arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲

نماينده ولي فقيه در اصفهان: كساني كه از رهبري جلو مي افتند، حزب اللهي نيستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، با اشاره به برخي مخالفت ها از نتايج سفر حسن روحاني‌ رييس جمهوري به نيويورك گفت: كساني كه جلوتر از رهبري حركت مي كنند، از جرگه حزب الله خارج هستند.

آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: من كساني را كه با ادعاي حزب اللهي با مواضع رييس جمهوري مخالفت مي كنند، حزب اللهي نمي دانم، زيرا حزب اللهي كسي است كه از رهبر و مقتداي خود جلو نمي افتد.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، با اشاره به اينكه تمام جزئيات سفر و حرف هايي كه در اين مذاكرات زده شده است را رهبر معظم انقلاب دنبال كرده اند، افزود: تا موقعي كه رهبر معظم انقلاب واكنشي نشان ندهند، نبايد واكنش نشان داد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: كساني كه در اين زمينه به صورت خودسر عمل مي كنند، نشان مي دهند كه اعتقادي به ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب ندارند.

*** تاكيد اوباما بر فتواي رهبري نشانه نرمش امريكايي هاست
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، با اشاره به سخنان باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا در خصوص فتواي تحريم سلاح هاي كشتار جمعي از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: مطرح شدن فتواي رهبر معظم انقلاب توسط رييس جمهوري يك كشور ابرقدرت نشان از نوعي نرمش در مواضع آمريكايي هاست.

آيت الله طباطبايي نژاد، اظهار كرد: اگر آنها مايل به برقراري رابطه معقولانه، برداشتن تحريم ها و برگشتن از اشتباهات خود هستند، ما نبايد مانع آنها شويم.

وي، همچنين گفت: فتواي رهبر معظم انقلاب نيز مربوط به الان نيست و امام خميني (ره) نيز مخالف سلاح هاي كشتار جمعي بودند.

امام جمعه اصفهان، با بيان اينكه مكتب ما با سلاح كشتار جمعي موافق نيست، تاكيد كرد: حتي پيامبر اسلام (ص) نيز در غزوات خود حاضر نبودند با مسموم كردن آب، دشمن را از پاي درآورند.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، با اشاره به تماس اوباما با حجت الاسلام روحاني، گفت: از نظر مكتب و دين، ما با كسي قهر نيستيم و با كسي رابطه را قطع نمي كنيم، مگر كساني كه در مقابل خدا، پيامبر(ص) و اسلام بايستند يا به مظلومين ظلم كنند و مصداق كافر حربي باشند.

آيت الله طباطبايي نژاد، افزود: برقرار نكردن رابطه به اين معنا نيست كه با هم گفت وگو نداشته باشيم تا ظلم و كينه دشمن كم نشود.

وي تاكيد كرد: در خصوص آمريكا، ما با آمريكا قهر و رابطه را قطع نكرديم و آنها بودند كه قطع رابطه كردند.

امام جمعه اصفهان، اظهار كرد: ما انقلاب كرديم و در اين انقلاب گفتيم در مقابل استكبار مي ايستيم و در مساله انرژي هسته اي هم گفتيم حق مسلم خود را دنبال مي كنيم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: حالا اگر مي گويند مي خواهيم رابطه، گفت وگو و معاملات اقتصادي داشته باشيم و در عين حال تكبر خود را كنار بگذارند، ما با آنها هيچ مشكلي نداريم، چون ما ذاتا با كسي سرجنگ نداريم.

آيت الله طباطبايي نژاد، اظهار كرد: اين مسائل به معناي تغيير موضع نيست، اگر ما دست از انقلاب و حقوق ملت خود برداريم به معناي تغيير موضع است، ولي ما بر سر تمام مواضع خود هستيم.
وي، با بيان اينكه دين اسلام با هيچ كس قطع رابطه ندارد، ادامه داد: حضرت اميرالمومنين (ع) نيز در زمان حيات خود با يهود و نصارا رابطه و رفت و آمد داشتند و تنها با كساني مي جنگيدند كه سر جنگ داشتند.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، سفر رييس جمهوري به نيويورك را سفري پربار و ارزشمند بيان كرد و افزود: حجت الاسلام روحاني در اين سفر منطبق بر فرموده رهبر معظم انقلاب مبني بر نرمش قهرمانانه عمل كرد.

امام جمعه اصفهان، افزود: وي (روحاني) در تمام مواضع خود منطبق با اصول انقلاب از ارزش هاي نظام دفاع و مواضع دشمن را با الفاظ متين و معقول محكوم كرد.

وي، با بيان اينكه مردم و رهبري از هم جدا نيستند، گفت: پيروز اين سفر همه ملت ايران بودند و همين كه رييس جمهوري امريكا مايل به برقراري ارتباط با رييس جمهوري ايران بوده، نشان از عظمت ملت ايران، انقلاب و كشور ماست.

آيت الله طباطبايي نژاد، به سخنان روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: رييس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه بايد به جاي تشكيل جبهه متحد براي جنگ، جبهه متحد براي صلح تشكيل داد و اين موضع بسيار خوب، موضع جمهوري اسلامي ايران است.

وي، اظهار كرد: نظام جمهوري اسلامي همواره به دنبال صلح بوده و خواهد بود و لذا دوست داريم به جاي جنگ افروزي و آتش افروزي در جهان، صلح و دوستي بر جهان حاكم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: طبيعتا جنگ افروزي در عراق، افغانستان، بحرين و سوريه كار صحيحي نيست.

** اظهارات روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل معقول و محكمه پسند بود

وي، با اشاره به مواضع رييس جمهوري در خصوص انرژي هسته اي نيز گفت: رييس جمهوري انرژي هسته اي را حق ملت ايران دانست و تاكيد كرد در اين مورد در چهار چوب قوانين آژانس و ان.پي.تي عمل خواهيم كرد.

امام جمعه اصفهان، افزود: البته اين مساله اي است كه دولت قبل هم بيان مي كرد، ولي حجت الاسلام روحاني در اين سفر به صورت معقول و با الفاظي نرم و محكمه پسند بيان كرد.

وي، ادامه داد: رييس جمهوري در يكي ديگر از مواضع خود تحريم ها را غير قانوني و مضر دانست و گفت كه در صورتي كه امكان گفت وگو هست، نبايد به تحريم و امثال آن روي آورد.

آيت الله طباطبايي نژاد، افزود: اين مواضع جمهوري اسلامي ايران در طول تاريخ بوده است و چيزي بر آن اضافه يا كم نشده، ولي اين مواضع در سفر اخير هيات ايراني به نيويورك به صورت نرم و در عين حال مستند و مستدل بيان شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
کرمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
2
54
خدا پدرت بیامرزه.من نمیدونم اینا کی هستن که جلوتر از رهبری میدوند.
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
2
42
احسنت واقعا درست ميگن ايشون.خوبه كه اين تيپ حرفها از زبان منبرداران كشور زده بشه
پاسخ ها
سپيدار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
موافق.
سپاس.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
1
38
درود و رحمت خداوند بر فرزندان و پیروان راستین
اهل بیت عصمت و طهارت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
11
ایول..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
اصولگرای معتدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
2
16
ممنون احسنت نمیدونید این جماعت چقدر به ما انگ منحرف از ولایت میزنن
نظرات بینندگان