arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

اخاذی از دختران در سایت همسریابی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهندس قلابی که دختران جوان را در سایت‌های همسریابی فریب می‌داد و از آنان اخاذی می‌کرد، توسط ماموران پلیس فتای تهران دستگیر شد. 

دختر جوانی به نام یاسمن چندی قبل به پلیس فتای تهران مراجعه و علیه خواستگار اینترنتی‌اش به اتهام اخاذی شکایت کرد. او گفت: «مدتی پیش در یک سایت همسریابی با پسر جوانی به اسم داریوش آشنا شدم.

داریوش خودش را مهندس رایانه معرفی کرد و در گفت‌وگوهای اینترنتی‌ای که انجام دادیم توانست اعتمادم را جلب کند بعد از آن ما چند جلسه با هم ملاقات داشتیم تا اینکه لپ‌تاپم ویروسی شد و آن را به داریوش دادم تا برایم تعمیر کند اما او از این فرصت استفاده و عکس‌های شخصی‌ام را سرقت کرد بعد گفت برای اینکه عکس‌ها را منتشر نکند و آبروریزی راه نیندازد باید یک‌میلیون‌تومان به او باج بدهم.»


یاسمن در ادامه اظهاراتش گفت: «آبرویم را در خطر می‌دیدم به همین دلیل یک‌میلیون‌تومان را تهیه کردم و با داریوش قرار ملاقات گذاشتم. هنگام ‌این ملاقات به‌شدت عصبی بودم. بعد از پرداخت پول و جداشدن از داریوش در حالی‌که خیالم راحت شده بود دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد متوجه شدم دستبند گرانقیمتم گم شده است.

داریوش در آن ملاقات از شرایط بد روحی من استفاده کرده و آن را دزدیده بود. او با من تماس گرفت و گفت اگر دستبندم را می‌خواهم باید به او 500هزارتومان بپردازم. همان موقع بود که تصمیم گرفتم علیه این پسر شکایت کنم.»

ماموران بعد از شنیدن اظهارات این دختر به تحقیق در فضای مجازی پرداختند و توانستند ردی از متهم به دست بیاورند. آنها متوجه شدند این متهم در واقع سعید نام دارد. سعید در عملیات ویژه پلیسی بازداشت شد و در بازجویی‌ها به اخاذی از چهار دختر با اغفال آنان در سایت‌های همسریابی اعتراف کرد.

سعید گفت: «من خودم را مهندس رایانه معرفی و بعد عمدا لپ‌تاپ طعمه‌هایم را ویروسی می‌کردم و وقتی آنها را به بهانه تعمیر می‌گرفتم تصاویر خصوصی دختران را به دست می‌آوردم و از آنان اخاذی می‌کردم.» بنا براین گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از وی ادامه دارد.


سرهنگ محمدمهدی کاکوان رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به این پرونده گفت: «در سایت‌های همسریابی و صیغه هیچ تعهدی مبنی بر صداقت طرفین وجود ندارد. برخی از افراد شیاد با ثبت‌نام در این سایت‌ها با تغییر هویت‌جنسی خود در فضای مجازی و استفاده از کلمات دلنشین کاذب، طرف مقابل را از لحاظ عاطفی، روحی و روانی وابسته خود و برای دیدار در فضای حقیقی تقاضای دریافت هدیه گرانبها (وجه نقد و...) می‌کنند و پس از دریافت مبلغ (اغلب به صورت خرید اینترنتی یا شارژ تلفن‌همراه) ارتباط خود را در فضای اینترنت قطع و سراغ طعمه ‌بعدی می‌روند.

بنابراین باید تا زمان شناخت کامل و واقعی از طرف مقابل و کسب اطمینان از صداقت وی از هرگونه پرداخت وجه یا هدیه خودداری کرد. کاکوان افزود: بنا بر پرونده‌های مطرح در پلیس فتا برخی افراد دروغگو با سوءاستفاده از عناوین دیگران به نام خود، اقدام به فریب طرف مقابل و سوءاستفاده مالی یا جنسی می‌کنند،

به این صورت که فرد خود را مثلا پزشک یا مهندس با نامی که در فضای واقعی وجود دارد، معرفی می‌کند و برای اثبات ادعای خود شماره دانشگاه یا سایت اینترنتی یا محل کار شخص حقیقی را می‌دهد و طرف مقابل نیز در صورت استعلام متوجه می‌شود چنین شخصی وجود دارد و با اعتماد به طرف که در واقع شخص دیگری است، در دام وی می‌افتد و تن به خواسته‌های نامشروع وی می‌دهد و به دلیل ترس از آبرو از پیگیری پرونده یا شکایت صرف‌نظر می‌کند.
نظرات بینندگان