arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲

بروجردی: اگر مصر از تجارب انقلاب ایران بهره می گرفت جای مبارک و مرسی عوض نمی‌شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انقلاب مصر بجای پا نهادن در کج راهه آمریکا از تجارب انقلاب ایران و رهنمودهای رهبری بهره می گرفت، امروز جای مبارک و مرسی عوض نمی شد.

به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی در جلسه امروز یکشنبه مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: تجربه مصر یکبار دیگر جهان‌بینی دقیق انقلاب اسلامی مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت نمود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر از روز اول انقلاب مصر بجای پا نهادن در کج راهه آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش از تجارب جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره می‌گرفت، امروز جای مبارک و مرسی عوض نمی شد و این ضرر بزرگ متوجه ملت مصر نمی گردید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که راهبرد آمریکا و اسرائیل درگیر نمودن کشورهای اسلامی در جنگ داخلی و کشتار مسلمانان به دست خود آنها است که نمونه بارز آن سوریه است.

بروجردی افزود: در سوریه تفکر منحط تکفیری به نام اسلام، مسلمان‌کشی و از سلاح شیمیایی استفاده می کنند و پیروان دیگر ادیان الهی نیز از دست آنان در امان نیستند.

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا این جنایت ها امنیت لبنان را نیز مورد تهدید قرار داده است، کشورهای اسلامی باید هرچه سریعتر از دام آمریکا و رژیم صهیونیستی رها شده و سلاح هایشان را برای دفاع از خود و دشمنان متجاوز استفاده کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود اظهار داشت: نمایندگان کنگره آمریکا نیز باید بدانند تحریم ها هیچ تاثیری در ملت ایران که با انتخابات عظیم خود زیباترین صحنه های حماسه سیاسی را ایجاد کردند، نخواهد داشت و متاسفانه دروغ بزرگ حرکت جمهوری اسلامی ایران به سوی ساخت سلاح های هسته ای آنقدر تکرار شده که به باور نمایندگان کنگره آمریکا تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار شفاف و صادقانه است، ما مخالف جدی سلاح های هسته ای هستیم و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ندارد.

وی گفت: از وزیر خارجه انتظار می رود در مذاکرات هسته ای از منافع ملی ایران قاطعانه دفاع کند، خط قرمز ما سلاح هسته ای است اما ایران بر اساس نیازهای خود به فعالیت های صلح‌آمیز هسته ای ادامه می دهد.

بروجردی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت جنبش عدم تعهد که ریاست آن بر عهده ایران است و افزایش رابطه با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که ما نیز با دیپلماسی فعال پارلمانی وزارت امور خارجه را یاری می کنیم.
نظرات بینندگان