arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

ادعای حمله محدود آمریکا به سوریه را نباید باور کرد

* حجت الاسلام محمد مهدی فقیهی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی فقیهی گفت: پس از اشغال عراق و افغانستان، راهبرد امریکا کاستن از حضور نظامی در منطقه خاورمیانه و اولویت دادن به حضور نظامی حجیم تر در جنوب شرق آسیا و دریای چین اعلام شد. 

وی در گفت و گو با شفقنا افزود: برای تحقق چنین هدفی، ابتدا بایستی خیال آمریکا از منطقه ی حیاتی خارومیانه راحت می شد، نخست از جهت ادامه تسلط بلامنازع بر چاه های نفت و گاز و مسیرهای عبور انرژی از منطقه و دوم حفظ امنیت کامل اسرائیل.

فقیهی افزود: در نگاه گذرا، تحقق دو هدف فوق با اهمیت و حجم سرمایه گذرای که در آن اتفاق افتاده است می بایست با حضور حجیم تر و استقرار چند برابر نیروهیای آمریکایی در منطقه محقق می شد.

وی اضافه کرد: چگونه است که امریکا به رغم توجه به مسائل پیش گفته در راهبرد جدیدش مقرر کرده است از حجم نیروهای موجود در خاورمیانه و خلیج فارس بکاهد و حضورش را در منطقه شرق آسیا و در مقابل چین گسترش دهد؟

طرح خاورمیانه جدید و کشور های کوچکی که از پس اسرائیل برنمی آیند

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پاسخ ساده است: طرح خاورمیانه جدید دقیقا به همین منظور طراحی و عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: براساس این طرح قرار شد، سازمان های جاسوسی امریکا، انگلیس و فرانسه همراه با وزارتخانه ها خارجه و جنگ این کشورها توسط مزدوران منطقه ای شان یعنی قطر، عربستان و ترکیه طرح تفکیک مجدد منطقه، تجزیه کشورها و تبدیل همین دولت های کوچک به دولت های به مراتب کوچکتر و ضعیف تر با استفاده از ابزار انگلیسی تحریک قومیت ها و ملیت ها، شعله ورد کردن اختلافات مذهبی، درگیر کردن اقلیت ها و از همه مهمتر ، ایجاد وگسترش اختلافات شیعه و سنی و تبدیل آن به درگیریهای خونین و مدام، توسط کشورهایی مثل سعودی و قطر(که داستان شکل گیریشان در یکصد سال پیش با هدفی مشابه از سوی شاهنشاهی انگلیس شکل گرفته است)  و با ترویج وهابیت و شکل دادن و گسترش جریان های تکفیری قرار شد، با قدرت دادن به جریان های تکفیری با ساخت و پرداخت و توسعه جریان های تکفیری منطقه را بین این جریان ها تقسیم و در نهایت آن ها را نیز با هم درگیر کند.

وی تاکید کرد: بنابراین طرح وقتی این کشورها تقسیم شدند و به جهات مذهبی، طایفه ای و قومی هم بینشان جنگی خون بار و خاموش نشدنی به راه افتاد عملا همه ی کشورهای اسلامی موجود در خاورمیانه تبدیل به کشورهای کوچکی خواهند شد که هر شهرش یک امارت، دولت و در اختیار یک شیخ تکفیری است. 

فقیهی تصریح کرد: در این طرح، حجم و قدرت این کشورها به اندازه ای کوچک و ضعیف است که نه تنها توان تهدید اسرائیل را ندارند بلکه برای استقرار و حفظ موجودیت خویش به کمک تمام عیار اسرائیل و البته ترکیه(که نقشش در این طرح جای بحث بسیار دارد) بسیار نیازمندند.

وی با بیان این مطلب که «با تحقق این برنامه، طرح خاورمیانه جدید عملیاتی می شود» اضافه می کند: البته خیال آمریکا از جهت دو هدف اساسی در خاورمیانه که یکی امنیت خطوط نفت و گاز و راه های عبور انرژی و دیگری حفظ امنیت اسرائیل بود راحت می شود و می تواند نیروهایش را در منطقه شرق آسیا مستقر کرده، در مقابل چین صف آرایی کند.

