arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

مصباحی مقدم:دولت هزینه‌های غیرضروری بودجه 92را با مدیریت کم کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت هزینه های غیر ضروری در بودجه سال جاری را با مدیریت کم کند و هرگونه اصلاح و تغییر بودجه را در بودجه 93 اعمال کند.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خانه ملت، درباره ضرورت اصلاح قانون بودجه سال جاری با تاکید بر اینکه دولت هزینه های غیر ضروری در بودجه سال جاری را با مدیریت کم کند و هرگونه اصلاح و تغییر بودجه را به در بودجه 93 اعمال کند، افزود: اگردولت برای اصلاح بودجه لایحه بدهد استقبال می کنیم اما با توجه به اینکه دولت کم کم  باید بودجه 93 راآماده کند  ترجیح داده می شود هرگونه اصلاح و تغییر را در بودجه 93 اعمال کنند و برای اجرای بودجه هزینه های غیر ضروری را بامدیریت کم کنند و درتخصیص ها به تناسب درآمدها پیش بروند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی درادامه درباره ضرورت اصلاح هدفمند سازی یارانه ها که دربرنامه پیشنهادی وزیر اقتصاد دولت آمده است با تاکید بر این که قانون هدفمندسازی یارانه ها قانون با ظرفیت بالایی است  ودرمقام اجرا و شیوه  نیاز به اصلاح دارد، افزود: ظاهرا قرار است روند پرداخت یارانه به مردم ادامه یابد اما در فاز بعدی نیاز به اصلاح دارد که ما استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم هدفمندسازی نیازمند اصلاحاتی است، افزود: حمایت از تولید باید به طور جدی انجام شود به نحوی که ساختاربنگاههای تولیدی اصلاح و فناوری آنها به روز وبه تبع آن هزینه ها و قیمت ها کم شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه با حمایت از تولید قیمت کالاها کاهش می یابد، افزود: در هدفمندسازی یارانه ها حمایت از خانواده های  تحت پوشش نهادهای حمایتی و خانواده هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما شایسته حمایت هستند  ضروری است تا آنها به بالای خط فقر برسند.

مصباحی مقدم حمایت از بیکاران در طرح هدفمندسازی یارانه ها را ضروری دانست و گفت: قانون ظرفیت تغییر در نحوه اجرای هدفمندسازی یارانه ها و لحاظ کردن تفاوت پرداخت خانواده های فقیر در مقابل خانواده های مرفه جامعه را دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس درباره اینکه در حذف خانواده های مرفه چقدر می توان به اطلاعات و آمار اعتماد کرد، افزود: در حال حاضر با وجود 25 پایگاه اطلاعاتی که به مرکز آمار اطلاعات می دهند این امکان وجود دارد که بخش مهمی از جمعیت کشور از نظر درآمد و هزینه شناسایی شوند واین طور نیست که بگوییم امکان شناسایی نیست./

نظرات بینندگان