arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

سایت توکلی: اگر هاشمی مثل جنتی رای عدم اعتماد مجلس به وزرا را زیر سوال می برد، نمایندگان مجلس چه می کردند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناصر ایمانی در سایت الف نوشت:

عموما رسم است که مراسم نکوداشت و بزرگداشت را برای شخصیتهای برجسته و فرهیخته در عرصه های ادبی، هنری یا علمی که شهرت جهانی نیز در رشته خود دارند، برگزار می کنند، اما اخیرا در تهران مراسم نکوداشتی برای عضو حقوقدان شورای نگهبان که موفق به اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس نشد، برگزار کردند. این نکوداشت چه معنا و مفهومی دارد؟

در اینکه برادر بزرگوار، جناب آقای کدخدایی اهل صدق و امانت هستند، بحثی نیست، و شاید ادامه حضور ایشان در شورای نگهبان نیز مفید بود، اما چه نیازی به برگزاری یک مراسم نکوداشت برای ایشان است؟ اگر ایشان موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس می شدند و الان عضو شورای نگهبان بودند، بازهم برای ایشان مراسم نکوداشت برگزار می شد؟ و آیا قرار است که این مرد صدق و امانت در هیکدام از نهادها و سازمانهای نظام به خدمت گذاری مشغول نشوند؟ اگر ایشان به هردلیل موفق به ارائه خدمت در شورای نگهبان نشدند، مسلما دستگاهای دیگر نظام از خدمات و امانت ایشان بهره مند خواهند شد، پس چه نیازی به مراسم نکوداشت؟

از طرفی دیگر مگر ما از اهل صدق و امانت در میان مسئولان رده های دیگر کم داریم؟ اگر قرار باشد که برای هر مسئولی که از یک نهاد نظام به نهاد دیگری منتقل می شود، مراسم نکوداشت برگزار کنیم که تعداد این مراسمها بسیار خواهد بود ویا اینکه چون ایشان از شورای محترم نگهبان خارج شده اند، چنین نکوداشتی لازم شده است؟ و اگراز نهاد دیگری خارج می شد، نکوداشتی لازم نبود.

نکته دیگر در خصوص سخنرانی های داخل این مراسم نکوداشت است. مهمترین این سخنرانی ها، بیانات حضرت آیت الله جنتی بود، ایشان برخی از نمایندگان مجلس را به مقدمه چینی و حسادت و انتقام گیری و یا حداقل تحت تاثیر دیگران بودن متهم کرد و در بیاناتی قابل تامل فرمودند که تدلیس شده و رای گیری آزاد نبوده است.

این قلم اطلاعاتی از واقع الامر و صحت و سقم این جریانات که حضرت آیت الله فرمودند، ندارد ولی یک موضوع را اطمینان دارم و آن اینکه فقط آیت الله جنتی می توانند در مورد نمایندگان مجلس چنین سخن بگویند و هیچیک از نمایندگان محترم مردم هم اعتراض نکنند و آن را توهین به مجلس تلقی ننمایند! بعنوان مثال فرض کنید که بعد از رای عدم اعتماد مجلس به سه وزیر دولت جدید، مراسم نکوداشتی برای این سه نفر برگزار میکردند و آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان سخنران مراسم، دقیقا همین جملات آیت الله جنتی را در مورد مقدمه چینی و حسادت و آزاد نبودن رای به زبان می آوردند، به نظر شما امروز عکس العمل مجلسیان چه بود؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
5
162
آقاي توكلي اگر آن جلسه و مدعوينش را قبول نداشت خودش چرارديف اول آن مراسم بود؟ و بعد از اينكه اين بحثها به طور مكرر توسط سخنرانها عنوان شد چرا جلسه را ترك نكرد؟
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
1
114
مطلب قابل تاملی مطرح کرده جناب توکلی.
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
1
149
پول بيت المال بايد جايي حيف و ميل شود.
من از طرف خودم راضي نيستم
نظرات بینندگان