تنها جریانی که مقابل نقشه شوم ایستاده

این استاد حوزه و دانشگاه ، تمام اقدامات و تحولات در یک دهه گذشته در این منطقه در راستای همین اهداف دانسته و می گوید: تنها جریانی که در مقابل عملی شدن این نقشه شوم با تمام وجود ایستاده است، محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی و با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. این محور مقاومت تاکنون دوبار حمله ی همه جانبه اسرائیل به جنوب لبنان و حزب الله، دوبار حمله رژیم صهیونیستی به غزه را دفع کرده، در تمامی این نبردها برای اولین بار پیروز میدان بوده است. علاوه آنکه در مقابل نا امن کردن و تضعیف عراق ایستاده و تمامی اقدامات و توطئه های محور شر آفرین غربی عربی به رهبری آمریکا را به شکست کشانده است.

فقیهی ادامه می دهد: در آخرین و خونین ترین و غیراخلاقی ترین نبردی که محور غربی عربی بر سوریه به عنوان یکی از حلقه های اساسی جریان مقاومت تحمیل کرده است، پس از دو سال و نیم مقاومت و نبرد جوانمردانه با مزدوران تکفیری و نیروهای کارآزموده ی سازمان های جاسوسی نزدیک به بیست کشور جهان، اینک محور مقاومت در آستانه ی پیروزی تمام عیار بر تمامی محور غربی عربی به رهبری آمریکا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: از اینروست که آمریکا شخصا با ورود رسمی به جبهه ی نبرد عاجزانه درصدد جلوگیری از شکست فاحش راهبردش در منطقه ی خاورمیانه است. و اگر امروز آمریکا شخصا رسما و با تمام توان به کمک مزدوران تکفیری و وهابی اش در سوریه نشتابد باید با ذلت تمام منطقه را ترک کرده، سیادت منطقه را به محور مقاومت بسپارد. این سر حمله ی احتمالی و شاید قریب الوقوع آمریکا به سوریه باشد.

سخنان جان کری، جنگ بدون بازگشت از سوی آمریکا

فقیهی همچنین با اشاره به سخنان  اخیر جان کری می گوید: سخنان وزیر خارجه آمریکا به مثابه تهدیدی وقیحانه علیه مردم سوریه، ملت ایران، جوانمردان حزب الله لبنان و امت اسلامی به حساب می آید.

وی گفت: این سخنان قبل از آنکه دیپلماتیک و متکی به عبارات دیپلماتیک باشد چنان خطابه شورانگیر باری تحریک عواطف مردم آمریکا و ملت های جهان بود که انتخاب اینگونه سخن پردازی خود به معنای خالی بودن دست زمام داران امریکایی از هرگونه دلیل موجه برای اثبات ادعاهای گزاف خویش است.

فقیهی ادامه داد: آمریکا با این مواضع نشان داد که به رغم همه ی تجاربی که می توانست از ویتنام، افغانستان، عراق و امثال آن آموخته باشد، هنوز نتوانسته یا نخواسته از خواب سنگین و خوش سروری یکجانبه و متکی بر سر نیزه بر جهان بیدار شود. ایرادی ندارد که اگر امریکا تمایل دارد که شانس خود را در سوریه و در مقابل رزمندگان جبهه ی مقاومت بیازماید و به قول وزیر خارجه اش با حمله ی امریکا به سوریه پیامی روشن به ایران و حزب الله هم بدهد خب، این گوی و این میدان.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این سخنان اعلام جنگ بدون بازگشت از سوی آمریکاست که حتی اگر خودشان هم خواسته باشند راهی برای بازگشت و عقب نشینی محترمانه باقی نگذاشته اند و بدیهی است که اگر به هر دلیلی آمریکا از این عملیات منصرف شود، ملت های جهان به اتفاق آن را جز یک شکست فاحش و یک عقب نشینی آشکار در مقابل محور مقاومت تلقی نمی کنند.

وی ادامه می دهد: در نگاه اینجانب، به رغم اعلام آمریکا در محدود بودن حمله اش و اصرار این کشور به گذاردن کلمه ی محدود در مقابل عملیات احتمالی سوریه، هیچ صاحب نظری در منطقه و جهان نمی تواند و نباید این ادعا را باور کند. بایستی با تمام توان به این حملات پاسخ گفت و آنگاه است که پس از مواجهه آمریکا با مقابله ای سنگین، ممکن است این کشور دست و پایش را جمع کرده، عملیاتش را محدود کند، آمریکا بایستی مجبور شود و تنها قدرت پاسخگویی بالا می تواند او را مجبور به این اقدام کند.

