arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

لاریجانی سخنان مطهری درباره مخالفت رهبری با توفیقی را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی لاریجانی همچنین صحبت‌های مربوط به معرفی سه وزیر پیشنهادی باقی‌مانده دولت دهم و ارتباط آن با نظر مقام معظم رهبری را مردود دانست و تاکید کرد: این مسایل به رهبری مربوط نیست بلکه به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است.

قبل از این علی مطهری نماینده تهران در مجلس گفته بود مخالفت رهبری باعث شد دولت از معرفی "جعفر توفیقی" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس شورای اسلامی صرفنظر کند و به جای او، رضا فرجی دانا را برای این مسؤولیت به مجلس معرفی کرد.

به گزارش ایسنا رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به عید غدیر و مبعث و تاکید بر پیوند ولایت فقیه با نظام اسلامی از پیش‌شرط برخی مقامات آمریکا برای شرکت ایران در مذاکرات ژنو 2 انتقاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چنین کنفرانسی شیفتگی ندارد.

لاریجانی با اشاره به عید غدیر خم و تبریک آن، عنوان کرد: غدیر صرفا یک واقعه تاریخی نیست یک صراط و مسیر روشن برای هدایت جامعه اسلامی در طول تاریخ است که مسلمانان راه زندگی اجتماعی و ساختار حکومت را دریابند.

رییس مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام (ره) از غدیر اشاره و تاکید کرد: در این کلام به خوبی بیان شده است که با حادثه غدیر راهی برای مسلمانان مشخص شد که رسالت پیامبر در طول تاریخ با پشتوانه ولایت ریشه‌دار گردد و مسلمانان با روشنی دریابند که سیاست و داشتن حکومت بخش مهمی از تحقق اسلام است. لذا آیات مبعث و آیات غدیر هم‌جهت و هم‌معنا هستند.

او ادامه داد: در آیه مبعث آمده است خداوند به مومنان نعمت داد که در میان آنان رسولی برانگیخت و در آیه غدیر آمده است امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خویش را بر شما تمام نمودم؛ ملاحظه می‌کنید در قرآن کریم حضور پیامبر در میان امت نعمت است و تداوم حضور او به وسیله حضور وصی نیز نعمت است و اتمام و اکمال نعمت.

لاریجانی تاکید کرد: این اوج تفکر اسلامی است که ساختار سیاسی جامعه که مهم‌ترین بخش حیات اجتماعی انسان را شکل می‌دهد بر اساس مدل ولایت تنظیم شود که انسان‌های معصوم هدایت جامعه را بر عهده گیرند. یعنی در مکتب اهل بیت (ع) عموم انسان‌ها به وسیله تمسک به راهنمایی انسان هادی به سعادت می‌رسد که انسان هادی در این مکتب یا انسان مبعثی است و برانگیخته از سوی خداوند است و یا انسان غدیری است که معرفی گشته و منصوب گشته به وسیله پیامبر خدا یعنی وصی پیامبر و جانشین او است. این گونه است که رشته ولایت الهی مهمترین تکیه‌گاه رشد و کمال از نظر فردی و اجتماعی می‌گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نقش امام(ره) در انقلاب اسلامی در طراحی این مدل الهی در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: کار بزرگ امام در انقلاب اسلامی در طراحی و تحقق این مدل در زمان غیبت بود که در ساختار قانون اساسی ما به عنوان ولایت فقیه تجلی یافت. همان گونه که غدیر ولایت علوی را در ادامه رسالت حضرت رسول موفق نمود ولایت فقیه غدیر را در نبود ولی معصوم تداوم بخشید و عزت‌بخشی جمهوری اسلامی در تمامی فراز و نشیب سیاسی و امنیتی و داخلی و خارجی مرهون این جایگاه ارزشمند است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر و انقلاب‌های منطقه مشاهده نمودیم که با همه هیجانات و شورانگیزی که در حرکت ملل مسلمان وجود داشت به خاطر فقدان یک نظام متقن معنوی و سیاسی دچار آسیب‌هایی شدند اما در تئوری ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایطی که شرق و غرب علیه ملت ایران بسیج شده‌اند این نظریه و پیوند عمیق دینی مردم با نظام باعث استواری ملت گردید که از برکات آن عزت‌مندی ملت در این شرایط است که منطقه در غلیان بحران‌هاست اما ایران اسلامی از جایگاهی برخوردار است که حتی دشمنان کینه‌توز ما نمی‌توانند عظمت ملی‌مان را نادیده بگیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
8
160
مطهری رابیشترقبول داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
2
37
دولت دهن نه دولت یازدهم.تو خط اول .اصلاح کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
1
آقای لاریجانی هم شل ادبیات شده‌اند. «این مسائل به رهبری مربوط نیست» یعنی چی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
1
اینکه آقای لاریجانی از توهین به مقامات بزرگ کشوری انتقاد میکنن نشانه این هست که ایشون از حادثه 22 بهمن سال گذشته که براشون اتفاق افتاد درس مهمی گرفتن.اما یک نکته رو بهش دقت نکردن و اون اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی صرفا از بزرگان سیاسی کشور نیستن و از بزرگان نظام و انقلاب هستن.
نظرات بینندگان