arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
وزیر اطلاع‌رسانی عمان:

پیام تمدنی، اسلامی و ایرانی شما را به جهان می‌رسانیم/ امضای تفاهمنامه رسانه‌ای ایران و عمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر اطلاع رسانی عمان یک یادداشت تفاهم همکاری رسانه‌ای امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر تفاهمنامه همکاری رسانه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان عصر امروز دوشنبه 18 شهریور به امضای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع‌رسانی عمان رسید.

در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور هیئت‌های فرهنگی دو کشور ایران و عمان در محل هتل آزادی در تهران برگزار شد، علی جنتی در سخنانی گفت: آقای عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع رسانی عمان به دعوت اینجانب سفر سه روزه‌ای به تهران داشت و در طول این مدت ارتباطات خوبی در زمینه همکاری‌های رسانه‌ای با یکدیگر داشتیم و توافق‌های خوبی صورت گرفت و منجر به امضای یادداشت تفاهم بین این دو کشور شد.

جنتی همچنین به بازدید هیئت عمانی از برخی مذاکر فرهنگی و علمی کشورمان اشاره کرد و گفت: این بازدید‌ها زمینه آشنایی هیئت عمانی را با امکانات فرهنگی، رسانه‌ای و هنری ایران فراهم کرد. با توجه به روابط گسترده و حسن همجواری ایران و عمان و روابط حسنه سیاسی، اقتصادی بسیار خوبی که در طول چند سال گذشته وجود داشته و گسترش یافته است و همچنین با لحاظ کردن رفت و آمدهای مکرری که بین مقامات دو کشور صورت گرفته، توافقات خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی و امور رسانه‌ای بین ایران و عمان شکل گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد، سفر وزیر اطلاع‌رسانی عمان به ایران نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور باشد و زمینه ملاقات وزرای فرهنگ ایران و عمان در آینده نزدیک فراهم شود.

جنتی همچنین درباره مفاد تفاهمنامه امضا شده میان خود و عبدالمنعم بن منصور گفت: این یاداداشت تفاهم حوزه‌های مختلف همکاری میان دو کشور را در بر می‌گیرد. بنده امروز با جناب آقای ضرغامی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ملاقاتی داشتم و یکی از مواد این تفاهمنامه، همکاری صدا و سیما با رادیو تلویزیون پادشاهی عمان است. بر این اساس مقرر شد صدا و سیما در تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای شبکه‌های عمان قابل استفاده باشد، همکاری کند.

همچنین به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مفاد تفاهمنامه مذکور همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با خبرگزاری عمان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مفاد این تفاهمنامه به حوزه مطبوعات و رسانه‌هایی بر می‌گردد که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بر این اساس قرار شد همکاری‌های نزدیکی میان این وزارتخانه و وزارت اطلاع رسانی عمان برای دید و بازدید اصحاب رسانه‌ای ایران و عمان از کشورهای یکدیگر صورت گیرد.

یکی دیگر از موضوعات که بر سر آن توافق شد، مشارکت مطبوعات عمان در نمایشگاه مطبوعات است.

جنتی همچنین آمادگی ایران را برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و روزنامه نگاران عمانی اعلام کرد. در این مراسم همچنین عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع رسانی پادشاهی عمان در سخنانی ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به دلیل دعوت از وی و هیئت همراه برای سفر به ایران گفت: هر چند این سفر سه روز بیشتر طول نکشید و بسیار کوتاه بود، اما مملو از دیدارها و گفتگوها و نشست‌های پرکار و پرثمر بود. ما از تعدادی از مراکز فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران دیدن کردیم و با مسئولان آنها به گفتگو پرداختیم.

وی افزود: نتیجه این سفر آن بود که ما توانستیم همکاری‌هایی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای تعریف کنیم و من از این جهت از طرف خودم و اعضای هیئت همراه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خاطر استقبال خوبی که از ما به عمل آمد و حسن همکاری از طرف میزبانان ایرانی تشکر می‌کنم.

وزیر اطلاع رسانی عمان همچنین ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک مسقط و تهران در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای توسعه یابد.

بن منصور ادامه داد: روابط رسانه‌ای و مطبوعاتی دو کشور ایران و عمان از سال‌های گذشته شروع شده و ما هم در این سفر برنامه‌های خوبی داشتیم و قرار بر این شد که میان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و خبرگزاری عمان و همچنین رادیو و تلویزیون‌های دو کشور همکاری نزدیک‌تری به وجود آید.

وی گفت: ما در جهت تعمیق و تقویت این روابط تلاش زیادی کردیم و وظیفه خودمان می‌دانیم که پیام تمدنی اسلامی و ایرانی را به جهانیان برسانیم.

در پایان این دیدار، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بدرقه رسمی عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع رسانی عمان هتل آزادی را به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) ترک کرد.

نظرات بینندگان