arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

صعود استقلال به رده دوم/ آبی‌ها صبا را شکست دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم فوتبال استقلال تهران مقابل صبای قم با یک گل به پیروزی رسید.

آبی‌پوشان پایتخت در هفته‌ی چهارم لیگ برتر فوتبال با یک گل از سد شاگردان مایلی‌کهن گذاشتند. تک گل این دیدار را محمد قاضی در دقیقه 31 به ثمر رساند. استقلال با این پیروزی 8 امتیازی شد و موقتا پس از فولاد در رده‌ی دوم جدول قرار گرفت.

لحظات حساس نیمه نخست

دقیقه 22 حرکت عمقی مهاجم صبا با ضربه او به سمت دروازه مهدی رحمتی همراه بود که دروازه‌بان استقلال این توپ را دفع کرد.

در دقیقه 25 حرکت انفرادی محمد قاضی پشت محوطه جریمه صبا پس از جا گذاشتن مدافع تیم میهمان با شوت محکم قاضی همراه شد که دروازه بان صبا این توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 31 باز هم قاضی بود که به کمک استقلال آمد و با حرکت زیبای خود و یک ضربه تمام کننده فنی و مهارناشدنی از پشت محوطه جریمه استقلال را یک بر صفر پیش انداخت.

دقیقه 42 خسرو حیدری بعد از یک دریبل سرپا و جا گذاشتن مدافع صبا با پاس عرضی خود آرش برهانی را مقابل دروازه صاحب توپ کرد که ضربه مهاجم استقلال به تیر دروازه خورد.

لحظات حساس نیمه دوم

شاگردان مایلی کهن با شروع نیمه دوم قصد به تساوی کشاندن بازی را داشتند و چند حمله نیز تدارک دیدند و در همان دقایق آغازین بازی روی بهزاد کریمی خطا شد و رضا عنایتی این شانس را داشت که اولین گل تیمش را به ثمر برساند ولی در حالی که این بازیکن سومین پنالتی فصلش را می‌زد و می‌توانست خودش را هم سه گله کند، این پنالتی را از دست داد و توپ را درست جایی زد که رحمتی حرکت کرده بود.

اما قمی‌ها از تلاش‌شان برای زدن گل تساوی کم نکردند. در ادامه بازی و در دقیقه 70 صادقی روی پاس ارسالی عنایتی به اشتباه اثر گذاشت و در حالی که نزدیک بود توپ وارد دروازه شود با فاصله میلیمتری به کرنر رفت.

بازیکن صبا نیز با دادن کرنر دروازه رحمتی را تهدید کرد اما این خطر هم با واکنش خوب سنگربان استقلال دفع شد.

در ادامه تلاش دو تیم بی ثمر ماند و بازی با همان نتیجه یک برصفر به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

تعویض‌ها:

کیوان امرایی به جای اکبر صادقی (45)، مهدی نظری به جای آرش برهانی (45)، سیاوش اکبرپور به جای پژمان نوری (58)، سید مهدی حسینی به جای رضا عنایتی (77)، حامد پورعمرانی به جای فرید بهزادی (81)

* ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌ازده، نکونام، پژمان نوری، آرش برهانی، محمد قاضی، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری،‌ علیرضا واحدی نیکبخت

* ترکیب صبای قم:

مهرداد طهماسبی، مرتضی کاشی، مهدی مومنی، رضا عنایتی، مسعود حق‌جو، روزبه چشمی، فرید بهزادی، محسن بیات، مجید هوتن، ابوالفضل ابراهیمی، اکبر صادقی

* گروه داوری:

تورج حق‌وردی، محمدرضا ابوالفضلی، تورج عیوض محمدی، بیژن حیدری

آندرانیک تیموریان از استقلال و مهدی مومنی از صبا از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

تعداد تماشاگران اعلامی از سوی گوینده ورزشگاه: 17 هزار و 300 نفر

نظرات بینندگان