arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

برنده جشنواره «زشت‌ترین حیوانات جهان»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در یک نظرسنجی که از سوی «انجمن حفاظت از حیوانات زشت» انجام گرفت، ماهی ژلاتینی موسوم به «بلاب ماهی»، به عنوان زشت‌ترین حیوان جهان برگزیده شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،‌ این انجمن با هدف جلب توجه جوامع جهانی برای حفاظت از حیوانات زشتی که در معرض خطر انقراض هستند، اقدام به برگزاری یک «شب کمدی» در «جشنواره علوم نیوکاسل» در انگلیس کرد که در این نظرسنجی عمومی «ماهی ژلاتینی بلاب» به عنوان سمبل حیوانات زشت در جهان انتخاب شد.

این ماهی که دارای یک صورت غمگین است در عمق 600 تا 1200 متری دریا زندگی می‌کند و هم‌اکنون جزور گونه‌های در معرض خطر انقراض است.

طوطی کاکاپو

در این فهرست پس از «بلاب ماهی»، «طوطی کاکاپو» نیوزیلندی، «میمون پوزدراز»، قورباغه «تی‌تیکاکا» و سمندر «اکسولوت» نیز جزو زشت‌ترین حیوانات جهان برگزیده شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، در این نظرسنجی پس از «بلاب ماهی» که 10 هزار رای را به خود اختصاص داد، تنها طوطی جهان که قادر به پرواز کردن نیست به نام طوطی «کاکاپو» در رتبه دوم قرار گرفت.

بلاب ماهی

قورباغه تی تیکاکا

جمعیت این طوطی که در نیوزیلند زندگی می‌کند به دلیل عدم توانایی در پرواز و نترسیدن با تهدید مواجه شده است. طی آخرین آمارهای بین‌المللی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) تنها 126 قطعه از این طوطی‌ها در جهان وجود دارد.

سمندر اکسولوت

میمون پوزدراز
نظرات بینندگان