arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۲

کاخ سفید: رئيس جمهور آمريکا حاضر نيست به گروهی محدود باج بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود بار دیگر با انتقاد از مواضع جمهوریخواهان در به تعطیلی کشاندن دولت گفت رئیس جمهور حاضر نیست برای اجرای خواستهای گروه محدود در حزب جمهوریخواه ، به آنان باج بدهد.

به گزارش انتخاب ، کارنی گفت رئیس جمهور از اینکه می بیند عقلانیت در کنگره آمریکا به نظر می رسد به پیروزی رسیده باشد، خوشحال است و دست کم این دیدگاه ایجاد می شود که ناتوانی دولت از پرداخت دیون خود دیگر مطرح نیست. رئیس جمهور معتقد است که بسیار بهتر است که کنگره آمریکا دست کم برای مدتی محدود، سقف بدهی ها را افزایش دهد.

وی افزود: این برای اقتصاد نیز خوب است که این بمب هسته ای یعنی خطر ناتوانی دولت از عدم پرداخت دیون خود دور می شود و می توان آن را نشانه ای دلگرم کننده دانست. البته ما گوش به کسانی نمی دهیم که همچنان در برابر افزایش سقف بدهی ها از خود مقاومت نشان می دهند و همچنان در برابر اظهارات کارشناسان که می گویند آمریکا بهتر است وارد عرصه ای که پیشتر هرگز وارد نشده است، وارد نشود گوش نمی دهند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: البته هنوز هیچ طرحی از سوی جمهوریخواهان ارائه نشده است که بخواهیم آن را بررسی کنیم و البته که رئیس جمهور نیز به دنبال راه حلی بلند مدت است ولی وی یک چیز را نیز مشخص کرده است ، قرار نیست برای کاری که جمهوریخواهان کنگره می بایست انجام دهند، باج دهی کند و قرار نیست به تی پارتی باج بدهد که بگذارند جمهوریخواهان کارشان را انجام دهند. این موضع رئیس جمهور در این مدت بود که روشن و مشخص است. جمهوریخواهان باید توضیح بدهند که چرا برای برنامه های خود، به اقتصاد و مردم آمریکا آسیب می زنند و من تا کنون سخنی منطقی از آنان نشنیده ام.

وی اضافه کرد: جمهوریخواهان می توانند همزمان با افزایش سقف بدهی ها و تخصیص بودجه برای دولت، بار دیگر به تعطیلی دولت خاتمه دهند و رئیس جمهور نیز گفته است که اگر طرح کنگره برای افزایش سقف بدهی ها خارج از گرایش های حزبی باشد، آن را امضا می کند ولی چیزی که ما می بینم این است که آنان حاضرند برای اینکه طرح اوباما برای اصلاحات نظام بهداشت و درمان بودجه ای دریافت نکند، دولت را تعطیل کنند و خطر ناتوانی دولت از پرداخت دیونش را به میان آورند. کسانی که از این مسئله آسیب می بینند، کارکنان آمریکایی هستند که به سختی نیز کار می کنند. به باور برخی از جمهوریخواهان، اگر این بحران، بحرانی ساختگی باشد بسیار هم خوب است ولی رئیس جمهور در موضعش که قرار نیست باجی به تی پارتی بدهد و کنگره نیز باید کارش را انجام دهد، مصر است.

وی گفت: چیزی که مشخص است این است که تی پارتی می خواهد چیزی را که از شیوه های قانونی در این کشور نتوانسته است به دست آورد، می خواهد به دست آورد و کسی که در این میان زیان می بیند، مردم هستند و اقتصاد آمریکاست. آنان می خواهند با این کار، رئیس جمهور را مجبور به مصالحه کنند و این شیوه، بسیار بد و نادرست است.
نظرات بینندگان