arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
سخنانی که نزدیکان رئیس جمهور آمریکا از قول او بیان کردند؛

اوباما: دیدارم با پوتین متفاوت خواهد بود/ممکن است بتوانم او را در مورد کناره گیری اسد قانع کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه الری العام چاپ کویت به نقل از منابع نزدیک به اوباما نوشت: اوباما گفته است که پوتین را برای کنار گذاشتن اسد قانع می کند.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir،‌ منابع آگاه در واشنگتن گفتند باراک اوباما به چند علت تصمیم گرفت حمله به سوریه را به تعویق بیاندازد.

بنا به گفته این منابع ، اوباما در دو نشست که روزهای جمعه و شنبه با مشاوران ارشد خود داشته گفته است به عقیده وی درخواستش از کنگره برای موافقت با حمله نظامی می تواند حمایت سیاسی و مردمی از این حمله را به دنبال داشته باشد و در این مدت فرصتی پیش خواهد آمد تا در زمان شرکت در نشست کشورهای بیست شمار بیشتری از کشورها را برای شرکت دراین جنگ قانع کند .

الرای العام با اشاره به اینکه نشست کشورهای بیست در سن پطرز بورگ روسیه برگزار خواهد شد نوشت با توجه به آداب و رسوم نشست کشورهای بیست ،‌ کشور میزبان با تمامی کشورهای میهمان نشست دوجانبه ای خواهد داشت و نزدیکان باراک اوباما نیز در این خصوص به نقل از وی گفته اند به عقیده اوباما با توجه به استقرار نظامیان آمریکا در دریای مدیترانه ، این دیدارش با پوتین متفاوت خواهد بود و وی ممکن است بتواند پوتین را درخصوص اینکه بشار اسد باید فورا از قدرت کناره گیری کند و برای عملیات سیاسی انتقالی باید اقدام کرد قانع کند.

الرای العام همچنین به نقل از منابع نزدیک به جان باینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفتند رهبران حزب جمهوریخواه قصد ندارند بر نمایندگان در خصوص رای گیری ( اینکه رای مثبت به حمله بدهند یا منفی ) فشاری بر اعضاء وارد کنند و رای گیری به اختیارات شخصی اعضاء واگذاشته خواهد شد.
نظرات بینندگان