arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

رییس کمیسیون اصل ۴۴: زنگنه می‌تواند وزارت نفت را احیا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به نظر من زنگنه بهترین گزینه ایست که می توانست در شرایط کنونی که تولید و صادرات نفت کم شده، مدیریت نفت تضعیف شده و از ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده نمی شود، وارد شود و وزارت نفت را دوباره احیا کند.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ و محیط کسب و کار اتاق ایران در مورد ویژگی های مورد نیاز برای وزیر نفت، اظهار کرد: همه وزیران باید ویژگی های خاصی را داشته باشند، از سوی دیگر شرایط فعلی هم ایجاب می کند که وزرا ویژگی های بیشتری داشته باشند.

سید حمید حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: وزیر نفت باید تجربه، سابقه و تخصص داشته باشد و در حوزه کاری خود خوش نام باشد.

رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ادامه داد: کسی باید وزیر باشد که قدرت رهبری مجموعه و سازمان را داشته باشد. در شرایط ویژه کنونی، وزیر نفت باید نسبت به بازارهای نفت و فروش در بازار نفت مسلط تر باشد تا کشور بتواند از شرایط فعلی عبور کند.

وی تصریح کرد: وزرا کم و بیش ویژگی های مذکور را داشته اند اما ممکن بود یک نفر وزیر پروژه ای بوده باشد و دیگری وزیربرنامه ای. در حال حاضر نگاه وزیر باید بیشتر برنامه ای باشد. اگر وزیر برنامه ی باشد و برنامه های مشخص شده را نیز در نظر گیرد، امتیاز بالاتری دارد.

آقای خاص، ستارگان را در وزارت نفت آورد

رییس کمیسیون اصل ۴۴ و محیط کسب و کار اتاق ایران در مورد انتخاب زنگنه برای وزارت نفت، گفت: من اسم زنگنه را آقای خاص گذاشتم چرا که وی در دورانی که در وزارت نفت بوده توانسته تیمی از ستارگان کشور را جمع آوری کند.

حسینی افزود: کمتر وزیری داشتیم که در دوران مدیریت خود بتواند شش وزیر را مدیریت کند، به خدمت و کار گیرد؛ زنگنه در دوران مدیریت خود ترکان، نعمت زاده، کاظم پور، فروزش، هدایت زاده و نژادحسینیان را که افراد سطح بالایی بودند را به کار گرفت. وی توان مدیریتی و ظرفیت مدیریتی وزارت نفت را بسیار افزایش داد.

وی ادامه داد: زنگنه دارای کارنامه است، سابقه و توانایی دارد و نیروی خوش نامی است که خوشبختانه از سلامت مالی برخوردار بوده به گونه ای که کوچکترین ابهامی در مسایل مالی نداشته است.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ و محیط کسب و کار اتاق ایران تصریح کرد: زنگنه هم وزارت نفت را سازماندهی و هم ساختار آن را دوباره طراحی کرد. وی مدل های مالی جدید را در مطرح کرده است و توانسته با استفاده از بحث های آموزشی کارهای اساسی ای در نفت انجام دهد.

وی تاکید کرد: به نظر من زنگنه بهترین گزینه ایست که می توانست در شرایط کنونی که تولید و صادرات نفت کم شده، مدیریت نفت تضعیف شده و از ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده نمی شود، وارد شود و وزارت نفت را دوباره احیا کند.
نظرات بینندگان