arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

ابوالفضل فاتح، خواستار تشکیل کمپین ضد جنگ شد/ هدف آمریکا پایان این منازعه نیست بلکه تداوم آن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابوالفضل فاتح در یادداشتی به موضوع حمله احتمالی غرب به فرماندهی آمریکا به سوریه پرداخته و با تاکید به ضرورت محکومیت هرگونه حمله، خواهان شکل گیری کمپین مبارزه با جنگ شده است. فاتح میگوید: کسی منکر خطاها و جنایت ها علیه مردم سوریه نیست و متاسفانه این جنایت ها از سوی جریانات و افرادی از هر دو طرف انجام میشود اما جنگ و حمله خارجی چاره نیست و موجب توسعه بی ثباتی و گسترش جنایت می شود. بنابر این از موضع حمایت از صلح و مردم مظلوم سوریه باید با جنگ و مداخله خارجی مخالف بود. میتوان با جنگ مخالفت کرد و در این حال با جدیت و قاطعیت از دولت اسد  رعایت حقوق مردم سوریه  را نیز مطالبه کرد. او گفته است نباید ناامید شد و ارزش فشار افکار عمومی را نادیده گرفت. فرهنگ سازی و ایستادن در جای درست یک ضرورت است. او افزوده است: غرب متمدن که البته منکر نقاط مثبتش در تولید علم و تکنولوژی و دموکراسی و آزادی های داخلیش نیستیم، در جنگ سخاوت بسیار داشته است و در مقابل شاید مهمترین ترمزش همین فشار افکار عمومی بوده است.

دکتر ابوالفضل فاتح طی یادداشنی ضمن تاکید بر «ضرورت تشکیل کمپین های ضد جنگ»، معتقد است: هدف آمریکا پایان این منازعه نیست بلکه تداوم آن است.

موسس و مدیرعامل سابق خبرگزاری ایسنا اضافه می کند: جوانان جهان اسلام نیز از هر گرایشی شایسته است کمپین های ضدحمله و ضد جنگ تشکیل داده و اعلام نظر کنند. جوانان ایران می توانند در این مهم پیش قدم باشند.

وی در بخش دیگری از این یادداشت، می نویسد: سیاست غربی می خواهد  مسلمانان شقه شقه شده، به دست خود گلوی  یکدیگر را بفشارند  و بدترین چهره از خود را به نمایش بگذارند و خود خویشتن را بسوزانند. چه بهتر که مسلمانان همدیگر را تکفیر کنند و تروریست بدانند و قطعه قطعه کنند. این سیاست غرب همان است که روزی کسینجر، یکی از طراحان کلیدی آن، در مصاحبه ای در خصوص جنگ ایران و عراق می گوید "امیدوارم یکدیگر را بکشند"! آری، غرب جنگ تمدن ها را سالهاست که آغاز کرده است اما بسیار پیچیده تر از آنچه هانتینگتون می گفت.چرا جنگ غرب با شرق؟ جنگ انسان با انسان، جنگ شرق با شرق، جنگ مذهب با مذهب، جنگ شیعه و سنی،  جنگ عرب با عرب اما با تحت الحمایگی غرب. در همه این جنگ ها نیز قدرتهای مسلط مسلط تر و پروارتر شده اند.

وی در ادامه با طرح این سئوال که «آمریکا و القاعده تبهکارترند یا بشار اسد؟» می نویسد: همین تهاجم احتمالی آتی و مستقیم آمریکا و انگلستان  به سوریه را بنگرید. چه بسا روزی ثابت شود  که بودجه و باجش را عربستان و قطر پرداخته اند؛ هم به آمریکا و هم  چه بسا به روسیه. و ایران نیز برای آنکه بتواند خلاء حضور بی توجیه یا با توجیه در مجامع بین المللی را جبران کند چه بسا باید متوجه نازهای روسی باشد تا شاید در سازمان کم عمل ملل طرفیتی بگیرد و مانعی از تهاجم مستقیم شود که البته روسیه بارها نشان داده است اگر پرداخت اقتصادی یا سیاسی طرف دیگر بچربد موضع عملی محکمی هم نخواهد گرفت و به سخنرانی اکتفا کرده و بیشتر نظاره گر خواهد بود تا بعدا از این آب ماهی بزرگتری بگیرد  کما اینکه پریروز آقای لاوروف اظهار داشت در صورت بروز جنگ مداخله نخواهد کرد. و نهایتا چه جنگ مستقیمی بشود و چه نشود آمریکا و انگلستان و فرانسه و روسیه طرف خود را بسته اند و در این میانه سر بی کلاه از آن مسلمین است. بشار اسد خود در بدست گرفتن قدرت از مسیر موروثی محکوم است و حاکمانی که از مسیر دموکراسی به قدرت نمی رسند مستحق سرزنشند و حزب بعث در بسیاری از مصائب سوریه مسئول است اما حساب سرانگشتی نیز گواهی می دهد مخالفان مسلح او به ویژه آمریکا و القاعده دوسیه بسیار تاریکی دارند و در عرصه های بسیاری محکوم و غفلت زده اند و سابقه بسیار سیاهی از اقدام علیه بشریت دارند

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.
نظرات بینندگان