arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲

چرا فشارها به روحانی کارساز نیست؟ آیا روحانی مدیری است که از تصمیمانتش عقب نشینی می کند؟

این لیست ها تنها از سوی گروه های معتدل دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب ارائه نشده است، بلکه شاخه های تندروی هر دو جریان نیز «از ظن خود یار روحانی شدند» و اسامی دلسپند خود را برای حضور در کابینه یازدهم به رئیس جمهور جدید ایران داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


براساس آنچه از نزدیکان دکتر حسین روحانی شنیده شده است، هفته های اخیر، یکی از سخت ترین دوران مدیریتی رئیس جمهور جدید ایران بوده است، چرا که انواع و اقسام فشارها برای رسیدن گزینه های دلپسند جریان های مختلف، به او وارد شده است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ، جریان های مختلف سیاسی احساس پیروزی کردند و «اعتدال» مورد ادعای روحانی را آنطور که مقبول خود است، روایت کردند. این احساس مشترک پیروزی در میان جریان های مختلف، به گونه ای بود که همه ی این گروه ها در دیدارهای جداگانه با دکتر حسن روحانی، مجموعه ای از لیست ها پیشنهادی در مورد افراد کابینه را به وی ارائه داده اند.

جالب آنکه این لیست ها تنها از سوی گروه های معتدل دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب ارائه نشده است، بلکه شاخه های تندروی هر دو جریان نیز «از ظن خود یار روحانی شدند» و اسامی دلسپند خود را برای حضور در کابینه یازدهم به رئیس جمهور جدید ایران داده اند.

اما آیا فشارهای شدید به روحانی برای تحمیل افراد به او کار ساز است؟ آیا روحانی مدیری است که از تصمیمانتش عقب نشینی می کند؟

خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب» در این مورد با محمدرضا صادق گفت و گویی کوتاه داشت و نظر او در این زمینه را جویا شد.

مشاور رئیس جمهور جدید ایران با بیان اینکه «طی هفته های اخیر، پیشنهادات بسیار زیادی به روحانی رسیده»، می گوید: آنهایی که آقای روحانی را می شناسند، می دانند اصرار بیخود کارگر نیست، گروه هایی هم که ایشان را نمی شناسند بدانند که این کارها، آب در هاون کوبیدن است.

صادق در باره ی مدل تصمیم گیری روحانی می گوید: رییس جمهور، فردیست که سالها سابقه پژوهش و تحقیق دارد و تصمیمات خود را براساس ساعتها کار کارشناسی و بررسی جمیع جوانب، می گیرد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به تجربه ی طولانی حضور در کنار روحانی، از دوران جنگ تا حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، اضافه می کند: نکته ی مهمتر آن است که دکتر روحانی وقتی تصمیمی را می گیرد، حقیقتاً بر روی تصمیم خود پایدار خواهد بود و هیچ فشاری نمی تواند او را از «تصمیم کارشناسی» خود عقب براند، مگر آنکه دلیلی به او ارائه شود که حکایت از اثبات تلقی نادرست وی برای آن مورد خاص باشد.

صادق تصریح کرد: قطعاً این خصیصه ی ایشان، در دوران ریاست جمهوری آتی به عیان مشاهده خواهد شد.

وی با اشاره به فیلم تبلیغاتی دوم روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری اخیر می گوید: در آن فیلم، من چند ویژگی آقای روحانی را برشمردم که ایشان تصمیم خود را با مطالعه بسیار می گیرد و وقتی تصمیم را می گیرد در اجرای آن، بسیار مصمم است.

او در عین حال این نکه را نیز گفتنی می داند که «روحانی مدیری است که در تصمیم گیری های خود، از اطلاعات بسیار زیادی استفاده کرده و توان پردازش این اطلاعات را نیز داراست. به همین خاطر، او با دیدی باز به مسائل می نگرد و می تواند در شرایط مختلف، راه حل های ابتکاری و جدیدی را پیشنهاد کند.»
نظرات بینندگان