترسي به دستيار صوتي Google Now بدون نياز به لمس صفحه يا حتي فشار دادن دکمه است و تنها کافي است عبارت OK Google Now را به زبان بياوريد تا دستيار صوتي اجرا شود. اين گوشي داراي صفحه نمايش 4.7 اينچ از نوع AMOLED با رزولوشن 720p و تراکم 316 پيکسل در اينچ است و از ديگر مشخصات آن مي توان به 2 گيگابايت حافظه رم، 16 گيگابايت حافظه ذخيره سازي و باتري 2 هزارو 200 ميلي آمپر ساعتي اشاره کرد که طول عمر 24 ساعته را به همراه خواهد داشت.

اين گوشي از حسگر 10 مگاپيکسلي دوربين بهره مي برد که از نوع Clear Pixel است و به لطف ابعاد بزرگ تر پيکسل ها بازده مناسبي در عکاسي در نور کم دارد. دوربين جلوي دستگاه نيز 2 مگاپيکسلي است و هر2 دوربين قادر به ضبط ويدئو 1080p است. Moto X از بلوتوث 4، نانو سيم کارت، NFC، USB 2.0، GPS و شبکه واي فاي b/g/n/ac پشتيباني مي کند.

براي انتقال تصاوير ازگوشي به نمايشگرها نيز مي توان از فناوري Miracast بهره برد. امکانات شخصي سازي راکه موتورولا با گوشي موتو ايکس در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد، در برترين پرچمداران بازار هم نخواهيد يافت. امکان انتخاب رنگ قاب پشتي و حکاکي روي آن، انتخاب حاشيه اطراف لنز دوربين و دکمه هاي تنظيم صدا، رنگ هدفون و حتي نوشته زير لوگوي موتورولا در هنگام روشن شدن، همه و همه از طريق وب سايت Moto Maker فراهم شده است.

در واقع مي توانيد امضا و نوشته مورد علاقه خود را نيز تعيين کنيد تا در قسمت پشتي دستگاه حک شود.طي تمام مراحل، نمونه سه بعدي گوشي روي نمايشگر قابل مشاهده است و تنظيمات مورد نظر شما بلافاصله روي مدل شبيه سازي شده اعمال مي شود. در مرحله آخر هم به انتخاب تجهيزات جانبي مانند اسپيکر مجزا، هدفون در رنگ هاي مختلف، شارژر يا کيس محافظ خواهيد رسيد. حتي مي توانيد اکانت جيميل خود را روي دستگاه تنظيم کنيد.

نظرات بینندگان