arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

بقایی: ترکان فکر نکند"کمیسر پلیس" است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان در واکنش به اظهارات دیروز ترکان، گفت: تاکید می‌کنم که تا زمان مسئولیت آقای ترکان هیچ چیز در مناطق آزاد تاراج نشده است و عودت ۱۶ میلیارد تومان نیز به دلیل حاشیه‌سازی‌های آن داوطلبانه بود.

اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز گذشته در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که آقای بقایی به شما گفتند که از وی برای اظهاراتتان مبنی بر واگذاری​3ساختمان و27خودرو در آخرین روزهای دولت دهم به دانشگاه احمدی‌نژاد، عذرخواهی کنید، چرا که اینها متعلق به دانشگاه ایرانیان نبوده است، اظهار داشت: رئیس هیئت مدیره خانه ایرانیان آقای بقایی است و دو عضو عضو هیئت مدیره نیز آقای علیزاده و شخص دیگری است که در نهاد ریاست جمهوری کار می‌کند و من در بیانیه این موضوع را گفتم.

وی با طرح این سوال که باید چه کسی عذرخواهی کرده و از چه کسی عذرخواهی کند، تصریح کرد: بر اساس آن مصوبه دولت که باید خانه ایرانیان را حمایت کنیم، آنها آمدند مصوبه شورای عالی را گرفتند و اموال اینجا را در اختیار گذاشتند؛ حالا! چه کسی باید عذرخواهی کند؟ آنهایی که اموال را به آن‌ طرف بردند و یا ما که دنبال برگرداندن آن هستیم؟

سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز در مورد دبیرخانه متبوع خود نیز و در پاسخ به این سوال که آیا ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد در خصوص حوادث مصر و عزل محمد مرسی بیانیه‌ای صادر می‌کند یا خیر؟ گفت: دبیرخانه خودش سیاست مستقل ندارد. از طرف وزارت امور خارجه و رئیس جمهور هدایت می‌شود لذا دبیرخانه از خودش هیچ نظری ندارد و نظر اصلی، نظر رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد است و آقای روحانی نیز نظرات خود را گفتند.

ترکان ادامه داد: هر نظری در رابطه با جنبش عدم تعهد وجود داشته باشد، آقای روحانی و یا ظریف بیان می‌کنند و ما نمی‌توانیم به طور مستقل در این زمینه اظهار نظر کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بخواهید به صورت مستقل در دبیرخانه جنبش عدم تعهد تصمیم‌گیری کنید به چه صورت خواهد بود؟ تصریح کرد: ما هیچ نقشی به جز اجرای نظر آقای روحانی و آقای ظریف نداریم.


واکنش بقایی به اظهارات ترکان

حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم و معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به اظهارات روز گذشته اکبر ترکان مبنی بر اینکه مگر جای خوب و بد عوض شده و چه کسی باید از چه چیزی عذرخواهی کند؟ گفت: من فکر می‌کنم در دولت جدید پرداختن به مسائل حاشیه‌ای کار درستی نباشد. همه باید به دولت کمک کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت جدید کارش را آغاز کرده و باید کمک کرد تا به خوبی بتواند از عهده رفع مشکلات و وعده‌هایی که داده برآید.

وی با بیان اینکه "پرداختن به مسائل حاشیه‌ای فکر نمی‌کنم کار درستی باشد. اما با توجه به بحث‌های مطرح شده از سوی آقای ترکان  لازم می‌دانم به چند نکته اشاره کنم"، افزود: اولا اینکه در چند سایت و برنامه زنده تلویزیونی آقای ترکان گفته‌اند که یک ساختمان به دانشگاه ایرانیان داده شده که این خبر کذب محض بوده و هیچ ساختمانی به دانشگاه ایرانیان اختصاص نیافته است و هر کسی که مدعی است، باید سند و مدرک ارائه کند.

معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم اضافه کرد: علاوه بر آن برنامه‌ای که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده و آقای ترکان مدعی شده بود که ساختمانی متعلق به منطقه آزاد قشم در خیابان گاندی به نهاد ریاست جمهوری داده شده و این در حالیست که منطقه آزاد قشم هیچ ساختمانی در خیابان گاندی ندارد.

"اگر آقای ترکان مدعی چنین چیزی هستند، موقعیت و پلاک این ساختمان را که در خیابان گاندی است، منتشر کند. به عقیده بنده نکته دوم یک طرفه به قاضی رفتن است. خانه ایرانیان با دانشگاه ایرانیان متفاوت است، آقای ترکان که سابقه طولانی مدت اداری دارند،
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
10
به حق چیزهای ندیده و نشنیده. ما که از سال 86 در یک منطقه مرزی مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی راه اندازی کرده ایم و چندین سال است که پذیرش دانشجو داشته ایم اولا مجاز نیستیم از کلمه دانشگاه در تبلیغات و اطلاعیه ها و نامه های خود استفاده کنیم و اینک می شنویم که آقایان با داشتن فقط یک مجوز موافقت اصولی به راحتی از واژه دانشگاه استفاده می کنند و هیچ مخالفتی با این امر صورت نمی گیرد دوماً از کمک های میلیاردی دولت به اطن مؤسسات نه چیزی دیده ایم و نه چیزی شنیده ایم. ار یک میلیارد از آن 16 میلیارد به ما داده شود از این فلاکت و درماندگی نجات می یابیم.
نظرات بینندگان