arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

روسيه : تحقیقات حمله به سوريه ممکن است انتشار تشعشعات هسته اي بدنبال داشته باشد/ اسنادی داریم که نشان می دهد حمله شیمیایی کار ارتش سوریه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امورخارجه روسیه هشدار داد حمله به سوریه ممکن است انتشار تشعشعات فاجعه بار هسته ای بدنبال داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای افزود در صورتی که تأسیسات هسته ای تحقیقاتی سوریه در حومه دمشق بطور عمدی یا غیرعمدی مورد حمله قرارگیرد،این اقدام ممکن است عواقب بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد سلاح شیمیایی استفاده شده در منطقه خان العسل، متعلق به ارتش سوریه نیست بلکه دست ساز بوده است.

این وزارتخانهابراز امیدواری کرد تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در حومه حلب، دقیق تر انجام شود.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه گفت کارشناسان روس به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد سلاح شیمیایی که در منطقه خان العسل استفاده شده است متعلق به ارتش سوریه نیست بلکه دست ساز بوده است و مشخصات آن مشابه راکت هایی است که افراد مسلح تیپ «بشائر النصر» می سازند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است روسیه نهم ژوئیه گزارش کارشناسان خود را در اختیار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد قرار داده اما تحقیق درباره این حادثه تاکنون آغاز نشده است.
نظرات بینندگان