arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲

زمان‌ و مکان دوربعدی مذاکرات ایران و آژانس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه بر همکاری جمهوری اسلامی با آژانس تأکید کرد و گفت: گفت‌وگوهای آتی باید با حفظ روحیه حسن نیت و فارغ از فشارهای سیاسی دیگر کشورها بر دبیرخانه و در فضایی تخصصی و فنی ادامه یابد.

به گزارش انتخاب، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌‌‌وگو با فارس در خصوص گزارش روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه‌ هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: همانطور که قرائت محتوای گزارش مدیرکل آژانس نشان می‌دهد، ایران نسبت به مسیر گفت‌وگوی با حسن نیت و همکاری با آژانس برای مرتفع ساختن مسائل باقیمانده متعهد و جدی است.

وی با بیان اینکه از تعهد مدیرکل آژانس به گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: معتقدیم که گفت‌وگوهای آتی باید با حفظ روحیه حسن نیت و فارغ از فشارهای سیاسی دیگر کشورها بر دبیرخانه و در فضایی تخصصی و فنی ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ذکر این مطلب که فعالیت‌های غنی سازی ایران سیر طبیعی فنی و رو به جلوی خود را طی می‌کند و این سیر بر اساس مقاصد و نیازهای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در تاسیسات نطنز و فردو که کاملا تحت نظارت و پادمان‌های آژانس هستند انجام می‌شوند و آمارهای دقیق آژانس از تحولات فعالیت‌های غنی سازی در گزارش نشانگر شفافیت کامل ایران است و بار دیگر نشان می‌دهد که آژانس بر تمام فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران نظارت دارد  و همچون گذشته عدم انحراف مواد هسته‌ای به کار رفته در این فعالیت‌ها و صلح‌آمیز بودن آنها را گزارش کرده است.

عراقچی با یادآوری این نکته که در مجموع لحن آژانس نسبت به گذشته تغییر عمده‌ای نکرده، بیان کرد: مهمترین تغییر بخش مربوط به فهرست کردن انتظارات و ملاحظات آژانس در مورد سند رویکرد سارختارمند است که به طور یک طرفه و بدون انعکاس نظرات ایران است.

گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران روز گذشته منتشر شد.

قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و آژانس هفتم مهر ماه در وین برگزار شود.

نظرات بینندگان