arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
پس از دبیر، رضازاده ، جدیدی و ...

اعلام آمادگی یک فوتبالیست جنجالی برای ورود به عرصه سیاست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی انصاریان معروف به آقای بخیه فوتبال ایران می‌گوید از خیلی هنرپیشه‌های امروزی هنرپیشه‌تر است و درعین حال به خاطر عقبه سیاسی خانوادگی‌اش دوست دارد وارد عرصه سیاست شود. او در گفت‌وگو با «قانون‌آنلاين» در اظهارنظري جالب به فرهاد مجيدي هم پيشنهاد مي كند تا ديرنشده در بازي برگشت پرسپوليس و استقلال براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي كند.

چرا دیگر فوتبال را ادامه ندادی؟
بعد از آخرین بازی شاهین بوشهر روی پای چپم جراحی کردم و چون اول فصل هم پای راستم را جراحی کرده بودم دیگر تمرین کردن برایم سخت بود، برای همین تصمیم گرفتم دیگر بازی نکنم چون اگر بازی می‌کردم اذیت می‌شدم.
فکر می‌کردی روزی بدون بازی خداحافظی فوتبال را کنار بگذاری؟
برای مهدوی‌کیا بازی خداحافظی نگذاشتند که صد تا بازی ملی و این همه افتخار برای فوتبال‌مان به دست آورد برای کریمی بازی که نگذاشتند آن‌گونه هم فراری‌اش دادند؛ کریم باقری که زور می‌زد برای بازی کردن و دقیقه88 می‌آمد داخل که واقعاً برای کریم ناراحت شدم که می‌دیدم این‌گونه با شخصیت او بازی می‌شود. من شخصاً افتخار می‌کردم کنار کریم بازی می‌کنم؛ امیدوارم فرهاد مجیدی هم قدر خودش را بداند و در بازی برگشت پرسپولیس و استقلال باشکوه از فوتبال خداحافظی کند. حالا شما همه این موارد را در نظر بگیر آن‌وقت فکر می‌کنی برای من بازی خداحافظی بگذارند.
دوست داری در فوتبال مربیگری کنی؟
فعلا که در آکادمی مشغول به کار هستم و نزدیک به 250شاگرد دارم. مطالعه هم دارم و کلاس مربیگری و بدنسازی هم می‌روم ولی دوست دارم سه سالی در کنار مربیان بزرگ دستیاری کنم و بعد سرمربی شوم.
پرسپولیس دایی چقدر به نظر شما شانس قهرمانی دارد؟
امیدوارم غرور شکست فولاد گریبان پرسپولیس را نگیرد؛ این غرور باعث می‌شود بدترین نتیجه تاریخ پرسپولیس رقم بخورد. امیدوارم پرسپولیس قهرمان بشود اما معتقدم تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد؛ این بازیکنان پرسپولیس خوب هستند اما باید بزرگ بشوند.
علی دایی را در مربیگری چطور می‌بینی؟
امیدوارم دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران سال به سال تغییر کند؛ علی دایی به نظر من باید سال به سال باتجربه‌تر شود لحن صحبت‌های دایی تغییر کرده و متوجه شده که نباید جواب هر کسی را بدهد. همین که جواب بهروز رهبری‌فر را نداد نشان داد که تغییر کرده و من همیشه او را دوست دارم.
علی انصاریان هم خیلی تغییر کرده و دیگر مثل سابق شر نیست؟
دوره بازیکنی شر بودم. مربیگری آدم‌ها را عوض می‌کند و می‌دانی چه حرف‌هایی و چه کارهایی را نباید انجام بدهی.
شاید هم با بچه‌های عرصه هنر رفاقت کردی در تو تاثیرگذار بوده‌اند؟
من در دوران بازیگری هم با رضا صادقی دوست بودم الان هم با عصار و علیزاده دوست هستیم و کارهایشان را گوش می‌کنم و اگر خوب نباشد خیلی راحت می‌گویم چون می‌دانند که من هوش خوبی در درک موسیقی دارم.
گویا خیلی دوست داری خاص باشی مثل فیلم بازی کردنت.
من این‌گونه شکل گرفته‌ام. خیلی فیلم بازی کردم و چون عاشق اریک کانتونا هستم خواستم مثل او هنرپیشگی را امتحان کنم. من از خیلی از هنرپیشه‌هایی که الان بازی می‌کنند بهتر هستم چون باید بدانیم هنرپیشگی یک استعداد است و ربطی به چهره ندارد. خیلی دوست دارم نقش خودم را بازی نکنم.
دلت برای فوتبال تنگ نشده؟
نه به آن صورت؛ من اگر یک فیلم خوب داشته باشم ترجیح می‌دهم آن را ببینم تا فوتبال را. اگر خانه دوستان باشم یا جایی که تلویزیون باشد فوتبال نگاه می‌کنم.
تا حالا شده عموی علی انصاریان که یک روحانی برجسته است از رفتار او انتقاد کند؟
حاج شیخ حسین انصاری را هرچند ماه یکبار به دیدارش می‌رویم. اتفاقا هفته گذشته در هواپیما با هم بودیم و کل پرواز انصاریان‌ها بودند. اگر سقوط می‌کرد نسل انصاریان‌ها نابود می‌شد. (خنده)… من در خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام، پدر و مادرم بالای سرم بودند و افتخار می‌کنم عمویم شیخ حسین انصاریان است ولی تا این لحظه عموی من درباره فوتبال نظری نداده اما پسرها و نوه‌هایش فوتبالی هستند.
منظورم فوتبال نیست؛ درباره تیپ و حاشیه‌هایی که داشتی پرسیدم؟
هرگز اجازه نداده‌ام کسی در زندگی شخصی من دخالت کند، من فقط این را بگویم که در اوج بدترین اتفاقات نمازم را خوانده‌ام اما هرگز ظاهرسازی نکرده‌ام و از این کار بدم می‌آید و عمویم هم می‌داند که زندگی هر کس به خودش مربوط است.
خانواده مذهبی چطور با حاشیه‌های تو کنار می‌آمدند؟
من افتخار می‌کنم بچه آخوند هستم؛ فامیل مادری‌ام هم برمی‌گردد به آیت‌ا… خوانساری اما یک روایت از حضرت علی برای شما می‌گویم تا درک کنید. مالک می‌رود نزد حضرت علی(ع) و آرام می‌گوید: فلانی که نزدیک شما نشسته دیشب مست مست بود، فکر کنم شراب زیادی خورده بود. علی (ع) پاسخ داد شاید آن زمان که شما او را دیدی یک ساعت بعد توبه کرده باشد.
به سیاست هم علاقه داری؟
من تنها باری که سیاسی شدم زمان انتخابات امسال بود و طرفدار دکتر روحانی بودم اما جالب است بگویم قبل از انتخابات می‌دانستم دکتر ظریف وزیر امور خارجه می‌شود؛ در دنیا حرف زدن نعمت است. هم دکتر روحانی و هم دکتر ظریف در این زمینه فوق‌العاده هستند. من دوست دارم وارد سیاست بشوم اما نه مانند نماینده مجلسی که تا دم در ورودی مجلس فقط حرف می‌زند و بعد خبری از عمل نیست. مردم ما خیلی نجیب هستند؛ عموی من یکبار از طرف دولت از مردم عذرخواهی کرد. پدر خود من سرطان داشت و ما که وضعمان خوب است مجبور شدیم ماشین او را بفروشیم تا هزینه‌هایش را بدهیم، مردمی که ندارند چه کنند.
نظرات بینندگان