arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

رایزنی تلفنی لاوروف و کری درباره سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امور خارجه امریکا از تماس تلفنی جای کری و سرگئی لاوروف در خصوص تحولات اخیر سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی خود در روز پنج‌شنبه حدود 40 دقیقه با یکدیگر صحبت کردند.

وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار متن کامل سخنان این سخنگو گزارش داد که آنها در درجه اول و به طور آشکار در خصوص پاسخ جامعه بین‌المللی به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بحث کردند.

این سخنگو خاطرنشان ساخت: آنها همچنین درباره کنفرانس برنامه‌ریزی شده صلح سوریه در شهر ژنو بر لزوم برگزاری این کنفرانس صحبت کردند. همانطور که ما مخالف تسلیحات شیمیایی هستیم به مذاکره درباره لزوم برگزاری کنفرانس ژنو ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: این گفت‌وگو میان لاوروف و کری نخستین گفت‌وگو میان آنها از 27 ماه اوت تاکنون بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه جان کری را متهم به طفره رفتن از پاسخ به تماس‌های تلفنی لاوروف بدون دادن توضیح مشخص کرد.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد که دیپلمات‌های آمریکایی بارها از تعیین چارچوب زمانی برای مکالمه تلفنی میان لاوروف و کری سر باز زدند.

این در حالی است که تلاش‌ها در این زمینه از شنبه گذشته هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رسما از کنگره خواست تا حملات هوایی علیه دولت سوریه را تصویب کند، آغاز شده بودند.
نظرات بینندگان