هدف آمریکا، ایجاد توازنی هر چند محدود با جبهه ی مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی تصریح کرد: آمریکا پس از آنکه مزدورانش در کشورهای مرتجع عرب و گروهک های تکفیری و به رغم سرمایه گذاری های چندصدمیلیارد دلاری از تحقق حتی محدود اهداف استراتژیک آمریکا(پیاده کردن بخشی از طرح خاورمیانه جدید) عاجز ماندند و با شکست رقت بار در تمامی جبهه ها حداقل های منافع آمریکا در منطقه را هم با خطر سقوط مواجه کردند مجبور شد به رغم خواست و توان خود در این درگیری وارد شود. بنابراین ورود رسمی آمریکا در جنگ علیه سوریه و محور مقاومت را می بایست برای تدارک این شکست، و دست کم ایجاد توازنی هر چند محدود با جبهه ی مقاومت دانست.

فقیهی ادامه داد: عملیات به قول آمریکایی ها محدود نمی تواند اهداف امریکا را در تامین حداقل منافع و موازنه هرچند محدود محقق سازد. بنابراین عملیات نمی تواند محدود باشد مگر آنکه با پاسخی کوبنده یا نگرانی از شکستی فاحش تر به عملیات محدود اکتفا کند.

وظیفه ی شرعی همه فعالان سیاسی و تاثیرگذاران در ایران، منطقه و جهان

وی به وظیفه شرعی فعالان سیاسی و تاثیر گذاران اشاره کرده و می گوید: وظیفه ی شرعی همه فعالان سیاسی و تاثیرگذاران در ایران، منطقه و جهان است که با روشن کردن افکار عمومی جهان و بویژه ملت های منطقه و امت اسلامی، اهداف شوم محور غربی عربی به رهبری آمریکا را برای مردم توضیح داده و تبیین کنند. و ملت های مسلمان منطقه را برای مقابله همه جانبه با خطرات سنگین و غیرقابل ترمیم زیاده روی های آمریکا آماده کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جنانکه ملت قهرمان و مسلمان ایران منتظر ساعت صفر و در انتظار صدور فرمان سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی خویشند ملت های منطقه، حرکت های مقاومت و امت اسلامی نیز چون ملت ایران بایستی با ایجاد و حفظ آمادگی برای نبرد پیروزمند اخراج آمریکا از منطقه اسلامی در زیر فرمان فرماندهی واحد هر لحظه آماده ی اقدام باشند. مردم ایران از هر جریان و جناح سیاسی و با هر ذائقه و ذوق در درون خانواده انقلاب اسلامی همگی خود را سربازان جانباز مقاومت اسلامی می دانند و مشتاقانه با تمام وجود در انتظار توفیق هم رزم شدن با رزمندگان سرافراز مقاومت اسلامی هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
130
91
طیب الله انفسکم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
166
14
سلام
چرا ایشون سایت ندارن؟ من بارها به دنبال آدرسی از ایشون گشتم ولی نیافتم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
191
34
خیلی پر شور بود
كمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
61
18
نظر جناب اقاي فقيهي كاملا دقيق ومنطقي است امريكا وغرب بدنبال نابودي جهان اسلام در مرحله اول جبهه مقاومت عليه اشغال فلسطين بعد بدنبال ديگران امت اسلامي بايد هوشيار باشد با پول مسلمانان مسلمان كشي ميكنند وبسياري در خواب غفلتند خداوند مسلمين را از شر ستمگران نجات دهد اميدوارم بيشتر ازنظرات حضرت اقاي فقيهي بهرمند باشيم
یوسف کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
109
9
نظراستاد ارجمندم میپسندم وازاینکه جهان غرب بدنبال نابودی مسلمانان است شکی وجود ندارد واسلام هراسی انان نیز ازهمین است اما معتقدم باید به دنبال همگرایی مسلمانان باشیم وازاین طریق با اتحاد مسلمانان به جایی برسیم که انشا الله اسلام ر حمانی گسترش پیداکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
112
42
آمریکا هیچ علطی نمی تواند بکند ما خودمان داریم خود را خراب می کنیم به دلیل فاصله گرفتن از دستورات دین آنچه می گوئیم عمل نمی کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
106
38
مستفیض شدیم..التماس دعا..
شفته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
2
8
تحليل بسيار زيبايي بود و به واقعيت نزديك . البته محور مقاومت كه حاكميت به حق شيعه باشد بايد در درون نظامهاي خودشان حاكميت شيعه واقعي را به نمايش بگذارند كه در اين صورت و با راضي نگه داشتن مردم داخل ديگر هيچ قدرتي توانايي مقابله با آن را نخواهد داشت.
نظرات بینندگان