arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۱۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

ظریف: کسانی که در برابر دوربین های اشک می ریزند بهتر است که از راهکار سیاسی حمایت کنند/ آماده اعتماد سازی با آمریکا هستیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با یک شبکه لبنانی ضمن انتقاد از سیاست های قلدرمآبانه آمریکا در برخورد با دیگر کشورها از تمایل جمهوری اسلامی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با یک شبکه لبنانی ضمن انتقاد از سیاست های قلدرمآبانه آمریکا در برخورد با دیگر کشورها از تمایل جمهوری اسلامی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین،جواد ظریف گفت: ما به کارگیری از سلاح شیمیایی را صرف نظر از اینکه به کارگیرنده و قربانی چه طرفی باشد محکوم می کنیم.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: بر اساس مدارک و شواهد و اطلاعاتی که ما در اختیار داریم گروههای مسلح در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

وی افزود: آمریکا حق ندارد با زبان زور و تهدید با کشورهای دیگر برخورد کند.

وزیر خارجه ایران اعلام کرد: ما از هر تلاشی برای توقف خشونت در منطقه استقبال می کنیم.ما خواهان منطقه ای عاری از سلاح کشتار جمعی هستیم و از هر تلاشی در این زمینه استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: سلاح شیمیایی هنوز در دست گروههای افراطی و تروریستی است و این فقط خطری برای سوریه نیست بلکه برای کل منطقه است.

وزیر خارجه ایران افزود: ما از پیوستن سوریه به معاهده منع گسترش سلاح شیمیایی استقبال می کنیم.طرح روسیه و تصمیم سوری ها حکیمانه و سبب کاهش لحن آمریکا شد.

ظریف بیان کرد: قدرت و زور نمی تواند اهداف آمریکا را محقق سازد.حمایت برخی کشورهای عربی از استفاده زور علیه سوریه غیر حکیمانه و نشانه آشفتگی آنهاست.

وی گفت: دعوت برای افراط گرایی در منطقه دعوت کنندگان را قبل از دیگران آزار می دهد و در واقع کسانی که در این راستا  حرکت می کنند بیشتر آسیب می بینند.

وزیر خارجه ایران اظهار داشت: ما مرحله دشوار را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم که احتمال اقدام نظامی علیه سوریه از بین رفته باشد.

ظریف تاکید کرد: حل بحران سوریه فقط از راه گفتگو و راهکار سیاسی مُیسر می شود.

وی گفت: مردم سوریه درباره آینده این کشور تصمیم گیری می کنند.دموکراسی ایجاب می کند که هیچ پیش شرطی تعیین نشود.کسانی که در برابر دوربین های اشک می ریزند بهتر است که از راهکار سیاسی حمایت کنند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: جنگ طلبی جنایتی خطرناک است که به نفع دوستان ما در منطقه و آمریکایی ها نیست ما از آمریکایی ها می خواهیم که زبان زور را رها کنند و نیت صادقانه خود را برای صلح نشان دهند.

وی با اشاره به مشکل عدم اعتمادی سازی میان ایران و آمریکا افزود: ما آماده اعتماد سازی با آمریکا درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هستیم.

ظریف گفت: ولیام هیگ وزیر خارجه انگلیس درخواست دیدار با من را نمود و من نیز پذیرفتم.

وزیر خارجه ایران درباره اوضاع مصر نیز افزود: ما به اراده وخواست ملت مصر احترام می گذاریم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
6
111
بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم
سلام خاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
14
77
رهبری فرمودند مردم ایران اهل منطقند وخوبی رو با خوبی جواب میدن. حالا ببینیم این آمریکاییها از فرصت به وجود آمده برای بهبود روابط استفاده میکنند یا نه منافع ما رو نادیده میگیرند وفقط به فکر منافع خودشون هستند .اگه سیاست برد برد رو پیش بگیرند وبگیریم مشکل حل شدنیه انشا الله
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
63
به این میگن وزیرنه...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
52
آفرین بر دکتر ظریف با سخنان منطقی و سنجیده آن.
نظرات بینندگان