arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

ایمن الظواهری: باید خون امریکا را به لحاظ اقتصادی بر زمین بریزیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایمن الظواهری رهبر القاعده پنجشنبه در سخنانی به مناسبت دوازدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 ، حمله به امریکا و تحریم بزرگترین اقتصاد جهان را خواستار شد.

به گزارش انتخاب، خلاصه این سخنرانی 72 دقیقه ای و ترجمه گزیده هایی از آن به زبان انگلیسی روی وبگاه گروه اطلاعاتی سایت SITE Intelligence Group apostrophe قابل دسترسی است.

این سخنرانی یک روز پس از آن که امریکا مراسمی را برای بزرگداشت خاطره حدود 3000 نفر از کشته شدگان این حوادث در حملات 11 سپتامبر 2001 برگزار کرد، به تریبون های جهادی ارسال شد.

ایمن الظواهری در بخشی از سخنان خود گفته است: « ما باید با تحریک امریکا به ادامه هزینه های هنگفت در زمینه امنیتی ، خون این کشور را به لحاظ اقتصادی بر زمین بریزیم زیرا نقطه ضعف امریکا ، اقتصادش است که از قبل به علت هزینه های هنگفت نظامی و امنیتی تعادل خود را از دست داده
است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: « هزینه این که امریکا را در شرایط تنش نگاه داشت فقط چند حمله محدود و متفاوت در نقاط مختلف است همان طور که امریکا را در جنگ داخلی در سومالی ، یمن، عراق و افغانستان شکست دادیم ، بنابر این ما باید این روند را در خاک خود امریکا دنبال کنیم.»

رهبر القاعده همچنین گفت این حملات را می توان توسط یکی از برادران یا تعداد اندکی از آنان انجام داد و ارزش دارد برای حمله ای تمام عیار، منتظر لحظه و زمان مناسب بود. ما با این گونه حملات باید اوضاع را زیر نظر داشته باشیم و منتظر بمانیم و هر فرصتی را برای وارد آوردن ضربه ای بزرگ بر پیکر آن مغتنم شماریم حتی اگر لازمه چنین ضربه ای، سال ها صبر و انتظار باشد.

الظواهری در این خصوص به دو انفجار پی در پی در مسابقه دو ماراتون در بوستون که در ماه آوریل روی داد و سه کشته و دهها زخمی و مصدوم برجا گذاشت اشاره کرد.

رهبر القاعده گفت: «حادثه بوستون، میزان دروغگویی و فریب کاری آمریکایی ها را و همچنین جهالت شان را از پذیرش حقیقتی که مثل روز روشن است، به آنها نشان داد و این حقیقت این است که آنها با افراد، سازمان ها یا گروهها مواجه نیستند بلکه با امت بپاخاسته ای (جامعه مسلمانان) مواجه اند که برای دفاع از جان ، عزت و توانمندی های خود به جهاد روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، الظواهری همچنین از نیروهای جهادی در کشور جنگ زده سوریه خواست با غیر اسلامگرایان همکاری نکنند.

نظرات بینندگان