arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۲

مهدوی‌کیا: جوانان در کرمان صعود کردند، هیچ مسوولی آنجا نبود/ زبان فوتبال همه جا مشترک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران از دعوت بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی و امریکایی به تیم ملی بزرگسالان حمایت کرد و گفت که تسلط نداشتن به زبان فارسی نمی‌تواند ملاک مناسبی برای عدم دعوت بازیکنان باشد.

مهدی مهدوی‌کیا در حاشیه‌ی آخرین تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان اعزامی به جام جهانی امارات، درباره‌ی انتقادهایی که این روزها به دعوت از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی و امریکایی به تیم ملی مطرح می‌شود، اظهار کرد: این بازیکنان هم ایرانی‌اند. خودم در آلمان بودم و سال اول به زبان این کشور تسلط نداشتم اما بازی‌های خوبی انجام می‌دادم. البته ریشه‌های این موضوع را باید بررسی کرد و دید چرا سرمربی تیم ملی از بازیکنان شاغل در لیگ‌های دیگر استفاده می‌کند. فکر می‌کنم عدم توجه به فوتبال پایه دلیل آن است. این موضوع واقعا دغدغه‌ی من است.

کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: فوتبال یک زبان مشترک دارد که در همه‌ی دنیا یکی است. فریدون زندی هم زمانی که تازه به ایران آمده بود به زبان فارسی تسلط نداشت اما خیلی سریع آن را یاد گرفت. امیدوارم بازیکنان جدید هم به زودی فارسی را بیاموزند.

وی در ادامه درباره‌ی همکاری‌اش با علی دوستی‌مهر در فوتبال پایه و تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: من فوتبال پایه را خیلی دوست دارم. خودم در سن 16 سالگی برای شرکت در یک تورنمنت به آلمان رفته بودم و احساس حال حاضر بازیکنان تیم ملی نوجوانان را درک می‌کنم.

مهدوی‌کیا هم‌چنین درباره‌ی هزینه‌های اردوی تیم ملی نوجوانان در آلمان توضیح داد: من برای برگزاری این اردو تنها یک وسیله بودم و کمک‌های آقایان نراقی، فاضلی و هدایتی باعث شد این اردو را برگزار کنیم. هم‌چنین بازی‌های آبرومندانه‌ای در آن‌جا انجام دادیم. با این حال مسوولان فدراسیون توجهی به فوتبال پایه ندارند. مسابقات مقدماتی جوانان در کرمان برگزار شد و تیم کشورمان با سه پیروزی صعود کرد اما هیچ‌کدام از مسوولان آن‌جا حضور نداشتند. امیدوارم توجه آنها به فوتبال پایه بیشتر شود.

مهدی مهدوی‌کیا هم‌چنین در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر آرزوی فوتبالی‌اش چیست، گفت: الان تنها آرزویم نتیجه گرفتن تیم ملی نوجوانان است. واقعا از ته دل دوست دارم تیم نتیجه بگیرد. می‌دانم که شب و روز کار کرده‌اند و برای این بازی‌ها برنامه دارند.

مهدوی‌کیا درباره‌ی آینده‌ی کاری خودش نیز گفت: کلاس‌های مربیگری در آلمان را شرکت خواهم کرد و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

موشک فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که درد دل فوتبالی این روزهایش چیست، اظهار کرد: فوتبال ما آن‌قدر مشکل و حاشیه دارد که به آن نپردازیم بهتر است. فقط امیدوارم بیشتر به فوتبال پایه توجه شود.

به گزارش ایسنا، حضور لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپا در تیم ملی بزرگسالان این روزها با انتقادهای بسیاری از جانب کارشناسان داخل کشور همراه شده است. خبرنگاران امروز در آخرین تمرین تیم ملی نوجوانان نیز این سوال را بارها از مهدوی‌کیا پرسیدند. وی نیز دوباره به این سوال پاسخ داد و گفت: حضور این بازیکنان در تیم ملی مشکلات خاص خودش را دارد. متاسفانه این اتفاق پیامد بدی دارد و به عدم سازندگی برمی‌گردد. عیبی هم ندارد. امیدوارم هرکسی می‌آید کمک کند. این هم نظر سرمربی تیم بوده و انتقادها همیشه وجود دارد اما کی‌روش اولین و آخرین مربی ایران نخواهد بود ولی چه خوب است که ما در پایه به فکر سازندگی باشیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان