arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

واکنش اخوان‌المسلمین به فرمان انحلال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اخوان‌المسلمین مصصر تصمیم مسئولان کشور برای انحلال این جمعت را کم اهمیت توصیف کرد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النشره، خالد حنفی دبیر کل حزب آزادی و عدالت در قاهره با اشاره به تصمیم مسئولان جدید مصر برای انحلال جمعیت اخوان المسلمین آنرا کم اهمیت توصیف کرد و در عین حال افزود: این تصمیم فقط فرصت دست یابی به راهکار سیاسی را کاهش می دهد.

وی افزود: این اقدامی طبیعی از سوی کودتاچیان و دولت آنهاست و در راستای تشدید بحران، از بین بردن فرصت برای راه حل سیاسی و اقدامی برای فشار رسانه‌ای و روانی با هدف ترساندن مردم است.

حنفی بیان کرد: جمعیت اخوان المسلمین همواره به عنوان جمعیتی ممنوعه به شمار رفته است چه رخ داده است؟

این در حالی است که احمد البرعی وزیر همبستگی اجتماعی مصر گفت: هنوز تصمیمی برای انحلال جمعیت اخوان المسلمین صادر نشده است و پس از مراحل حقوقی این تصمیم صادر خواهد شد.

از سوی دیگر منابع مصری از درگیری میان طرفداران اخوان المسلمین با مخالفان این گروه در اطراف مسجد ابراهیم در اسکندریه خبر دادند.

این در حالی است که وزارت اوقاف مصر اقدام تروریستی ضد محمد ابراهیم وزیر کشور مصر را اقدامی زبونانه و تروریستی توصیف و آن را بی تاثیر در عزم مردم دانست.

از سوی دیگر الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سوء قصد تروریستی علیه محمد ابراهیم آن را جنایتی تروریستی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: سوء قصد تروریستی علیه محمد ابراهیم ذره‌ای از وحدت ملت مصر در برابر این جنایاتی که تجربه دهه‌های گذشته شکست آنها را ثابت کرده است نمی‌کاهد.
نظرات بینندگان