arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

هشدار به‌گردشگران ایرانی بیروت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تورهای گردشگری بیروت درحالی توسط برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برگزار می شود که این آژانسها خود را ملزم به حفط امنیت مسافران نمی دانند. به همین علت، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با هشدار به مسافران اعلام کرد که حفظ امنیت مسافر از الزامات تورهای گردشگری است.

به گزارش مهر، شهر گردشگری بیروت در لبنان معروف به عروس خاورمیانه، مدتی است که شاهد اختلافات و درگیری های متعددی در جنوب و بخشهای شرقی شده است اما برخی دیگر از مناطق این شهر در امنیت کامل به سر می برد. از ایران نیز گردشگران بسیاری در قالب تور به این شهر سفر می کنند. میانگین قیمت این تورها یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هفت شب اقامت در یک هتل ۴ ستاره است. اما برخی دیگر از دفاتر خدمات مسافرتی، پکیچ تورهای گردشگری این شهر را با قیمت ۲۶۰ دلار و ۸۰۰ هزار تومان برای ۵ شب اقامت به مسافر عرضه می کنند.

این درحالی است که اپراتورهای دفاتر خدمات مسافرتی، در واکنش به سوال متعدد مسافران درباره امنیت شهر بیروت در کنار قیمت تورها اعلام می کنند که امنیت مسافر به دست خودش است.

یکی از اپراتورهای دفاتر خدمات مسافرتی در تهران به خبرنگار مهر گفت: اگر قرار بود تورهای گردشگری بیروت از چرخه فروش حذف شوند حتما سازمان میراث فرهنگی به ما اعلام می کرد اما اکنون این تورها همچنان فروخته می شود منتها به مسافر اعلام می کنیم که باید بداند قدم به چه شهری می گذارد و امنیت جانش در دست خودش است چرا که ما نمی توانیم احتمال دهیم فردای روزی که مسافر به بیروت و حتی مناطق امن آن سفر کرد اتفاقی در آن شهر رخ ندهد.

یکی دیگر از راهنمایان در آژانس های مسافرتی تهرانی گفت: سعی می کنیم تور گردشگری بیروت را برای مناطق امن بفروشیم و به مسافر اعلام کنیم که به شهرهای جنوبی و شرقی نرود ولی اگر به هر دلیلی هر اتفاقی افتاد، ما امنیت آنها را تضمین نمی کنیم چرا که وظیفه ما فروختن، اتاق هتل، بلیت هواپیما و غذاست.

اما در واکنش به این صحبت ها، معاون گردشگری کشور تضمین امنیت مسافر توسط دفاتر خدمات مسافرتی را یکی از ضروریات تورهای گردشگری دانست و به خبرنگار مهر گفت: امنیت گردشگران در تورهای گردشگری بیروت باید تضمین شود.

تمام تورهای گردشگری که از معاونت گردشگری مجوز دارند، باید ضمن تضمین خدمات اسکان، خدمات امنیتی را نیز تضمین کند و مسافران باید آگاه باشند که در تور سفرهای دفاتری که تضمین کننده امنیت نیستند، شرکت نکنند. نمی شود گفت پول سفر را از گردشگر می گیریم و به او هتل می دهیم و باقی مسائل سفر پای خودش باشد به تمام دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ کرده ایم که برای تورهای گردشگری به مقصد شهرهای دچار بحران تمام جوانب را بسنجند و برای مناطقی تور اجرا کنند که مسافر در امنیت کامل باشد. اما اگر در طول سفر برای گردشگر هر اتفاقی بیافتد مدیر آن آژانس باید پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان