arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۲۸۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲

کاخ سفید: پیشنهادات ایران در مذاکرات ژنو، بسیار مفید و تازه است/ روسيه: طرح ایران بسیار جالب بود

رونمايي از طرح پيشنهادهاي ايران كه به صورت پويانما نمايش داده شد، از نقطه نظرهاي متفاوت بسيار جالب بود....سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا طرح ایران را دارای آن سطحی از جدیت و استحکام می‌بیند که پیش از این سابقه نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد طرح ارائه شده از طرف ایران در ژنو بسیار مفید است

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ وی همچنین گفته است: دولت آمریکا طرح ایران را دارای آن سطحی از جدیت و استحکام می‌بیند که پیش از این سابقه نداشته است.

کارنی تاکید کرده است که یک شبه همه چیز حل نخواهد شد و کسی نباید چنین توقعی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت پیشنهاد ایران تازه بود.

او جزئیاتی در این مورد ارائه نکرد.

جی کارنی می‌گوید موضوعات پیچیده است. مسائیل فنی مختلفی وجود دارد و همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفته است پیشینه بدگمانی عمیق است.

قابل ذکر است، برای نخستین بار پس از این مذاکرات، وزیر خارجه ایران و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نماینده گروه ۵+۱ است، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

روسيه: پيشنهادهاي جديد ايران به گروه ۱+۵ جالب بود


 سرگئي ريابكوف معاون وزير امور خارجه روسيه و مذاكره كننده ارشد هسته اي اين كشور اعلام كرد: پيشنهادهاي جديدي كه ايران در نشست با گروه ۱+۵ در ژنو اعلام كرد، جالب بود.

ريابكوف در جمع خبرنگاران گفت: رونمايي از طرح پيشنهادهاي ايران كه به صورت پويانما نمايش داده شد، از نقطه نظرهاي متفاوت بسيار جالب بود.

وي افزود: اين طرح رويكرد جديد به مذاكرات ايران با گروه ۱+۵ را منعكس مي كند و همه شركت كنندگان در نشست ژنو به اين واقعيت اشاره كردند.

معاون وزير امور خارجه روسيه با بيان اينكه براي نتيجه گيري نهايي در باره اين طرح نياز به زمان وجود دارد، ادامه داد: با اين وجود شركت كنندگان در نشست ژنو طرح پيشنهادهاي ايران را مشخص خواندند كه براي نتيجه گيري از تلاش ها سودمند است.

ريابكوف گفت: بديهي است كه پيشنهادهايي كه بدين صورت مطرح مي شودف نمي تواند كليد حل تمامي مسائل باشد و نمي توان با آن همه مشكلات را حل كرد اما از اينكه نيروي بالقوه سازنده اي در اين پيشنهادها نهفته است استقبال مي كنيم.

اعضاي گروه ۱+۵ سعي كردند به اين عزم ايران توجه كنند و به پيشنهادهاي اين كشور بصورتي پاسخ دهند كه در آينده بخت يافتن راهكار لازم را براي حل مساله هسته اي ايران افزايش دهد.

معاون وزير امور خارجه روسيه در باره موضع كشورش در قبال نشست ژنو گفت: مسكو در مجموع از اين نشست رضايت دارد.

وي با بيان اينكه نشست ژنو براي روسيه موفقيت آميز بود، افزود: بسياري از پيشنهادها و ايده هايي كه از طرف روسيه در اين نشست مطرح شد، مورد توجه قرار گرفت.

ريابكوف گفت: ادعاي حق مالكيت ذهني بر ايده ها نداريم و هدف اصلي ما اين است كه نتايجي كه در مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ به دست مي آيد پايدار و متوازن باشد.

مذاكره كننده ارشد هسته اي روسيه، آهنگ مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ را بي سابقه خواند و اضافه كرد: براي اولين بار در تاريخ مذاكرات دو طرف، آنها توانستند بيانيه مشتركي براي ارائه به رسانه هاي خبري صادر كنند.

وي گفت: سرعت مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ افزايش مي يابد و اين امر نشان مي دهد كه دو طرف مي توانند در مسير حل مسايل موجود حركت كنند.

ريابكوف گفت: ما مي توانيم به جست و جوي راهكار براي حل مسايل بپردازيم و به پيش بيني مواضع يكديگر اكتفا نكنيم بلكه با واقع بيني گامهاي لازم را براي حل و فصل گام به گام مسايل مشخص كنيم.

وي اضافه كرد: در روزهاي آينده محل و تاريخ برگزاري نشست كارشناسان ايران و گروه ۱+۵ كه قبل از ديدار هيات هاي دو طرف برگزار مي شود، مشخص مي شود.

ريابكوف گفت: دو طرف علاوه بر توافق در باره ديدار هيات هاي ايران و گروه ۱+۵ در روزهاي هفتم و هشتم ماه نوامبر آينده، براي تشكيل گروه كاري در سطح كارشناسان به توافق رسيدند.

نشست آينده كارشناسان ايران و گروه ۱+۵ امكان تعيين مجموعه اي را از توافق هايي كه دو طرف مي توانند به دست آورند، فراهم خواهد ساخت.

در اين گروه نمايندگاني از ديپلمات ها، كارشناسان هسته اي، متخصصان امور مالي و حقوقدانان عضويت خواهند داشت و در نشست آن همه مسايل مورد بررسي قرار مي گيرد و كارشناسان مي توانند مقدمات دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه ۱+۵ را فراهم آورند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
تافردا
|
TAJIKISTAN
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
54
بسمه تعالی
کاخ سفیدبایدموضع ایران درقبال انرژی هسته ای را از زبان تیم هسته ای ایران به نمایندگی دکترظریف دریافت کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
30
12
من بر خلاف خیلی ها که میگن روسیه از توافق ایران و امریکا ضرر میبینه معتقدم این گونه نیست و سودی که از لحاظ سیاسی میبینه بسیار بیشتر از ضرر (احتمالا اقتصادی ای) است که خواهد دید . چون وقتی متحدش از لحاظ سیاسی قوی باشه جایگاهش مطمئنا قوی تر از این هست که متحدش مثل سوریه دچار مشکل باشه و بخواد به سختی جایگاه خودش رو در منطقه حفظ کنه .
Solh
|
SWEDEN
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
23
هشدار روسیه درباره خوش‌بینی شتاب‌زده به مذاکرات
معاون وزیر خارجه روسیه پس از اتمام آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو اعلام کرد هیچ دلیلی برای خوش‌‌بینی شتاب‌زده به این مذاکرات وجود ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
5
30
صدا و سیما که چیز دیگه ای گفت . گفت آمریکایی ها همان مواضع قبلی خود را تکرار می کنند.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
46
درود بر تیم مذاکره کننده به خصوص جناب آقای ظریف
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
43
خوشحالم که نمایندگان کشورم به جای حرّافی و سخنرانی های غیرکارشناسانه، برنامه ای مدون و اجرایی به دنیا ارائه کرده اند که نشان از سواد دیپلماتیک و استفاده از کارشناسان خبره در تیم مذاکره کننده ی ایرانی دارد.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
24
جمله ای از جعبه قرن نوزدهمی سانسور: آمریکایی ها همان مواضع قبلی خود را تکرار می کنند.
جوان ارمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
0
20
چه میکنه ظریف!!!!!!!!
ان شاء الله به همین منوال ادامه داشته باشه!
نظرات بینندگان