arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۲

برادر شکاک خواهر و برادرش را کشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده جوانی که در پی سوءظن خواهر و برادرش را به قتل رسانده و یکی از خواهرانش را زخمی‌کرده بود در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.  به گزارش خبرنگار ما، ماموران پلیس تیرماه دوسال قبل متوجه شدند درگیری شدید خانوادگی در یکی از محلات تهران اتفاق افتاده ‌است و اعضای خانواده زخمی ‌شده‌اند.

 با حضور ماموران در محل تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز شد. آنها متوجه ‌شدند عامل درگیری جوانی به نام کاوه است که پیش از این هم با خانواده‌اش اختلافاتی داشته‌ و شکایاتی هم علیه آنها مطرح کرده‌ بوده و آنها پرونده‌ای در دادگاه دارند. وقتی کاوه بازداشت شد، گفت برای اینکه حقش را بگیرد به دادگاه مراجعه کرد اما از آنجایی که فکر می‌کرد نسبت به او بی‌عدالتی شده‌ است و چون اعضای خانواده‌اش از او حمایت نکردند و به او تهمت زدند بنابراین تصمیم گرفت خودش درگیر شود و با چاقویی که در دست داشت خواهران و برادرش را زخمی کرد.

 در حالی که بازجویی‌ها از متهم ادامه داشت، از بیمارستان گزارش رسید دو نفر از زخمیان این حادثه در بیمارستان جان خود را از دست دادند اما حال یکی از آنها خوب است. با بازداشت کاوه به اتهام دو فقره قتل او جزییات را توضیح داد و گفت: مدتی قبل به‌طور اتفاقی شنیدم خواهرم به پدر و مادرم می‌گفت زمانی که پایش شکسته و در خانه بود من اذیتش کرده‌ام از این حرف خواهرم خیلی ناراحت شدم.

 او مدت‌ها بود سعی داشت موقعیت من در خانواده را خراب کند هربار حرف نامربوطی می‌زد و پدر و مادرم هم حرف‌هایش را قبول می‌کردند. آن روز هم وقتی در این مورد با آنها صحبت کردم پدر و مادرم طرف خواهرم را گرفتند و من را متهم کردند کارهای نادرستی انجام می‌دهم. تصمیم گرفتم از طریق پلیس با خواهرم برخورد کنم چون باید به نحوی جلو کارهای او را می‌گرفتم. وقتی پدر و مادرم فهمیدند قصد شکایت دارم با من دعوا کردند اما نتوانستند مانع شوند. در نهایت هم از پدر و مادرم و هم از خواهرم شکایت کردم و برای پیگیری موضوع به کلانتری رفتم و دادخواست اعاده حیثیت دادم.

آنها خواهرم را احضار کردند و مورد بازجویی قرار دادند. خواهرم همه چیز را انکار کرد و گفت من اشتباه می‌کنم و اصلا این حرف‌ها نبوده‌ است و حتی من را متهم به بی‌اخلاقی کرد. پرونده به دادگاه رفت و من امیدوار بودم خواهرم محکوم شود اما تبرئه شد. این موضوع اختلافات ما را بیشتر کرد. آن روز وقتی به خانه رسیدم گفتم دوباره شکایت می‌کنم و خواهرم باید تاوان این کارش را بدهد. درگیری شدیدی ایجاد شد خواهران و برادرم به من حمله کردند من هم برای دفاع از خودم چاقو برداشتم و آنها را زدم. اگر من این کار را نمی‌کردم آنها من را می‌کشتند چاره‌ای به‌جز اینکه بزنم نداشتم.

گفته‌های این جوان در حالی بود که اعضای خانواده‌اش ادعاهای او را انکار کردند و گفتند دخترشان حرفی علیه کاوه نزده ‌است. برادر مجروح کاوه گفت: کاوه جوان بددلی بود و به همه شک داشت. من نمی‌دانم چرا شکایت دروغین را مطرح کرده ‌بود. خواهرم می‌گفت چنین حرفی نزده و کاوه اشتباه متوجه شده‌ است ما خیلی سعی کردیم کاوه را آرام کنیم تا آبروریزی نکند اما گفت می‌خواهد شکایت کند.

 او خواهر، پدر و مادرم را به دادگاه کشید و گفت آنها تهمت زده‌اند. با این حال چون مدرکی وجود نداشت آنها تبرئه شدند. کاوه از این اتفاق به‌شدت ناراحت شد و گفت ما دست‌به‌یکی کرده‌ایم و می‌خواهیم او را بیچاره کنیم چند ماه بود که با این کارهایش درگیری‌های شدیدی در خانه ایجاد کرده‌ بود.

این جوان درباره حادثه گفت: کاوه با چاقو به ما حمله کرد اصلا قابل کنترل نبود و نمی‌توانستیم جلویش را بگیریم او می‌خواست همه را بکشد و با چاقو به ما ضربه زد.  پزشکی قانونی نیز در جریان تحقیقات وارد کردن ضربات متعدد بر بدن دو مقتول را تایید و علت مرگ را پارگی شریان اصلی خون هردو مقتول اعلام کرد. همچنین ضربات متعدد وارده بر برادر مقتول نیز موردتایید قرار گرفت. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جرم پرونده برای صدور کیفرخواست در اختیار دادستان قرار گرفت. با صدور کیفرخواست و شکایت اولیای‌دم و برادر مجروح متهم پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.
منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان