arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

حمله به سوریه تا 18 شهریور به تعویق اقتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقدام منفعلانه رئیس جمهور آمریکا در واگذاری تصمیم گیری در خصوص تجاوز نظامی به سوریه به کنگره، سبب شد تا بحث تصمیم گیری درباره دخالت نظامی در این کشور عربی تا تاریخ نهم سپتامبر (18 شهریور) به تعویق افتد.

مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: با توجه به آنکه کنگره آمریکا تا تاریخ نهم سپتامبر(18 شهریور) تعطیل است، تصمیم گیری در این خصوص تا این تاریخ به تعویق می افتد.

"باراک اوباما" از اعضای کنگره آمریکا خواسته تا در مورد طرح حمله به سوریه تصمیم گیری کنند.

نمایندگان کنگره نیز در مقابل این خواسته اوباما، خواستار دریافت اطلاعات بیشتر و جزئی تر در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هستند تا قبل از تصمیم گیری تمام اسناد موجود در این رابطه را بازبینی کنند.

در همین رابطه قرار است روز سه شنبه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جلسه ای عمومی در این خصوص اطلاعاتی را به مردم ارائه بدهد، اما گویا کنگره پیش از این جلسه کار خود را برای بررسی طرح حمله به آمریکا آغاز می کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی که بعد از ظهر دیروز شنبه در کاخ سفید انجام داد، اعلام کرد که پس از تصویب کنگره به سوریه حمله می کند.

اوباما تاکید کرد که  دستور حمله را تنها پس از موافقت کنگره آمریکا صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه همه گزارش ها و شواهد، حکومت سوریه را گناهکار نشان می دهد گفت: پس از بررسی های دقیق تصمیم گرفتم که ایالات متحده آمریکا باید علیه رژیم سوریه دست به اقدام نظامی بزند.

اوباما در ادامه افزود : علاوه بر این مقامات ارتش به من اطلاع داده اند که ما بلافاصله ظرفیت اجرای این ماموریت حساس را داریم و حمله به سوریه می تواند فردا، هفته آینده و یا یک ماه دیگر انجام شد.

به گفته اوباما اقدام نظامی علیه سوریه با مجوز نمایندگان مردم آمریکا در کنگره انجام خواهد شد.

بررسی این موضوع در کنگره در حالی آغاز می شود که بر اساس قانون، این نهاد تا تاریخ نهم سپتامبر ( 18 شهریور) در تعطیلات خواهد بود، اما سناتور "هری رید" رهبر اکثریت ها در سنای آمریکا گفت : در طول هفته بحث هایی در این خصوص خواهیم داشت و تصمیم گیری در مورد حمله به سوریه یک هفته طول می کشد.

در این میان برخی از خبرگزاری ها از وجود اختلاف نظر میان دموکرات های حاضر در کنگره در خصوص حمله به سوریه خبر می دهند.

کنگره آمریکا مرکب از مجلس نمایندگان و سنا می شود که برای تصویب هر طرحی این طرح باید به تصویب هر دوی آنها رسیده و سپس به امضای شخص رئیس جمهور برسد.

نظرات بینندگان