arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

پوتین مثل یک بچه مدرسه‌ای قلدر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سناتور بلندپایه دموکرات سنای آمریکا گفت که با اقدام اخیر دولت روسیه در اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن، روابط روسیه و آمریکا مسموم شده است و از باراک اوباما خواست تا به بررسی تغییر مکان برگزاری اجلاس گروه 20 طی ماه آینده میلادی که قرار است در شهر سنت پترزبورگ روسیه باشد، بپردازد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، "چارلز شومر"، سناتور دموکرات آمریکا و یکی از هم‌پیمانان نزدیک باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به تلاش برای ستیز با آمریکا از طریق اعطای پناهندگی یک ساله به ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا متهم کرد.

شومر در مصاحبه با برنامه "رو در رو با ملت" در شبکه سی. بی.اس آمریکا اظهار کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مثل یک "بچه مدرسه‌ای قلدر" رفتار می‌کند. من به تجربه دریافته‌ام تا زمانی که در مقابل این قلدر ایستادگی نکنیم، او بیشتر و بیشتر از شما طلبکار می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: اوباما باید برنامه خود برای دیدار با پوتین در شهر مسکو به منظور نشستی دو جانبه در ماه آینده میلادی را لغو کند.

این نشست قرار است در جریان سفر ماه آینده باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به روسیه به منظور شرکت در نشست گروه 20 انجام شود.

شومر تاکید کرد که از باراک اوباما تقاضا خواهد کرد تا از هم‌پیمانان واشنگتن بخواهد در صورت امکان اقدام به تغییر محل برگزاری نشست گروه 20 از سنت پترزبورگ روسیه به شهری در یک کشور دیگر کنند.

کاخ سفید هنوز اعلام نکرده که آیا اوباما پس از آنکه روسیه به ادوارد اسنودن پناهندگی داده آیا در شهر مسکو برای دیدار با پوتین توقف خواهد کرد یا خیر.

شومر خاطرنشان ساخت که به دلیل مساله اسنودن، روابط میان آمریکا و روسیه از هر زمانی پس از جنگ سرد مسموم‌تر شده است.

همچنین "پل رایان"، یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز به شبکه سی.بی.اس گفت که با نظر شومر در این باره که نباید اقدامات روسیه بی‌پاسخ بماند، موافق است.

پل رایان که پیشتر کاندیدای تصدی مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا بوده دولت باراک اوباما را به دلیل سیاستش در بهبود مجدد روابط با روسیه که از سال 2009 آغاز شد، به خرسند کردن روسیه متهم کرد.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به شبکه ای.بی.سی گفت، اقدامات روسیه ناامیدکننده است.
نظرات بینندگان