arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲

نماینده مجلس: حضور خاتمي در تحليف به اعتبار نظام مي افزايد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده دشتي و تنگستان در مجلس مي گويد: چند نماينده مجلس كه مشخص است در انتخابات اخير پشت سر چه نامزدي بوده اند، امروز براي حضور خاتمي در مراسم تحليف روحاني خط و نشان مي كشند، در حالي كه بايد بدانند حضور رييس جمهور سابق در اين مراسم به اعتبار نظام مي افزايد.

سيدمحمدمهدي پورفاطمي در گفتگويي با «خليج فارس» با اشاره به مواضع تند چند نماينده مجلس نسبت به حضور احتمالي سيدمحمد خاتمي در مراسم تحليف به دليل آنچه نقش وي در حوادث پس از انتخابات 88 اعلام مي كنند، اظهار داشت: اگرچه درباره ميهمانان روز تحليف خلا قانوني هست و تنها در قانون از اعضاي شوراي نگهبان به دليل نقش شان در انتخابات اسم برده شده، اما حضور رييس جمهور سابق در اين مراسم چيز عجيب و غريبي نيست.

پورفاطمي ادامه داد: آقاياني كه خط و نشان مي كشند و مي گويند اگر روحاني رييس جمهور سابق را با خود به مجلس آورد فلان طور مي شود، بايد جواب دهند اگر يك رييس جمهور نتواند يكي، دو نفر را با خود به جلسه اي بياورد، ديگر به درد چه مي خورد؟

نماينده چهار دوره دشتي و تنگستان در مجلس اظهار داشت: خاتمي در جامعه محبوبيت دارد و با وجود محدوديت هايي كه در سالهاي اخير برايش پيش آمده بود، اما با پيام خود در انتخابات اخير، به ترديدهاي بسياري از همفكران خود پايان داد و در حماسه سياسي مورد نظر رهبر انقلاب نقش آفريني كرد.

وي گفت: خاتمي محبوبيت داخلي و اعتبار بين المللي دارد و اگر به مراسم تحليف دعوت شود، اعتبار نظام افزوده مي شود، اگر هم دعوت نشود، چيزي از خاتمي كم نخواهد شد.

پورفاطمي درباره اينكه چندتن از نمايندگان تهديد كرده اند در صورت حضور خاتمي در مراسم تحليف، شايد برخورد تندي با وي صورت بگيرد؟ اظهار داشت: مجلس بايد عصاره فضائل ملت باشد، اما وقتي چنين ادبياتي در ميان برخي همكاران ما به بيرون جامعه انتقال يابد، چه تفاوتي با ادبيات چاله ميداني است كه تصور مي كنند قانوني بر كشور حاكم نيست.

وي افزود: اين خط و نشان كشيدن ها كار چند نفر از نمايندگان مجلس است كه مردم مي دانند در انتخابات اخير پشت كدام نامزد بوده اند، درحالي كه فضاي كلي مجلس چنين نيست.
نظرات بینندگان