arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

حسام‌الدين آشنا: من بي‌خبرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «حسام‌الدين آشنا از سوي محمد نهاونديان رييس دفتر حسن روحاني، مامور ساماندهي معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور و مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست‌جمهوري شد. قرار است وي با تعديل و ادغام احتمالي معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور و مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري زمينه ساماندهي اين دو مجموعه را فراهم كند.

آشنا در حال حاضر براي انجام اين ماموريت به‌طور همزمان سرپرستي دو مجموعه مذكور را بر عهده دارد و با همكاري يك تيم مطالعاتي در حال بررسي دقيق وضعيت اين مراكز است.» اين خبري بود كه روز گذشته خبرگزاري فارس منتشر كرد.

اما حسام‌الدين آشنا، سرپرست معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «روزنامه اعتماد» با بيان اينكه تا چنين اخباري روي سايت رياست‌جمهوري قرار نگيرد آن را تاييد نمي‌كنم، اظهار داشت: بررسي كنيد و ببينيد خبرگزاري فارس اين اخبار را چگونه و از چه روش‌هايي كسب مي‌كند. آشنا در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار نيست معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور با مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري ادغام شود؟ گفت: «اگر هم بنا باشد چنين ادغامي صورت بگيرد من از آن مطلع نيستم.»

آشنا در ادامه تاكيد كرد: بايد منبع خبر خبرگزاري فارس را چك كنيد چرا كه من به عنوان سرپرست معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور از اين موضوع خبري ندارم و هيچ حكمي به بنده ابلاغ نشده است.» وي در ادامه تاكيد مي‌كند كه شايد خبرگزاري فارس علاقه‌مند است تا معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور با مركز بررسي‌هاي رياست‌جمهوري ادغام شود. آشنا در چند دقيقه‌يي كه با خبرنگار «اعتماد» گفت‌وگو كرد بيش از آنكه اين خبر را تاييد يا تكذيب كند بيشتر روي منبع خبرگزاري فارس تاكيد داشت.

انتشار خبر خبرگزاري فارس در حالي با بي‌خبري حسام‌الدين آشنا، سرپرست معاونت سياسي دفتر رياست‌جمهوري همراه شد كه او در دوران رياست‌جمهوري سيد محمد خاتمي از اعضاي دفتر معاونت سياسي بوده و در همان مقطع مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري با رياست محمدرضا تاجيك، در بسياري از ايده‌ها و رفتارهاي سياسي دولت اصلاحات نقش آفرين بوده است و شايد همين مساله باعث شده تا خبرگزاري فارس نتواند از علاقه خود براي انتشار خبر درباره اين دو مركز چشم‌پوشي كند.

مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري از بدو تاسيس فراز و نشيب‌هاي بسياري داشته است. معاونت سياسي دفتر رييس‌جمهور تا پيش از محمود احمدي‌نژاد از وزن قابل توجهي برخوردار نبود و اين در حالي است كه مركز بررسي استراتژيك رياست‌جمهوري از بدو تاسيس تا پيش از محمود احمدي‌نژاد در تحولات سياسي ايران همواره نقشي مهم را ايفا كرده است. انجام تحقيقات علمي – كاربردي در زمينه‌ راهبرد (استراتژي) ملي ايران مهم‌ترين وظيفه‌يي است كه براي اين مركز تعريف شده است.
نظرات بینندگان