arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

چقدر بشار را می شناسید؟/10 نکته از زندگی اسد که پیش از این نمی دانستید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دو سال اخیر بشار اسد در صدر اخبار جهان بوده و اکنون هم از سوی غرب از جمله آمریکا تهدید به حمله نظامی شده است.

به گزارش سایت خبری تیک Tik.ir، "پولتیکو" با طرح این سئوال که چقدر بشار را می شناسید، 10 سئوال چهارگزینه ای در خصوص ناگفته های زندگی اسد تهیه کرده است.

پاسخ های سئوالات پولتیکو در مورد جزئیات زندگی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پی می آید:

*بشار پیش از ورود به عرصه سیاسی در دانشکده پزشکی حضور پیدا کرد. پس از آن او چهار سال به عنوان پزشک ارتش خدمت کرد و پس از آن برای تحصیل در حوزه چشم پزشکی به دانشگاه بازگشت.

*بسل بردار بزرگ اسد جانشین اصلی حافظ اسد بود اما طی تصادفی با خودرو در سال 1994 کشته شد. پس از آن بشار به ارتش فراخوانده شد و وارث پدرش شد.

*او در طول دوره ای که خود را آماده ی پست ریاست جمهوری می کرد، رئیس اداره دریافت شکایت و درخواست های مردم شد. اسد همچنین کمپینی علیه فساد راه انداخت.

*مقاله و تصویری از "اسما" همسر اسد در مجله وگ  تحت عنوان "رزی در بیابان" منتشر شد. برخی ادعا کرده اند که اسد به روابط عمومی شرکت "براون لیود جمیز" وجهی پرداخت کرد تا یه عنوان عامل ارتباط با "وگ" چنین مقاله ای در خصوص همسرش انتشار یابد. با این حال، بعدها این مقاله از مجله مذکور بدون هیچ توضیحی حذف شد.

*قانون اساسی سوریه نیز سن نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری را 6 سال کاهش داد تا بشار 34 ساله بتواند در این انتخابات شرکت کند. او 10 روز پس از مرگ پدرش با 97 درصد آرا ریاست جمهوری را تحویل گرفت.

*با وجود وضع قوانینی در سوریه در سال های 2008 و 2011 که به صورت متناوب حضور در رسانه های اجتماعی را ممنوع می کرد ،اسد اخیرا به انستاگرام پیوست. در اواخر جولای با عنوان ریاست جمهوری سوریه ، اکانت اسد فعال شد و تصاویری از همسر او در حال توزیع مواد غذابی بین محرومین منتشر شد.

*بشار و اسما از زمان کودکی یکدیگر را می شناختند. بشار در انگلیس تحصیل می کرد و اسما هم در این کشور متولد شده بود اما روابط عاشقانه انها پس از بازگشت اسد به سوریه اغاز شد. اسما در کینگ کالج لندن در رشته های علوم کامپیوتر و ادبیات فرانسه تحصیل کرده است. او پیش از ازدواج با اسد و نقل مکان به سوریه به عنوان یک یک بانکدار مشغول به کار بود.

*اسد در زبان عربی به معنای شیر است، و نامگذاری او الهام گرفته از لقب "شیر سوریه" پدر بشار است.

*برد پیت و انجلیتا جولی بار در سال 2009 به سوریه سفر کردند و با اسد و همسرش شام خوردند.

*بشار چندین بار در هفته با مادر خود "انیسه" تلفنی گفتگو می کند. اسد گفته است که به شدت به مادرش نزدیک است و هفته ای حداقل یکبار با او شام می خورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
208
643
همشو میدونستم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
1438
962
انسان تحصیل کرده و خوبیه
وحید
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
466
514
یادمه در مراسم خاکسپاری پدرش کلی رئیس جمهور ما یعنی آقای خاتمی رو به عنوان مهمان ویژه تحویل گرفته بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
167
134
ما به خاطر ایران و به خاطر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از سوریه حمایت می کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
86
152
مقاومت و حزب الله خار چشم مزدوران استکبار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
82
135
من رشته مطالعات منطقه ای در مقطع ارشد درسم تموم شده و بصورت تخصصی دارم روی سوریه کار میکنم. از نظر امنیت ملی شک نکنید سوریه برای ایران از شام شب هم واجبتره. یادمه آقای خرازی زمانی که وزیر خارجه دولت آقای خاتمی بود براری اولین بار گفته بود که ما مرزهای سرزمینی و بطور خاص تهدیدهای سرزمینی رو از خودمون دور کردیم و به لبنان و فلسطین و سوریه بردیم و این تحلیل درست باید حمایت بشه. درسته که بشار در اوایل اعتراضات مردمی اشتباه کرد و خواسته های مردم رو توجه نکرد ولی الآن جنگ بین مردمی که فقط شبای جمعه 2 سال پیش می اومدن تظاهرات با بشار نیست بلکه جنگ بین وهابیت از یک سو و همه مسلمانان از طرف دیگر هست. خدا بخیر کنه.
نظرات بینندگان