arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

مک‌کین: رای منفی کنگره به پیشنهاد جنگ اوباما فاجعه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سناتور جان مک‌کین عنوان کرد که رای منفی کنگره آمریکا به درخواست باراک اوباما برای مداخله نظامی در سوریه یک "فاجعه" خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: اگر در حالی که رئیس‌ جمهوری ‌آمریکا به اقدام علیه سوریه متعهد شده است،‌ کنگره چنین تصمیمی را رد کند، پیامد آن فاجعه‌بار خواهد بود.

مک‌کین تصریح کرد که در دیدار با باراک اوباما، ترغیب و امیدوار شده است اما تا تایید این قطعنامه در کنگره "راه زیادی" باقی مانده است.

وی گفت: ما باید در پی این هدف باشیم که طی زمان توانایی‌های بشار اسد را کاهش داده و در عوض قدرت ارتش آزاد را افزایش دهیم تا سرعت عملیاتی آنها در میدان جنگ گسترش یابد.

در این دیدار لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه نیز حضور داشت. مک‌کین و گراهام، دو جمهوری‌خواه جنگ طلبی هستند که مدتهاست خواهان مداخله نظامی علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هستند، در حالی که اوباما تاکنون تلاش می‌کرد که از این درگیری‌ها دور بماند.

مک‌کین همچنین گفت: ما از دیدار رئیس‌جمهور قدردانی می‌کنیم. ما تبادل نظر کردیم و من فکر می‌کنیم، موضوعات مشترکی را پیدا کردیم که می‌توانیم در خصوص آنها با هم همکاری کنیم. اما راه درازی پیش رو است.

این سناتور خطاب به جمهوری‌خواهانی که می‌خواهند در کنگره علیه درخواست اوباما رای بدهند تا به حزب دموکرات ضربه وارد کنند، اظهار داشت: رای منفی به این قطعنامه‌، اعتبار آمریکا و رئیس‌جمهوری آن را زیر سوال می‌برد و هیچ کدام از ما این را نمی‌خواهد.

لیندسی گراهام نیز پس از تکرار اظهارات مک‌کین عنوان کرد: اوباما گفته است که هر مداخله‌ای از سوی آمریکا، محدود خواهد بود، اما مک‌کین تاکید کرد که باید نیرو و زور بیشتری علیه سوریه به کار گرفته شود.

مک‌کین نیز در این خصوص تصریح کرد: به ما دلایلی ارائه شده است که ما را بر ‌آن داشته که حملات بسیار شدیدی باید صورت بگیرند. ما اکنون باید جزئیات زیادی را بررسی کنیم.

گراهام اظهار داشت: دولت آمریکا که مدتهاست شورشیان سوریه را مسلح می‌کند، احتمالا به دنبال طرح جدیدی است تا کمک‌های نظامی به برخی گروه‌های شورشی ارائه دهد.

گراهام با تاکید بر اینکه بازیگران منطقه‌ای مانند عربستان، ترکیه و اردن باید نقشی محوری و کلیدی را ایفا کنند، گفت: به نظر می‌رسد که دولت آمریکا، طرحی مستحکم برای کمک به گروه‌های مخالف سوریه دارد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان