arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

دستور ناگهانی و مبهم وزارت صنعت برای ترخیص تعدادی خودرو بالای 2500 سی‌سی از گمرک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند، سرانجام بنا به دلایل نامشخص و مبهم مجوز ترخیص آنها از گمرک صادر شده است.

به گزارش مهر، واردات خودروهای بالای 2500 سی سی از زمستان پارسال رسما ممنوع شد اما در اواخر سال گذشته دولت مصوبه‌ای ناگهانی داشت که منجر به واردات تعدادی خودروی لوکس و بالای 2500 سی سی وارد کشور شد ولی به دلیل لغو سریع این مصوبه، تعدادی از خودروها که شب عید وارد گمرک شده بودند، امکان ترخیص نیافتند.

از گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران خبر می‌رسد تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند، سرانجام مجوز ترخیص آنها از گمرک بنا به دلایل نامشخص و مبهم صادر شده است.

در همین حال، ساسان خدایی مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال خودروهای بالای 2500 سی سی ثبت سفارش نشده است، در عین حال تائید کرد: فقط به تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرکات شده بود، با شرایط خاص و در قبال پرداخت تعرفه 90 درصدی که دو برابر تعرفه کنونی (45 درصد) است، اجازه ترخیص داده شد.

سعید عباسپور مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت هم در هفته گذشته از افزايش مدت اعتبار ثبت سفارش كالا به 6 ماه خبرداد. سعيد عباسپور افزود: با تمهيدات انديشيده شده در سال جاري مقرر شد تمام سفارشاتي كه از سال 91 تاكنون صورت گرفته است، به صورت 6 ماهه اجرا شود.

وي با بيان اينكه سفارشاتي كه به صورت يك ماهه، 2 ماهه يا 3 ماهه ثبت شده اند نيازي به مراجعه براي تمديد ندارند، افزود: بر اين اساس اين نوع ثبت سفارشات به صورت خودكار در سامانه تمديد مي شود و قابل اجرا است.

مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ادامه داد: اين موضوع در بخشنامه اي به سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده است و توسط آنها اجرا خواهد شد.

عباسپور با بيان اينكه اين موضوع باعث مي شود تا واردكنندگاني كه مشكل تامين كالا از كشورهاي خارجي را داشته اند و يا مدت زمان بيشتري براي ساخت كالاي پيشنهادي شان صرف مي شد از اين پس با مشكلاتي از اين دست مواجه نشوند گفت: اين فرصت خوبي است تا واردكنندگان با داشتن زمان كافي بتوانند براي واردات برنامه ريزي كنند.
نظرات بینندگان